کد خبر: ۱۲۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
استاندار فارس در جلسه شورای اداری:

رونق تولید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی شود/ اگر مردم را در رنج دیدیم نباید خواب راحت داشته باشیم

رحیمی گفت: بايد پاسخگوي مطالبات به حق و قانوني مردم و تكريم شهروندان باشيم و نبايد خواب راحتي داشته باشيم اگر مردم را در رنج ديديم

به گزارش شیرازه، استاندار فارس سال ۹۸ را سال تلاش برای استفاده بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های موجود، صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، توجه به جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و شناسایی گلوگاه‌های مشکل زا در زمینه ایجاد اشتغال دانست و گفت: افزایش تولید و عرضه و تقاضا و گردش اقتصادی می‌تواند به بهبود معیشت مردم کمک کند.

عنایت الله رحیمی در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ به موضوع سیل اخیر در شیراز اشاره و اظهار کرد: گزارش‌های تخصصی نهادهای مسئول به صورت کارشناسی تهیه و به مسئولان کشوری ارائه شده است که دستگاه قضایی طی روندی رسمی نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

نماینده استان فارس با بیان اینکه بارش‌های اخیر به رغم اینکه خسارت‌های جانی و مالی درپی داشته و سبب اندوه و تاسف شد نعمت‌های فراوانی در پی داشت، عنوان کرد: پر آب شدن ۱۱ تالاب استان، رونق کشاورزی و تامین منابع آب مورد نیاز از جمله این مواهب است.

وی همدلی، همراهی و هماهنگی میان گروه های مردم و مسئولان را از جلوه‌های شکوه در حادثه سیل شیراز دانست و ضمن تقدیر از مردم شیراز بر لزوم نامگذاری روزی با عنوان همدلی و نوع دوستی مردم شیرازدر تقویم رسمی کشور تاکید کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه سیل اخیر ۲۱ شهرستان فارس را درگیر کرد، گفت: به رغم خسارت‌های بر جای مانده تلاش کردیم با استفاده از توان داخلی استان به رفع مشکلات بپردازیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: با همکاری گروه‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی، اصناف، نهادهای نظامی و انتظامی، شهرداری و سایر گروه‌ها بازسازی منازل آسیب دیده در شهرک سعدی، ریاستی، هفت تنان و روستاهای سلطان اباد، کرونی و جرسقان آغاز شده است.

وی با اشاره به میزان خسارت های سیل نوروز ۹۸ گفت: در جریان سیل تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۵ واحد مسکونی در استان آسیب دیده اند که از این تعداد بیش از ۵هزار واحد شهری و ۷هزار و ۵۷۳ واحد روستایی بوده اند و همچنین در برآورد اولیه ۲۵۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها و ۳۳۵ میلیارد تومان نیز به اراضی منابع طبیعی و کشاورزی وارد شده است و برنامه ریزی‌ها برای انجام اقدامات زیرساختی ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان به ارسال کمک‌های فارس در قالب نیروهای امدادی، اقلام خوراکی و بهداشتی و ماشین آلات سنگین به این مناطق اشاره کرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از همه گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، اصناف، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی بر لزوم به کار گیری تجربیات این گروه‌ها در حوادث مشابه تاکید کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "رونق تولید" نامگذاری شده است، عنوان کرد: تمایلی ندارم این رویکرد راهبردی و اثر گذار تنها در بنرها و سربرگ‌های ادارات نگاشته شود.

وی ادامه داد: این نام‌گذاری به مهمترین نیازها و ضرورت‌های امروز کشور یعنی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و بهبود معیشت اشاره دارد و باید با در نظر گرفتن بیانیه ابلاغی گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری باید به برنامه ای عملیاتی تبدیل شود.

استاندار فارس سال ۹۸ را سال تلاش برای استفاده بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های موجود، صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، توجه به جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و شناسایی گلوگاه‌های مشکل زا در زمینه ایجاد اشتغال دانست و افزود: افزایش تولید و عرضه و گردش اقتصادی می‌تواند به معیشت مردم کمک کند.

مقام ارشد دولت در فارس با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزي در مراتع به دليل بارش‌هاي اخير و رشد زياد علوفه‌ها، بيان كرد: ضمن آمادگي براي مقابله با آتش سوزي بايد بهره‌برداران را به برداشت و جمع آوري علوفه‌هاي مازاد و انبار كردن آنها تشويق كرد و در نقاط پرخطر خط هاي آتش بر زده شود.

وي افزود: آگاه سازي به روستاهاي حاشيه مناطق پرخطر و بهره‌برداران در دستور كار قرار گيرد و اتاق مديريت بحران در فرمانداري‌ها فعال و تجهيز شود.

استاندار فارس با بیان اینکه باید از بحران‌ها درس گرفته و با استفاده از تجربیات برای جلوگیری از تکرار و مقابله با وضعیت‌های بحرانی برنامه ریزی مدونی داشته باشیم، عنوان کرد: احتمال بحران‌های مختلف مانند سیل، زلزله، رانش، فرونشست و حتی عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی در کشور و استان محتمل است بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم و آمادگی برای مقابله با چنین بحران هایی وجودداشته باشد.

رحیمی بر لزوم مدون کردن نقشه‌های سهل‌الوصول نقاط آسیب پذیر استان و راههای دسترسی به این مناطق تاکید کرد و افزود: باید با تمرین و پیش‌بینی آمادگی لازم برای مقابله با هر بحرانی را داشته باشیم تا در زمان وقوع حادثه منسجم عمل کرده و سریعا وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم.

استاندار فارس خاطرنشان كرد: بايد پاسخگوي مطالبات به حق و قانوني مردم و تكريم شهروندان باشيم و بايد رنج ببريم و نبايد خواب راحتي داشته باشيم اگر مردم را در رنج ديديم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان