کد خبر: ۱۲۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

شیراز، اردیبهشت 98 میزبان دومین دوره انتخاب مادر نمونه است

مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر اعلام کرد: دومین دوره انتخاب مادر نمونه، دوازدهم اردیبهشت ماه 98 مصادف با روز معلم با حضور مدیران کل امور بانوان استانداری های سراسر کشور در شیراز برگزار خواهد شد.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر هدف از برگزاری آیین‌های معرفی مادران نمونه را تبیین جایگاه والای مادر و الهام بخشی از مادران در زندگی اجتماعی بیان کرد.

غلامرضا محمدی افزود: احترام به والدین به ویژه مادر باید به عنوان فرهنگی والا در جامعه نهادینه شود، از همین رو از اصحاب رسانه، دانشگاهیان، فرهیختگان و آنان که دل در گرو پیشرفت کشور و اعتلای احترام به نهاد خانواده به ویژه مادر دارند، برای شرکت در این آیین دعوت می کنیم.

محمدی اظهار داشت: این بنیاد تاکنون آیین تجلیل از مادران نمونه را در 29 استان کشور برگزار کرده است و در سال 98این آیین را در چهار استان سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران برگزار خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری آیین تقدیر از مادر نمونه ایران را برگزار کنیم.

وی افزود: این بنیاد از هیچ یک از نهادها، فرد و یا سازمانی، کمک مالی دریافت نمی کند بلکه آنچه که بنیاد بین المللی مادر در پی آن است، جلب حمایت‌های معنوی، فرهنگی و همدلی است.

مدیران، پنجره دل را بر امور فرهنگی بگشایند
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر با بیان اینکه همدلی، همفکری، همراهی و همکاری اقشار مختلف جامعه با این بنیاد برای رسیدن به اهدافی همچون تبیین جایگاه ویژه مادر ضروری است، گفت: هرجا مادر هست، بنیاد مادر است.

او بیان کرد: بنیاد مادر متعلق به هیچ قشر، نهاد، حزب، گروه سیاسی و غیر سیاسی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در این بنیاد ممنوع است.

وی ادامه داد: در این بنیاد هیچ تبعیضی از منظر رنگ پوست، دین و مذهب، زبان، قومیت و ملیت وجود ندارد و این خط‌ مشی برگرفته از حدیث پیامبر اسلام است که فرمودند 'بهشت زیر پای مادران است' و ایشان، واژه مادر را به مادر مسلمانان یا مادر مومنان و تعبیرهای اینچنینی تقلیل ندادند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر اضافه کرد: بر اساس این اعتقاد، همه مادران سراسر گیتی را ارج می گذاریم و برای آنها احترام قائلیم و به همین دلیل است که روستاها، شهرها و استان ها را برای قدردانی از مادران نمونه می‌پیماییم و آیین‌های نکوداشت برگزار می‌کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه شیراز را شهر مفاخر و فرهنگوران نامیده‌اند، گفت: جایگاه برتر فرهنگی شیراز در جهان زبانزد خاص و عام بوده و هست، بنیاد مادر نیز در تلاش است که برگ زرینی به دفتر فرهنگی شیراز بیفزاید و هر جا که خاستگاه خود را شیراز اعلام کرده است با استقبال بسیار روبه رو شده است.

محمدی ادامه داد: با وجود این استقبال و محبوبیت، متاسفانه مسئولان در شیراز آنگونه که انتظار داشته ایم چندان به موضوع اهمیت جایگاه مادر و فعالیت این بنیاد توجه نکرده‌اند.

وی افزود: این طرح بزرگ فرهنگی برای نخستین بار در جهان با محوریت شیراز در حال رخ دادن است و امیدواریم مدیران و مسئولان نیز پنجره های دل خود را بگشایند و بدانند همه چیز سیاسی نیست و برخی کارها هم برای دل است و برمحور فرهنگ و ارتقای ملی کشور می‌چرخد.

بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال 1393 در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است.

این بنیاد، یک نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیر دولتی فعالیت و اهداف هفت گانه ای را دنبال می کند.

ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌ آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده آل، پُر رنگ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.

همچنین ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، فراهم‌ آوردن زمینه آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و نیز انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت در هر 2 سال یک بار از جمله اهداف این بنیاد است.
این بنیاد، تا کنون در 74 کشور جهان نیز به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان