کد خبر: ۱۲۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی فارس روی داد:

رونمایی از 7 اثر ادبی و تجلیل از 9 هنرمند برتر سال

آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس با برگزاری مراسم رونمایی تازه ترین آثار و تولیدات نویسندگان فارس در حوزه هنری و معرفی چهره های سال هنر انقلاب اسلامی استان برگزار شد.
به گزارش شیرازه، دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی فارس با تقدیر از دستگاه های عضو ستاد گفت: اهتمام اعضای ستاد سبب موفقیت جدی برنامه های امسال شد.

محمد کرم اللهی افزود: حمایت امام جمعه فرهنگدوست و استاندار و معاونین هنرپرور استان از یکسو و همراهی جدی فرمانداران به عنوان دبیران ستاد روسای ادارات تبلیغات اسلامی به عنوان دبیران و مسوولین کانون های بسیج هنرمندان به عنوان دبیران اجرایی از سوی دیگر موفقیت جدی ما را رقم زد.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی و رییس حوزه هنری فارس گفت: تشکیل ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی، دبیر اجرایی و کمیته ها و تشکیل دبیرخانه های شهرستانی گام اول و مهم این رقابت بود.

وی گفت: برگزاری شب های خاطره که یکی برای نخستین بار برگزار و ویژه بانوان بود و برگزاری برنامه های رادیویی و تلویزیونی با حضور دبیر ستاد و معاون پژوهشی حوزه هنری فارس و برنامه های تلویزیونی با حضور هنرمندان از جمله رویدادهای مهم این هفته بود.

کرم اللهی با اشاره به رشد برنامه های شهرستانی و رسیدن به قریب 400 برنامه در سراسر استان گفت: نام بردن از تک تک برنامه ها در حوصله جلسه نمی گنجد اما به عنوان نمونه می توان به حضور در گلزار شهدا و شهدای هنرمند و دیدار با خانواده شهدای هنرمند در 30 شهرستان استان نام برد.

وی ادامه داد: سخنرانی پیش از خطبه در نماز جمعه سراسر استان،دیدار با ائمه جمعه سراسر استان و برگزاری جلسات محوری هنری در برخی شهرستان ها از جمله عناوین مهم برنامه های این هفته بود.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی و رییس حوزه هنری فارس با اشاره به برنامه های هنری گفت:در هر شهرستان برنامه های هنری خاصی برگزار شد و مجموعا هر دسته برنامه در تعدادی از شهرستان ها اجرا شد.

وی گفت: اجرای نمایش، برگزاری شب شعر آیینی، رونمایی از تولیدات هنری نظیر فیلم قطعه موسیقی و سرود در برخی شهرستان ها و برگزاری ورک شاپ هنری هر کدام در تعدادی از شهرستان ها برنامه های هنری این هفته بودند.

کرم اللهی گفت: در حوزه گفتمانی نیز می توان به برنامه های مختلفی اشاره مرد، ار جمله به صدا در آمدن زنگ هنر انقلاب اسلامی در مدارس برخی شهرستان ها با برنامه های هنری و گفتمانی، تجلیل از جانبازان و ایثارگران علی الخصوص هنرمندان ایثارگر و برگزاری نشست های تحلیلی پیرامون شهید آوینی.

وی گفت: معرفی شهید شاخص سال شهید سعید افشاریان، برپایی اختتامیه ملی عکس ایثار و برگزاری 2 نمایشگاه عکس و خوشنویسی نیز از جمله برنامه های بین دستگاهی این هفته بود.

در این مراسم 7 نفر از نویسندگان فارس که آثارشان در این مراسم رونمایی شد هر کدام دقایقی پیرامون این اثر سخن گفتند.

استاد عبدالعلی دستغیب برای مجموعه مقالات انتقادی با عنوان کتاب شعر و پریچهر کوهنورد برای گردآوری مجموعه اشعار همراه با نقد ایوب پرندآور با عنوان بیش از تمام اهل زمین دوست دارمت سخن گفتند.

دکتر فاطمه تسلیم جهرمیبرای کتاب کالبد شکافی طنز در شعر متعهد، دکتر آرزو حقیقی برای کتاب دفاع مقدس در آیینه رمان نوجوان امروز،مجید خادم که همراه با صدیقه قانع و زهرا قادرپور جلد اول شناخت نامه داستان نویسان فارس را تدوین کرده برای این اثر سخن گفتند.

پروانه نجاتی برای تازه ترین مجموعه شعرهای آیینی اش با عنوان سهم ارادت و هاشم کرونی برای مجموعه نقدهایش بر آثار شاعران انقلاب اسلامی با عنوان فراتر از خط کشی ها سخن گفتند.

در بخش پایانی این مراسم نیز چهره های برتر سال هنر انقلاب اسلامی استان فارس در رشته های مختلف انتخاب شدند و در پایان محمد محمودی نورآبادی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی فارس معرفی شد.

بر این اساس در بخش ادبیات در گرایش ادبیات داستانی سیدحسن حسینی ارسنجانی، در گرایش شعر ایوب پرندآور و در گرایش ادبیات کودک و نوجوان هادی فردوسی برگزیده شدند.

دکتر غلامرضا کافی در بخش پژوهش های هنری، سهیلا نیک سرشت در بخش هنرهای تصویری، علیرضا اسدپور در بخش هنرهای نمایشی، عمران جمالی در بخش موسیقی و سرود، سعید صادقیدر بخش هنرهای تجسمی و محمد محمودی نورآبادی در بخش ادبیات پایداری به عنوان چهره های سال برگزیده شدند.

همچنین حوزه هنری فارس از محمد صادق علیپور و بهرام میرزایی دو هنرمند عرصه هنرهای نمایشی به سبب تولید کارهای ارزشی در عرصه نمایش تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان