کد خبر: ۱۲۹۱۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

آخرین وضعیت باران شیخی، دختر گمشده اراکی

وضعیت باران شیخی، دختر گمشده اراکی، به یک معما تبدیل شده است. دیروز دوم اردیبهشت ده روز از گم شدن باران هشت‌ساله گذشت اما علی‌رغم خبرهای اعلام‌شده توسط برخی مقامات استان مرکزی، وی هنوز به آغوش خانواده برنگشته است.
به گزارش شیرازه،باران شیخی دختر هشت ساله اهل شهر مهاجران شهرستان شازند اراک است که ناپدید شدن او به یکی از موضوعات داغ در فضای مجازی تبدیل شده است. شایعات و خبرهای ضدونقیضی در مورد وضعیت باران شیخی منتشر شده و هنوز پس از ده روز، سرنوشت وی در هاله‌ای از ابهام است.
باران آخرین بار در صبح روز ۲۴ فروردین از خانه خارج شد تا به مدرسه‌اش در خیابان اطلسی شهر مهاجران برود. مدرسه تنها ۱۵۰ قدم با خانه باران و والدین وی فاصله دارد؛ با این حال، دختربچه هشت‌ساله در همین مسیر کوتاه ناپدید شد و تاکنون به خانه بازنگشته است.
سیدعلی آقازاده، استاندار استان مرکزی، در روز پنج‌شنبه ۲۹ فروردین در مورد وضعیت باران شیخی گفت: «باران در سلامتی کامل به‌سر می‌برد. با اقداماتی که در حال انجام است امید است ظرف چند روز آینده شاهد بازگشت او به [آغوش] خانواده باشیم. شورای تامین و نیروی انتظامی در حال انجام اقدامات لازم هستند و امید است با هماهنگی و همکاری همه کسانی که با ناپدید شدن باران در ارتباط هستند، مشکل برطرف و باران به آغوش خانواده برگردد.»
امروز پنج روز از این اظهارت امیدوارکننده استاندار استان مرکزی می‌گذرد، با این حال هنوز وضعیت باران شیخی مشخص نشده و این امر بر ابهامات افزوده است.
روز گذشته، بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در مورد آخرین وضعیت پرونده باران شیخی گفت: «جزئیات ماجرای باران پس از پیدا شدنش گفته می‌شود، زیرا درحال حاضر نمی‌توان سخنی از سرنوشت باران مطرح کرد. احتمال دارد هرگونه مصاحبه‌ای در این باره، فرایند پیدا شدن باران را پیچیده‌تر کند. جان انسان‌ها بیش از هر موضوع دیگری ارزشمند است و اطلاع‌رسانی به مردم در اولویت‌های بعدی قرار دارد؛ لذا هر اقدامی که باعث شود جان باران به خطر بیفتد، نباید انجام شود.»
 از مفقود شدن باران تا بروز شایعات
خانواده باران وقتی که او در روز ۲۴ فروردین از مدرسه به خانه بازنگشت، تمام تلاش خود را برای یافتن وی آغاز کردند. وقتی پرس‌وجوهای اولیه جواب نداد، پای پلیس به ماجرای ناپدید شدن باران باز شد. در محدوده‌ای که باران گم شده بود، یک دوربین مداربسته وجود دارد؛ با این حال، بازبینی تصاویر این دوربین هم کمکی به پلیس نکرد و مشخص نشد که چه اتفاقی برای دخترک هشت‌ساله در این مسیر کوتاه روی داده است.
خانواده باران در ادامه از شدت نگرانی و استیصال به فضای مجازی پناه بردند و سعی کردند با انتشار عکس وی در فضای مجازی، ردی از باران بیابند. عکس باران به همراه شماره تلفن پدرش، ابتدا در کانال‌های محلی و سپس در کانال‌های سراسری پخش شد. برخی واکنش‌ها در فضای مجازی اما کار را پیچیده‌تر کرد؛ حتی شایعه شد که باران کشته شده و پلیس جسد وی را یافته است؛ شایعه‌ای که پلیس به سرعت آن را تکذیب کرد.
پلیس در جریان تحقیقات خود به مظنونانی رسید و بازجویی از این مظنونان آغاز شد. شورای تأمین استان مرکزی هم به مسأله ناپدید شدن باران ورود کرد. با این حال، هنوز خبری از نتیجه تحقیقات منتشر نشده است.
از ابتدای ناپدید شدن باران تنها خبر امیدوارکننده‌ای که از وی منتشر شده است همان مصاحبه استاندار استان مرکزی است که گفته باران در سلامتی کامل به سر می‌برد و به زودی به آغوش خانواده باز می‌گردد. با این حال، عملی نشدن این وعده مجدداً نگرانی‌ها را افزایش داده و بر ابهامات افزوده است.
پلیس حتی اعلام نکرده است که آیا با یک پرونده آدم‌ربایی روبرو هستیم یا خیر. در واقع، هیچ خبر رسمی در مورد نحوه ناپدید شدن باران شیخی و محلی که او هم‌اکنون در آن قرار دارد، منتشر نشده است. عدم انتشار اطلاعات در مورد وضعیت باران شیخی، باعث شده تا شایعات در فضای مجازی حرف نخست را بزند و این امر بر نگرانی خانواده باران افزوده است. حتی تماس‌هایی دروغین با پدر باران گرفته شده و وی به دلیل همین تماس‌ها مجبور شده است، تلفن همراه خود را که شماره آن در ابعاد وسیعی در فضای مجازی پخش شده، خاموش کند. باید امیدوار بود که پایان قصه ناپدید شدن باران هشت‌ساله تلخ نباشد و پس از پیدا شدن وی، روایت گم شدن‌اش و داستان این روزهای وی به‌طور شفاف به اطلاع مردم برسد.
نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
انشالا هر چه سریعتر پیدا شه
حسام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
انشالا هر چه سریعتر پیدا شه
سمیه
Netherlands
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
ایشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
خدایا خودت کمک کن زودترپيدابشه