کد خبر: ۱۲۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس اداره امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی فارس در گفتگو با شیرازه:

بیش از 12هزار نفر از مجموعه سعدیه رایگان بازدید کردند

محمدی گفت: طی دو روز گذشته بیش از 12 هزار نفر به صورت رایگان از مجموعه سعدیه بازدید کردند.

بیش از 12هزار نفر از مجموعه سعدیه رایگان بازدید کردندرئیس اداره امور فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه اعلام کرد: از ساعت 18 عصر روز یکشنبه اول اردیبهشت 5 هزار نفر و در روز دوشنبه دوم اردیبهشت هفت هزار ایرانی و 244 نفر خارجی از مجموعه سعدیه به صورت رایگان بازدید کردند.

همت محمدی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه چرا مطابق سال‌های گذشته روز اول اردیبهشت بازدید از مجموعه سعدیه رایگان نبود، توضیح داد: سال‌های گذشته شب 31 فروردین مراسم بزرگداشت سعدی برگزار می‌شد اما امسال به خاطر تقارن با میلاد امام زمان (عج) و خوش یمن بودن این روز مراسم به شب یکم اردیبهشت موکول شد و از روز پنجشنبه نیز در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی انجام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت 15 الی 18 برای چیدمان صندلی و محوطه‌سازی ورود عمومی را ممنوع کردیم اما به صورت محدود به مسافران اجازه ورود داده می‌شد. از ساعت 18 نیز همه بازدیدکنندگان به صورت رایگان از مجموعه سعدیه بازدید کردند.

مرکز سعدی شناسی ایران از سال ۱۳۸۱ روز اول اردیبهشت ماه را روز سعدی اعلام نمود و در اول اردیبهشت ۱۳۸۹ و در اجلاس شاعران جهان در شیراز، نخستین روز اردیبهشت ماه از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و خارجی به عنوان روز سعدی نامگذاری شد. به همین مناسبت در مجموعه سعدیه مراسم بزرگداشت این مرد نکونام برگزار می‌شود که امسال نیز استقبال مردمی بی‌نظیری از این مراسم شد.

بیش از 12هزار نفر از مجموعه سعدیه رایگان بازدید کردند

انتهای پیام/


نظرات بینندگان