کد خبر: ۱۲۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

بیمارستان استهبان در مسیر سیلاب قرار دارد!

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز با بیان اینکه بیمارستان استهبان در مسیر سیلاب ساخته شده، گفت: اگر سیل به این شهر آمده بود، آب بیمارستان را فرا می‌گرفت، باید قبل از بروز حادثه چاره‌اندیشی کرد.
به گزارش شیرازه، اصغر مسعودی شامگاه امروز در جمع شوراها و دهیاران بخش رونیز که با حضور کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان و بهلولی قشقایی بخشدار رونیز برگزار شد، اظهار داشت: بیمارستان استهبان بدون حصار و نیمه‌تمام افتتاح شده بود، قرار بوده این بیمارستان ظرفیت 88 تخت‌خواب داشته باشد که تبدیل به 120 تخت‌خوابی شده و استانداردهای آن به  لحاظ ظرفیت به هم ریخته است.

 
وی بیان کرد: در چند سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته تخت‌های ICU و  سی.تی‌.اسکن افتتاح شده و به زودی نیز بخش N.ICU نیز افتتاح می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز گفت: در مجموع سه میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجیهزات پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) هزینه شده و 500 میلیون تومان نیز برای حصارکشی آن اختصاص یافته است.

مسعودی در پاسخ به سوالات اعضای شورای‌های اسلامی بخش رونیز به توضیح آخرین پیگیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: طرح آبرسانی به خانه‌کت و قشم‌قاوی ردیف اعتباری نداشت که توانستیم برای این مهم ردیف اعتباری بگیریم، وعده دادم با تمام وجود پیگیری کنم که در این مدت نیز از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه امروز نیز دغدغه ما تکمیل طرح آبرسانی به روستاهای خانه‌کت و قشم‌قاوی است گفت: وزیر نیز وعده داد تا پایان سال مالی 97 آبرسانی پایان یابد که این مهم اتفاق نیفتاده و باید در تکمیل آن تسریع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مورد حقابه بختگان نیز گفت: در مورد حقابه نیز پیگیری‌هایی از وزارت نیرو در دست اقدام بوده و به زودی نیز با حضور مسئولان آب منطقه‌ای استان فارس از مسیر دسترسی آب نیز بازدید می‌شود.

مسعودی از رفع مشکلات آب استهبان خبرداد و افزود: سه سال پیش شهرستان استهبان مشکل آب داشت این موضوع پیگیری و رفع مشکل شد به طوری که با توجه به خشکسالی‌ها در دو سال گذشته مشکل آب نداشتیم .

وی اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب استهبان و ساخت راه ایج به داراب را از دیگر طرح‌های اجرا شده عنوان کرد و گفت: در اندازه توان مشکلات حوزه انتخابیه را دنبال کرده و همواره تلاش ما نیز برای برطرف کردن مشکلات در مناطق مختلف از جمله رونیز و دهستان خیر بوده که در بخش‌های بهداشتی و آموزشی نیز مشهود است.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز با بیان اینکه 15 پروژه راهسازی در این دو شهرستان در دست اجرا  و اقدام داریم، خاطرنشان کرد: برای تعریض و روکش آسفالت جاده دهستان خیر تا نی‌ریز  بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در مرحله مناقصه است.

مسعودی در مورد اجرای طرح اراضی شیب‌دار نیز گفت: اجرای این طرح تابع ضوابطی مشخص است و در هر نقطه‌ای که قابلیت اجرا داشته باشد از حامیان اجرای آن هستیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هر قانونی که به نفع مردم روستاها، معلمان و بوده را حمایت کرده‌ام افزود: با پیگیری و تخصیص اعتبارات 11 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته برای طرح‌های اشتغالزایی در شهرستان استهبان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نگاه فرماندار شهرستان استهبان حضور میدانی در روستاها و برطرف کردن مشکلات آنان است بیان کرد: بخشدار رونیز نیز با انگیزه است که امیدواریم شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز تصریح کرد: برگزاری جلسات برای بررسی و برطرف کردن مشکلات روستاهای حوزه انتخابیه جنبه تشریفاتی ندارد افزود: معتقدیم این جلسه‌ها باید جنبه کاربردی و عملیاتی داشته باشد و به این مهم نیز توجه می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست دهیاران و اعضای شورای اسلامی به بیان مسائل و مشکلات روستاهای خود پرداختند که از جمله آن می‌توان در بخش‌های کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی اشاره کرد. / تسنیم

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان