کد خبر: ۱۲۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
حسن روحانی «رحیم‌پور و ضرغامی» را به جلسات راه نمی‌دهد

جدیدترین‌ نماد آزادی‌ بیان شیخ‌لیبرال؛ حذف فیزیکی منتقدان

چندی پیش و در جلسه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرهایی از درگیری لفظی روحانی با ضرغامی و حسن رحیم‌پور در رسانه‌ها منتشر شد. گویا این انتقادهای صریح به روحانی خیلی به مذاق جناب رییس جمهور خوش نیامده و در اقدامی گازانبری دستور داده‌اند که این دو منتقد را از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی حذف کنند.
به گزارش شیرازه، حسن روحانی را می‌توان پارادوکسیکال‌ترین رییس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی نامید. رییس‌جمهوری که حتی به خودش هم رحم نمی‌کند و تمام سخنان و وعده‌های انتخاباتی‌اش را نیز به راحتی آب خوردن زیر پا می‌گذراد. او که زمانی در انتخابات با صدای بلند اعلام می‌کرد پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان، در این سال‌ها همت را بر شکستن دهان منتقدان گذاشته است. البته این مسیر قدرت‌طلبان در طول تاریخ است.
 
 روحانی وعده‌های بی‌شماری داده بود تا کرسی ریاست را به چنگ بیاورد و بعد از رسیدن به مطلوب، به راحتی خلاف همه‌ی آنها عمل کرد. روحانی همانطور که به تمام وعده‌هایش در زمینه اقتصاد و چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و رفع تحریم‌ها عمل نکرد از همان ابتدا نیز اراده‌ای بر آزادی بیان نداشت. از آنجا که تا می‌توانست فحش و ناسزا روانه‌ی منتقدان می‌کرد و مخالفان سیاست‌هایش را بی‌شناسنامه می‌دانست. این روش رییس جمهوری است که امروز در اقدامی کم سابقه دو نفر از اعضای رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی را که مستقیم از طرف رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شوند از جلسه کنار گذاشته و شرط اجرای جلسه را نبودن آن‌ها عنوان کرده است.
 
جرم رحیم‌پور ازغدی و ضرغامی برای حذف، مخالفت با سیاست‌های رییس‌جمهور و بیان آن بوده! درحالی که همه ‌می‌دانند وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تایید و تعریف بی‌جا از رییس جمهور نبوده و اصلا جایگاه، جایگاه انتقاد است. اما گویی جناب روحانی گمان می‌کنند که مبرا از انتقاد هستند و هرکه انتقاد کرد بی‌شناسنامه است و باید سریع حذف شود. احتمالا روحانی خود را در جایگاه عصمت قرار داده است.
 
 
اصل ماجرا از چه قرار است؟
 
بعد از توقف چندماهه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی سعید‌رضا عاملی، دبیر جدید این شورا، که به تازگی بر این جایگاه تکیه زده، چندی پیش اعلام کرد که جلسه به زودی برگزار خواهد شد. این درصورتی است که همان زمان دفاتر دونفر از اعضای این شورا اعلام کردندکه آنها به جلسه دعوت نشده‌اند.
 
دفتر رحیم‌پور ازغدی در این‌باره اطلاع داده است:

    «در پیگیری‌ها پاسخ مشخصی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما داده نشد و تنها جواب دادند که دعوت نشدن آقای رحیم‌پور را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن را به شما اطلاع می‌دهیم.»

 
دفتر عزت‌الله ضرغامی نیز اعلام کرده است:

    «علاوه بر عدم دعوت از ضرغامی برای جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی به جلسه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی هم دعوت نشده است.»

 
ریشه این ماجرا باز می‌گردد به چند ماه پیش که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضرغامی از حسن روحانی سوالی را می‌پرسد و روحانی با عصبانیت می‌خواهد که ضرغامی جلسه را ترک کند.
 
محمد ایمانی، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان، در یادداشتی در کانالش درباره این ماجرا نوشته بود:

    «آقای ضرغامی در جلسه اخیر شورای‌عالی فضای مجازی خطاب به روحانی گفته این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیرواقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. در پاسخ روحانی نیز گفته؛ من نباید به شما جواب بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است»

 
در جریان بگومگوی ضرغامی با حسن روحانی درباره سخنان رئیس‌جمهوری درباره فیلترینگ و فضای مجازی شایعه‌ای منتشر شد مبنی‌بر اینکه به توصیه مقام معظم رهبری، ضرغامی از ادامه حضور در جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی منع شده است. این شایعه برای اولین بار توسط سایت جماران منتشر شد و بعد از آن رسانه‌های حامی دولت آن را پمپاژ رسانه‌ای کردند.
 
سایت ایرنا نیز آن زمان و در ادامه‌ی شایعه سازی سایت جماران، با انتشار گزارشی مبنی‌بر اختلافات به‌وجودآمده میان رئیس‌جمهور و حسن رحیم‌پورازغدی و عزت‌الله ضرغامی در جلسات سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، نوشته بود:

     «رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ای دستوری، از عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پورازغدی خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی در جلسات شورا حاضر نشوند»

 
این شایعه به سرعت توسط دفتر عزت‌الله ضرغامی، تکذیب شد و صحت این تکذیبیه باعث شد سایت منتشرکننده این شایعه یعنی سایت جماران بابت انتشار آن عذرخواهی کند.
 
این شائبه که آیا حسن روحانی به دنبال حذف منتقدان از شورای عالی انقلاب فرهنگی است یا نه تا امروز ادامه داشت. اما با عدم دعوت رحیم‌پور و ضرغامی به جلسه‌ی شورای امروز این ادعا ثابت شد که روحانی به دنبال حذف صریح منتقدان عملکرد ضعیف خود است.
 
به هرحال حسن روحانی و حامیان رسانه‌ای او باید درباره‌ی این اقدام غیرقانونی و خلاف روشن آزادی بیان توضیح داده و توبیخ بشوند. چراکه ادامه‌ی این دست اقدامات گازانبری توسط روحانی و حمایت رسانه‌ای از آن مسیر را برای بروز دیگر صفات دیکتاتورمآبانه جناب رییس‌جمهور هموار می‌کند!
 رجا نیوز
انتهای پیام/

نظرات بینندگان