کد خبر: ۱۲۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

برگزاری روز شیراز در نمایشگاه کتاب تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از پیش بینی برگزاری روز شیراز در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
به گزارش شیرازه، صابر سهرابی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تاریخ و فرهنگ کهن استان ادب پرور فارس چنان دارای اهمیت است که بنا داریم داشته های فرهنگی، هنری استان را در آیینی که با نام "«روز شیراز » و در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر گرفته شده در قالب همراهی اصحاب فرهنگ، ادب و هنر به نمایش بگذاریم .

وی با اشاره به اهمیت و شناساندن داشته های استان ادب پرور و فرهنگی فارس، گفت: دست آوردهای حوزه های مختلف این استان با حضور چهره های شاخص فرهنگی، ادبی و هنری در قالب برنامه ای و با عنوان « روز شیراز » در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ ارائه می شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران ظزفیت آن را دارد تا محفل و امکانی برای معرفی تاریخ و فرهنگ و ادب کهن این استان باشد، درباره آیین ویژه شیراز گفت: این مراسم جمعه ششم اردیبهشت ماه جاری ساعت ١٦ و در طبقه دوم محل نمایشگاه برگزار می‌شود و کارگاه های آموزش هنری با رویکر هایی از جمله هنرهای مختلف مانند خوشنویسی، صنایع دستی، گل و مرغ را خواهیم داشت .

سهرابی اتفاقات دیگری همچون رونمایی کتاب، سخنرانی و بیان تاریخچه شیراز از عهد قدیم تا معاصر به همراه نمایش تصاویر، شعر خوانی با لهجه شیرازی، را به عنوان دیگر برنامه های این روز بر شمرد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی استان فارس با معرفی خود محصولات، نمایش تصویری جاذبه های گردشگری شیراز و فارس از طریق کلیپ و عکس، نیز در این برنامه اجرا می شود.

این مقام فرهنگی استان افزود: معرفی دست آوردهای چهل سالگی حوزه فرهنگ و هنر فارس به همراه آمار وضعیت فرهنگی شیراز و استان، حضور چهره های فرهنگی، ادبی و هنری شیرای مقیم تهران و انجمن های زیربط، ارائه تازه های کتاب ناشران و نویسندگان شیرازی و استان فارسی، و بویژه پرداختن به کمک‌ها و مراحل و اقدامات یاری رساندن به مردم سیل زده و اجرای برنامه های هنری نمایشی نیز در این برنامه گنجانده شده است .

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ٤ تا ١٤ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان