کد خبر: ۱۲۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روانی/ تدوین سند سلامت استانی

همتی با اشاره به تدوین سند سلامت استانی و تعیین سهم هرکدام از سازمان‌ها در ارتقای سلامت جامعه گفت: برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روانی به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز است.

به گزارش شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌های هفته سلامت با اشاره به شعار این هفته «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» گفت: در گذشته بیماری‌ها واگیردار شیوع داشت اما با واکسیناسیون و ارتقای آگاهی مردم، این نوع بیماری‌ها کاهش اما بیماری‌های غیرواگیر افزایش پیدا کردند.

عبدالرسول همتی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پوشش 100 درصدی سلامت نزدیک شده است، طرح پزشک خانواده باعث شد تا مردم در مناطق شهری، حاشیه و روستاها با صرف کمترین زمان به خدمات سلامت دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: در سفر وزیر بهداشت به استان فارس 18 خانه بهداشت سیار عشایری برای نخستین بار در کشور به بهربرداری رسید، 48 خانه بهداشت را طراحی کردیم و امیدواریم 30 خانه بهداشت دیگر تا پایان امسال آماده بهربرداری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اصل توجه به خود مراقبتی گفت: برای هفته سلامت بیش از هزار و 350 سمینار در مراکز مختلف درمانی پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 200 پایگاه سلامت در مناطق پُر تردد شهر استقرار پیدا می‌کنند، بیش از 310 ایستگاه برنامه اندازه‌گیری فشار خون، قند خون، مشاوره سلامت و تغذیه در شیراز و شهرستان‌ها برپا می‌شود و بیش از 300 جشنواره غذای سالم در سطح شهرستان‌ها همچنین 220 مورد اجرای پیاده‌روی خانوادگی، 425 مسابقات ورزشی در مدارس و... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: روان ، سلامت ، علوم پزشکی
نظرات بینندگان