کد خبر: ۱۲۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

مکاتبه با وزارت بهداشت درخصوص افزایش تعرفه مراقبین سلامت/ تغذیه نامناسب عامل بسیاری از بیماری‌هاست

بهادر گفت: مطالبات مراقبین سلامت را طی مکاتباتی به وزارت بهداشت و درمان منعکس کرده‌ایم اما سیاست‌گذاری برعهده ما نیست.

به گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری برنامه‌های هفته سلامت را تشریح و اظهار کرد: در کشور پوشش همگانی سلامت برای مردم تأمین شده است اما بیماری‌های غیرواگیر در جوامع شهری وجود دارد که بیشتر به تغذیه نامناسب مربوط می‌شود و مصرف زیاد انرژی و کم تحرکی به عارضه شهری تبدیل شده است.

علی بهادر با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان مهمترین منابع هر کشور باید تحت آموزش سلامت محور قرار بگیرند، ادامه داد: تمایل به مصرف زیاد، کم تحرکی و چاقی در بین خانواده‌ها در حال افزایش است که وجود پارک‌های بزرگ در سطح شهرها برای پیاده‌روی و ورزش مردم ضروری است.

وی افزود: برخی ارگان‌ها کوه‌ها و فضاهای اطراف شهر را تصاحب کردند در حالی که همه مردم باید در جهت حفظ سلامت خود از آن بهره‌مند شوند.

بهادر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درخصوص فروش غذاهای نامناسب در بوفه مدارس گفت: همه‌ معلمین در مدارس باید مراقب سلامت باشند، ما در مدارس سفیر سلامت مستقر می‌کنیم اما زمانی موثر است که خانواده، معلم و خود دانش آموز نیز سفیر سلامت باشند.

وی با رد شایعه مفید بودن ملخ مرده خاطرنشان کرد: ملخ ممکن است املاحی داشته باشد اما ارزش غذایی زیادی ندارد بلکه یک آفت است که باید با آن مبارزه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است تا هزینه درمان نیز کاهش یابد و در این جهت تولید غذاهای سلامت محور باید مورد توجه قرار گیرد.

بهادر در پاسخ به سوالی درخصوص تجمع اعتراضی مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده و مطالبات آنان توضیح داد: دانشگاه بر روی اجرای درست طرح پزشک خانواده نظارت دارد اما مراقبین سلامت مستقیماُ تحت نظارت ما نیستند؛ تعرفه مراقبین سلامت 12 درصد از تعرفه پزشکان خانواده است که درخواست افزایش آن را دارند اما انجام این درخواست فراتر از وظیفه دانشگاه است.

وی افزود: طرف قرارداد مراقبین سلامت پزشکان هستند که در خواست دارند طرف قرداد آنها بیمه‌ها باشد، ما این موضوع و دیگر مطالبات مراقبین سلامت را طی مکاتباتی به وزارت بهداشت و درمان منعکس کرده‌ایم اما سیاست‌گذاری برعهده ما نیست و امیدوارم که مراقبین سلامت به خواست خود برسند.

بنابراین گزارش جمعی از مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده استان فارس نسبت به عدم امنیت آینده شغلی، عدم پرداخت حق بیمه و سنوات، عدم برخورداری از حداقل حقوق پایه اداره کار و غیره روز گذشته مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تجمع و در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی گلایه‌های خود را ابراز کردند.


برچسب ها: شیرازه ، علوم پزشکی
نظرات بینندگان