کد خبر: ۱۲۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

دهه هفتادی های شیراز 'بی سر و صدا' آمدند

حضور بازیگران نسل جوان از جمله متولدان دهه 1370 ویژگی است که این روزها در تئاتر و نمایش شیراز پررنگ تر از قبل دیده می شود.
 مروری بر فهرست آثار نمایشی که بر روی صحنه رفته اند نشان می دهد در کنار بازیگران و کارگردان حرفه ای و پیشکسوت که تئاتر شیراز را قوام بخشیده اند، نسلی از هنرمندان جوان هرچند بی تجربه اما با شهامت و پشتکار روی صحنه حضور می یابند. 
بعد از نمایش 'این روزها زنده می شویم' که اواسط فروردین در مجموعه فرهنگی هنر شهر آفتاب روی صحنه رفت و کاری از هنرمندان جوان بود، دهه هفتادی های شیراز این بار با تئاتر کنسرت 'بی سر و صدا' خود را در محک و آزمون دوستداران هنر نمایش قرار داده اند. 
به گفته 'مانی آبادیان' طراح و کارگردان این نمایش، مریم راستی و سپهر ترابی، دو بازیگر دهه هفتادی این تئاتر هستند که برای نخستین بار روی صحنه رفته اند. 
آبادیان که پیش از این سابقه کارگردانی سه تئاتر دیگر را در کارنامه دارد، شامگاه چهارشنبه در نخستین اجرای این نمایش به خبرنگاران گفت: اجرای یک تئاتر با دو بازیگر دشوارتر از نمایش هایی با تعداد زیادی از بازیگران است و در مجموع، دو بازیگر جوان نمایش 'بی سر و صدا' با وجود نخستین تجربه تئاتر، خوب و موفق ظاهر شدند. 
نمایش 'بی سر وصدا' که قرار است تا اوایل اردیبهشت ماه 98 روی صحنه باشد، برخلاف نام خود، آمیزه ای از هنر نمایش و هنر موسیقی است. 
صدای رسا و طنین حنجره 'محمد ذاکر حسین' خواننده اهل شیراز، جلوه خاصی به این تئاتر کنسرت بخشیده است، به ویژه آنجا که در اثنای اجرای هنرمندان، تکرار می کند: 'پاسخ بده از این همه مخلوق چرا من/ تا شرح دهم از همه خلق چرا تو'. 
آبادیان کارگردان 'بی سر و صدا' این تئاتر کنسرت را به 'وحید کریم پور' تقدیم کرده است و در این باره معتقد است که این هنرمند پیانیست 'انگشتانش را با قلب روی کلاویه ها می فشارد.'
اجرای حرفه ای موسیقی توسط ذاکرحسین و کریم پور در این تئاتر کنسرت در کنار هنرمندان جوان، ویژگی خاصی به این نمایش داده است که شاید به جای تئاتر کنسرت، 'کنسرت تئاتر' برای این نمایش زیبنده تر باشد. 
حسام هوشیار تهیه کننده این نمایش است که سخاوتمندی اش در حمایت مالی از اجرای این نمایش، مورد تقدیر کارگردان و دیگر عوامل قرار گرفت. 
حسام هوشیار که این نمایش، نخستین تجربه وی در تهیه کنندگی تئاتر است، نیز گفت: 'بی سر و صدا' نمایشی است که هنر در آن حرف می زند و نه پیرایه و زرق و برق؛ دکور ساده این نمایش، مسئولیت انتقال مفاهیم را به بازیگران و هنرمندان موسیقی سپرده است که در نهایت، پیام نمایش را برای مخاطبان به تصویر بکشند. 
به گفته کارگردان کنسرت تئاتر 'بی سر و صدا'، پیمان زبرجدی جوانی از دیار کردستان نویسندگی این نمایش را برعهده داشته است. 
میلاد راز (مدیر تولید)، صدف توکل (تیزر)، میدیا واثقی (طراح پوستر و بروشور)، سمن واقفی (عکس)، فریما جعفری (فضای مجازی) و علی نوروزی (تدارکات) از دیگر عوامل تئاتر کنسرت بی سر وصدا هستند که ساعت 20:30 هر شب تا اوایل اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب روی صحنه می رود. 

نظرات بینندگان