کد خبر: ۱۲۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

برگزیده فستیوال های محبوب در جهان

بی شک سفر به کشورهای دیگر ، تنها به بازدید از جاذبه های باستانی و تاریخی و طبیعی و یا تفریح در اماکن تفریحی ختم نمی شود ، تجربه و امتحان غذاهای محلی و بومی هر شهر و یا کشور و همچنین آشنایی با ذائقه و سلیقه و طعم غذاهای هر ملیتی و هر قومی ، و نیز آشنایی با فرهنگ خوراک و آشپزی نیز بخشی از جاذبه های گردشگری است .
جشنواره بین المللی جاز باکو
جشنواره بین المللی جاز باکو، پروژه فرهنگی به شمار می رود که پروژه مشترک وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، صندوق فرهنگ آذربایجان و مجله "جهان جاز" تشکیل شده است. این جشنواره با شکوه از سال 2005 میلادی برگزار می شود. بهترین و برجسته ترین ستارگان داخلی و خارجی موسیقی جاز، همه ساله در این جشنواره حضور پیدا می کنند. 
جشنوراه جاز باکو شامل قسمت های مختلفی همچون تحصیل (دوره های مهارت افزایی، سمینارها)، روز جاز کودکان، مسابقه بهترین آواز خوان جاز، نگارخانه های هنر و عکس و کنسرت های آوازخوانان جاز جهان می باشد.جشنواره بین المللی جاز باکو فرصت بسیار مناسبی در جهت تقویت و توسعه مشارکت فرهنگی جهان را فراهم می آورد. علاوه بر این جشنواره جاز در باکو سعی دارد که از تاریخ جاز آذربایجان که از سوی رجال موسیقی به نام و مشهور آذربایجانی مربوط به قرن 20 میلادی به وجود آمده است، به خوبی محافظت و نگهداری نماید و آن را پا بر جا نگاه داشته باشد. 
به دنبال این رویداد فرهنگی، موسیقیدانان کنسرت هایی در مرکز بین المللی مقام جمهوری آذربایجان، فیل هارمونیک باکو، فرهنگسرای حیدر علی اف و نیز مرکز جاز باکو اجرا می کنند. در سال 2016 این فستیوال بین المللی، به عضویت "اتحادبه جاز اروپا" در آمده است. 
افراد علاقمند به این فستیوال می توانند تور باکو را رزرو کنند و همچنین برای اطلاعات بیشتر از فهرست و تاریخ کنسرت ها و همچنین نام شرکت کنندگان در فستیوال بین المللی جاز باکو را در وبسایت رسمی این جشنواره مشاهده نمایند. آدرس وبسایت رسمی جشنواره: www.bakujazzfestival.com
فستیوال بین المللی جاز باکو از تاریخ 20 اکتبر الی 28 اکتبر (28مهر الی 6آبان)، برگزار می شود. 
برای خرید بلیط و یا رزرو تور مورد نظر خود، می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.
 
فستیوال هیجان انگیز و فوق العاده زمستانی مسکو
فستیوال زمستانی مسکو با بقیه فستیوال های زمستانی در سراسر روسیه همزمان  است، اما به خاطر شهرت و منابع و امکانات این شهر، فستیوال زمستانی مسکو یک گردهمایی بزرگ به شمار می آید و از اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه (دی و بهمن) برگزار می شود. اگر در این بازه زمانی به روسیه و مسکو سفر کردید، این فستیوال فرهنگی یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن و خوش گذرانی در مسکو است.
فستیوال زمستانی روسیه در مسکو یک فستیوال فرهنگی سالانه است که هر سال پرشور تر از سال گذشته جشن گرفته می شود و برای مسافران یک فستیوال خاص و منحصر به فرد در مسکو به شمار می آید!دهکده کریسمس در میدان Revolution یک مکان عالی و خوب برای هدایای کریسمس روسیه است.
هنرمندی و صنعتگری مردم سنتی روسیه در این فستیوال چشم نوازی میکند و صنایع دستی مثل عروسک ها، اسباب بازی های چوبی و جعبه های نقاشی شده و همچنین وسایل تزئینی کریسمس و لباس های 
گرم زمستانی مثل شال در آن جا فروخته می شود. در پارک Gorky می توانید از تفریحات زمستانی مثل اسکی روی یخ لذت ببرید.
کارهای جذابی که در این فستیوال می توان انجام داد
در کنار غذاهای زمستانی سنتی روسیه مثل نان های شیرینی ( دونات )،مربا و چای، بازدیدکنندگان فستیوال زمستانی در مسکو می توانند از مجسمه های یخی روسیه دیدن کنند و همچنین درشکه سواری کنند و تفریح کنند.بعضی از تفریحات در فستیوال به زمان های گذشته برمیگردند ولی هنوز جذابیت دارند و جزو جاذبه های گردشگری مسکو محسوب می شود . برای مثال سورتمه سواری، با برف یا بدون برف یک بازی بسیار هیجان انگیز در فستیوال زمستانی مسکو است.نسخه عینی سورتمه هایی ک در قرن 16 استفاده می شد در این فستیوال وجود دارد. 
چراغ های فستیوال که شب را روشن می کند و همچنین درخت های سال نو موجب زیباتر شدن فستیوال می شوند.مجسمه های یخی در این فستیوال به وسیله مجسمه سازان بسیار حرفه ای ساخته می شود و شما صحنه های فاخر و مجلل و حکاکی های بسیار زیبا را می بینید که مطمئنیم برای کل خانواده جذاب است.
هر سال یک تم خاص برای این فستیوال انتخاب می شود و برای مجسمه سازان یک چالش جدید ایجاد می شود و به بهترین مجسمه ساز جایزه داده می شود.می توانید به مجسمه های زیبای فستیوال نگاه کنید و انتخاب کنید که کدام یک از این اثرهای هنری فوق العاده و زیبا از نظر شما بهترین است.
این نمایشگاه در هوای باز می تواند به شما نشان دهد که زمستان در روسیه تا چه اندازه می تواند زیبا باشد! چنانچه در زمستان تور روسیه را برای مقصد سفر خود انتخاب کردید ، می توانید از این فستیوال و گردهمایی یخی دیدن نمایید و نهایت لذت را ببرید.
 
فستیوال غذا در ارمنستان
بی شک سفر به کشورهای دیگر ، تنها به بازدید از جاذبه های باستانی و تاریخی و طبیعی و یا تفریح در اماکن تفریحی ختم نمی شود ، تجربه و امتحان غذاهای محلی و بومی هر شهر و یا کشور و همچنین آشنایی با ذائقه و سلیقه و طعم غذاهای هر ملیتی و هر قومی ، و نیز آشنایی با فرهنگ خوراک و آشپزی نیز بخشی از جاذبه های گردشگری است . در ارمنستان فستیوال هایی برگزار می شود که در آنها غذاها خودنمایی می کنند . آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا با ذکر چند نموه از این فستیوال ها ، کمک کند تا در سفر تور ارمنستان ، بتوانید از این فستیوال ها آگاه شوید و تجربه ای به یاد ماندنی را از سفر خود ، داشته باشید .
1- فستیوال ماهی : 11 آپریل (آوریل) 
در تاریخ 11 آپریل ، فستیوالی در ارمنستان برگزار می شود که نام آن فستیوال ماهی است . در این فستیوال با شکوه ، افراد بسیاری شرکت می کنند و در آن انواع غذاهای مدرن و سنتی که در آن ماهی وجود دارد ، به چشم می خورد . محل دقیق برگزاری فستیوال یا جشنواره ، در 10 کیلومتری شهر ایروان ، در ابویان کشور ارمنستان می باشد . چنانچه در این تاریخ قصد سفر به ارمنستان را دارید ، حضور و بازدید از فستیوال ماهی در کنار گشت و گذار و مشاهده جاذبه های گردشگری ارمنستان ، لذت شما را دو چندان می نماید .
2- فستیوال دلمه (تولما) : 16 می
در تاریخ 16 می ، فستیوال دلمه در ارمنستان و در بخشی به نام "آرماویر" در مجموعه "مموریال" برگزار می شود و موقعیتی بسیار مناسب برای تجربه و امتحان کردن دلمه به دستور و پخت ارمنی می باشد . در این فستیوال انواع دلمه های متفاوت به وسیله شرکت کنندگان در معرض دید قرار می گیرند و آشپزهای مختلف رقابت خود را بر سر طرز تهیه این غذای لذیذ و خوش عطر و طعم آغاز می کنند . 
دلمه ارمنی بسیار معروف است و محتویات آن ، گوشت چرخ کرده ایست که در برگ مو پیچیده می شود و نیز برای بهبود و بهتر شدن طعم آن ، سس به خصوصی که شامل ماده خمیری به اسم "ماتسوم" و سیر است ، به آن اضافه می کنند . فستیوال تولما با جشن و پایکوبی و رقص همراه می باشد و علاوه بر طبخ و نمایش دلمه ، مسابقه ای نیز برگزار می شود که شرکت کنندگان در آن برای تزیین کردن غذا نیز باهم رقابت می کنند .
3- فستیوال نان در ارتفاعات : 13 ژوئن
در فستیوال یا جشنواره نان که در تاریخ 13 ژوئن برگزار می شود ، انواع نان در ابعاد مختلف در معرض نمایش قرار می گیرند ، که هدف اصلی برگزاری این فستیوال نشان دادن تاریخچه نان می باشد .
4- فستیوال شاه توت : اولین شنبه جولای
فستیوال توت ارمنستان در استان سیونیک ، در شهر "گوریس" برگزار می شود که همراه با موسیقی سنتی ارمنی و رقص ساکنان محلی همراه است . گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند توت ها که در ظروف مختلف ارمنی و سنتی چیده شده اند را مشاهده نمایند . این جشنواره که در اولین شنبه ماه جولای برگزار می شود ، به صورت رایگان پذیرای مهمانان خود می باشد . مهمهانانی که علاقه به خرید سوغات و هدیه می باشند ، می توانند با هزینه ای جداگانه از این فستیوال خرید نمایند .
5- فستیوال توت و عسل : 18 آگوست 
فستیوال یا جشنواره عسل و توت در مرکز ارمنستان ؛ منطقه شامشادین برگزار می شود . انواع توت ها و نیز عسل برای بازدید موجود است و هر سال در تاریخ 18 آگوست این جشنواره برپا می شود . بیشتر از 3000 شرکت کننده در این فستیوال حضور به عمل می آورند . علاوه بر توت های مختلف و عسل ، انواع صنایع دستی کشور ارمنستان نیز در این محل به عرضه گذاشته می شود .
6- فستیوال باربیکیو (خرواتس) : 11 و 12 سپتامبر
جشنواره یا فستیوال باربیکیو در منطقه لری دهکده آخلاتا واقع در 145 کیلومتری ایروان ، و در تاریخ 11 و 12 سپتامبر برگزار می شود . فستیوال باربیکیو و یا همان گوشت های کبابی ، فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به گوشت های کبابی است که به سلیقه و ذائقه و سبک مردم ارمنی طبخ می شوند . بیش از 60 نوع گوشت مختلف کبابی یا همان "خرواتس" ، به دست آشپزان ارمنی طبخ می شود که با موسیقی و بازی های سنتی ارمنی سرو می شود و فضایی شاد و بسیار جذاب را پدید می آورد . در این فستیوال 3 برنده اعلام می شوند : برنده بهترین طراحی غذا ، برنده بهترین مزه ، برنده بهترین خلاقیت
 
فستیوالهای غذا در ارمنستان، گرجستان و استانبول - مجله آنلاین موبنا

نویسنده :
شیشه گر
برچسب ها: ارمنستان ، باکو ، مسکو
نظرات بینندگان