کد خبر: ۱۲۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

از "افتتاح نخستین مرکز فرهنگیان اندیشه‌ورز کشور" تا "کلنگ‌زنی استخر دانش آموزی" ماحصل سفر بهاری وزیر آموزش و پرورش به فارس

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان فارس نخستین مرکز فرهنگیان اندیشه‌ورز کشور را افتتاح کرد.
به گزارش شیرازه، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نخستین مرکز فرهنگیان اندیشه‌ورز اظهار داشت: استان فارس، نخستین استانی است که  این تشکیلات را برای استفاده از ظرفیت تشکّل‌های فرهنگیان  پیش‌بینی کرده که جای خرسندی است.
وی با بیان اینکه امیدوارم این اتفاق در همه استان‌ها و حتی شهرهای سراسر کشور انجام شود، گفت: با این اقدام  تشکلّ‌های معلمان در یک محل جمع شده و در مورد مسائل آموزش و پرورش و یافتن راه کارهای برون رفت از مسائل به گفت‌وگو  می‌نشینند.
بطحایی افزود: تشکل‌های رسمی صنفی فرهنگیان فارس  از مرکز فرهنگیان اندیشه‌ورز فارس به منظور بحث و تبادل نظر در مورد مسائل حوزه آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.

از افتتاح نخستین مرکز فرهنگیان اندیشه‌ورز کشور تا کلنگ‌زنی استخر دانش آموزی ماحصل سفر بهاری وزیر آموزش و پرورش به فارس

وزیر آموزش و پرورش در این سفر قصد دارد از مدارس آسیب‌دیده سیل اخیر شیراز بازدید کند همچنین با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، نماینگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرهنگیان استان دیدار کند.

آسیب سیل به ۱۵۰۰ مدرسه؛ ۸۰ مدرسه قابل استفاده نیست
سید محمد بطحایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده سیل اخیر در شیراز اظهار داشت: جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد.
وی گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و 80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست.
بطحایی افزود: خیرین همواره همراه با آموزش و پرورش بوده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند و هم اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزاندر مهر 98 در مدارس تازه ساخته شده و باز سازی شده مشغول به تحصیل شوند
وی در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز گفت: در صورت تاخیر در آماده‌سازی این مدارس امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان در مهر ماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش‌بینی شده است.

افتتاح پنج پروژه آموزشی و پرورشی در منطقه درودزن
وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر به شیراز از منطقه درودزن بازدید کرد و در روستای گله زن این منطقه به صورت همزمان ۵ پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی را افتتاح کرد.
سید محمد بطحایی امروز در ادامه سفر به شیراز از منطقه درودزن بازدید کرد و در روستای گله زن این منطقه به صورت همزمان چند پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی را افتتاح کرد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن افتتاح مدرسه 6 کلاسه شهید البرزی این روستا گفت: مدرسه برای دانش‌آموزان محل تمرین زندگی است و در اینجاست که فرا می‌گیرند چگونه مشکلاتشان در زندگی را حل کنند و همین امر سطح جرائم و مشکلات موجود در جامعه  را کاهش می‌دهد.
وی  با بیان اینکه نقشه ایران فردا را در مدارس امروز ترسیم می‌کنیم، گفت: هر چه قدر کیفیت مدارس ما بالا برود، زندگی کردن مردم ما در فردا با کیفیت بالاتری خواهد بود و تلاش ما برای بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش ترسیم آینده بهتری برای ایران است.
بطحایی با اشاره به ساخت نزدیک 300 مدرسه در استان فارس افزود: به موازات کارهای سخت‌افزاری باید روی بحث‌های نرم‌افزاری، روش‌ها، شایستگی‌ها و توانمندی‌های معلمان نیز کار شود.
براساس این گزارش مدرسه 6 کلاسه شهید البرزی روستای گله زن در زمینی به مساحت زمین 4500 متر مربع،  زیربنای 550 متر مربع و اعتبار 850 میلیون تومان توسط خیر نیک اندیش دکتر مصلح شیرازی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث شده است. همزمان با افتتاح این مدرسه 4 پروژه دیگر آموزشی و پرورشی نیز در این منطقه افتتاح شد.

کلنگ‌زنی استخر ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس
وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر خود به استان فارس کلنگ آغاز ساخت استخر ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان و  دو پروژه آموزشی در شهر مرودشت را به زمین زد.
 سید محمد بطحایی امروز در ادامه سفر خود به استان فارس و در شهرستان مرودشت کلنگ آغاز ساخت استخر ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان و  دو پروژه آموزشی در شهر مرودشت را به زمین زد.
استخر فرهنگیان و دانش‌‌آموزان مرودشت در زمینی به متراژ 2500 متر مربع  و اعتبار 45 میلیارد ریال در 2 طبقه دارای بخش اداری و رفاهی ساخته می‌شود.
پروژه‌های آموزشی که در این سفر ساخت آنها آغاز شده نیز شامل مدرسه 9 کلاسه شهید بهمنی است که در زمینی به متراژ 2500 متر مربع و زیربنای 1200 متر مربع و اعتبار 30 میلیارد ریال و مدرسه 12 کلاسه طلوع آزادی است که در زمینی به متراژ 2500 متر مربع  و زیر بنای 1500 متر مربع و اعتبار 30 میلیارد ریال در 2 طبقه ساخته می‌شود.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان