کد خبر: ۱۲۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
این هشدار را جدی بگیرید!

خطری که حیات وحش فارس را تهدید می کند

با آغاز زاد و ولد حیات وحش در استان فارس، پایش و گشت زنی در مناطق برای حفظ امنیت حیات وحش افزایش یافت.
خطری که حیات وحش فارس را تهدید می کندبه گزارش شیرازه، فصل زایش حیات وحش در شهر‌های جنوبی و مرکزی استان از نیمه اسفند آغاز شده و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش استان فارس گفت:چادر‌های حفاظتی در زیستگاه‌های حساس حیات وحش برپا شده است و ماموران اجرایی به طور شبانه روزی در مناطق و زیستگاه‌ها حضور دارند.
لیلا جولایی با بیان این که ماده هایی که نوزادان خود را به دنیا آورده اند ناچار هستند برای تغذیه و یا شکار بچه های خود را مدتی تنها بگذارند اما مجددا به محل اختفای آنها باز می گردند ، گفت: دست زدن، بغل کردن، بازی کردن و گرفتن عکس یادگاری با نوزادان حیات وحش اقدام اشتباهی است که موجب وارد آمدن استرس به جانور می شود و حتی ممکن است به دلایل مختلف از جمله نشستن بوی انسان بر روی بدن نوزاد، حیوان مادر از پذیرفتن مجدد نوزاد خود اجتناب کند.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش استان فارس تاکید کرد: در این شرایط انتظار می‌رود که مردم همکاری مضاعفی با محیط زیست داشته باشند و از مردم درخواست می‌شود به منظور حفظ حیات وحش ضمن همکاری با مامورین محیط زیست استان هرگونه خبر در زمینه حیات وحش را به ادارات محیط زیست شهرستان‌ها و یا سامانه رایگان ۱۵۴۰ گزارش کنند.
پارک ملی بمو، بهرام گور، میانجنگل فسا، خرمن کوه، مارگون، بهشت گمشده، بصیران اقلید، دره باغ بوانات، بیدبیده آباده، مل بلند فیروزآباد، کوه دراء ممسنی، مزایجان داراب، کوه گرم جهرم، بختگان نی ریز، کوه هوا و تنگ خور از جمله مناطق حفاظت شده استان فارس است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان