کد خبر: ۱۲۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

اجرای اقدامات مدیریتی برای مقابله با ملخ در لارستان/ سمپاشی ١٣٠ هكتار از مراتع

همزمان با اعلام هشدارها مبنی بر هجوم ملخ به جنوب ایران، ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه لارستان، طی جلسه‌ای، اجرای اقدامات مدیریتی برای مقابله با این آفت خطرناک را در دستور کار قرار داد.
به گزارش شیرازه، در جلسه مدیریت بحران فرمانداری لارستان، برنامه‌های اجرایی شده در گذشته برای مقابله با ملخ در این شهرستان مطرح و بر لزوم اجرای برنامه‌هایی برای مقابله با خطر احتمالی هجوم ملخ، مصوب شد.

عباسي كارشناس حفظ نباتات فارس مدیریت جهاد كشاورزي شهرستان لارستان در خصوص مسائل فني و چگونگي ورود ملخ صحرايي به كشور توضيحاتي ارائه داد و در ادامه قاسمي مدير جهاد كشاورزي شهرستان لارستان اقدامات انجام شده و اقلام مورد نياز مبارزه و بسيج مردمي افراد در منطقه درز و سايبان و تمهيدات لازم برای پرواز هواپيما را بيان كرد.

در ادامه محمد زرگري مسئول حفظ نباتات شهرستان از سمپاشي ملخ صحرايي در بخش درز و سايبان خبر داد و گفت: تا كنون در سطح بيش از ٥ هزار هكتار از مراتع اين بخش توسط افراد بومي و كارشناسان پايش صورت گرفته است و بالغ بر ١٣٠ هكتار سمپاشي انجام شده است.

وی افزود: جهت سمپاشي موثر و كنترل اين آفت در مراتع از تكنيك هاي مختلف سمپاشي از جمله سمپاشهايULVو سمپاش هاي پشت تراكتوري شيلنگ دار استفاده شده است.

این مقام مسئول با بيان اين كه عمليات ترميم و تسطيح باند فرودگاه خاكي در حال انجام است، خاطر نشان کرد: جهت سمپاشي در مناطق كوهستاني و صعب العبور از هواپيماي سمپاش استفاده می‌شود.

زرگری ابراز امیدواری کرد که با اجرای اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه، برای ممانعت از ورود ملخ به مزارع و باغ‌های شهرستان لارستان چاره‌اندیشی شود.

پیش بینی ٤ دستگاه خودروی شاسي بلند برای نصب سمپاشULV، يك دستگاه كمرشكن براي انتقال غلتك و ترميم باند فرودگاه خاكي، شيلنگ و موتور كوپلينگ ٢ اينچ و دیگر تجهیزات لازم توسط ارگان‌ها، اطلاع رساني به افراد محلي برای پايش توسط بخشداري مركزي و تامین نیرو و تجهیزات مورد نیاز توسط جهادکشاورزی برای مناطق درز و سایبان و .... از مصوبات این جلسه بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ملخ ، کشاورزی ، شیرازه
نظرات بینندگان