کد خبر: ۱۲۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

نماینده آمریکا: ترامپ برادر بزرگ القاعده است

یک نماینده کنگره آمریکا با انتشار ویدئویی به شدت رئیس‌جمهور کشورش را به باد انتقاد گرفت و او را «برادر بزرگ» گروه تروریستی القاعده خواند.
به گزارش شیرازه، «تولسی گابارد»، قانونگذار آمریکایی در ویدئویی که دوشنبه منتشر کرده به شدت به سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره و یکی از منتقدان نفوذ لابی‌های صهیونیستی در آمریکا اعتراض کرده است.

گابارد که یکی از نامزدهایی است که در حال تلاش برای ورود به عرصه رقابت با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است در این ویدئو می‌گوید: «انتقاد رئیس‌جمهور ترامپ از ایلهان عمر مصداق دورویی کامل است.»

 ترامپ روز جمعه با انتشار ویدئویی تقطیع‌ و تدوین‌شده تلاش کرده بود ایلهان عمر را به بی‌توجهی به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کند. ترامپ در توئیترش زیر این ویدئو نوشت: «ما هرگز فراموش نخواهیم کرد.»

گابارد در ویدئویی که منتشر کرده به ترامپ یادآوری کرده که در واقع خود او «بزرگترین محافظ» القاعده در سوریه است و از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین حامی این گروه تروریستی، حمایت کرده است.

او گفت: «ترامپ می‌گوید ما هیچ‌گاه ۱۱ سپتامبر را فراموش نمی‌کنیم. اما این خود ترامپ است که در نقش برادر بزرگ القاعده و بزرگترین محافظ آن در سوریه ظاهر شده است. او کسی است که کشور ما را به فاحشه بزرگترین حامی القاعده یعنی سعودی‌ها تبدیل کرده است.»

  قانونگذار آمریکایی در ادامه یادآوری کرده که عربستان سعودی میلیاردها دلار برای ترویج اندیشه‌های افراطی در سراسر دنیا هزینه کرده است. 

بسیاری عربستان سعودی را به دلیل حمایت از تفکرات وهابیت، منشأ گروه‌های تروریستی داعش و القاعده می‌دانند. اکتبر سال ۲۰۱۷، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در سخنانی در سمینار «ابتکار آینده سرمایه‌گذاری» در ریاض،‌ بر این اتهامات به شکل غیرمستقیم صحه گذاشت.

بن سلمان در آن سمینار متعهد شد که عربستان به آنچه او آن را «اسلام میانه‌رو معتدل» خواند، بازگردد؛ او بدون اشاره به رشد وهابیت در عربستان سعودی مدعی شد که افکار افراطی از سال ۱۹۷۹ به بعد وارد عربستان شده است و می‌خواهد «بقایای افراطگرایی را در آینده نزدیک» از بین ببرد.

وبگاه شبکه خبری «فرانس ۲۴» در پوشش این سخنان بن سلمان از آن به نام «تندترین حمله شدید و نادر یک مسئول بلندپایه سعودی به دارندگان افکار سختگیرانه [وهابی] در عربستان» یاد کرد. 

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان