کد خبر: ۱۲۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

واکنش بسیج دانشجویی فارس نسبت به احیای وزارت بازرگانی

قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس، پیرامون طرح احیای وزارت بازرگانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش شیرازه، قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس، پیرامون طرح احیای وزارت بازرگانی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

نمایندگان محترم مردم فارس در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

   همانطور که استحضار دارید چندیست که طرح احیای وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مطرح است و موافقان و مخالفان این طرح کم و بیش از تایید و تکذیب آن سخن به میان آورده اند و اکنون تصویب احتمالی این طرح موجب نگرانی جوانان دغدغه مند و کشاورزان مظلوم کشورمان گردیده است؛ از این رو شایسته است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هوشیاری و عمل به رسالت والای دفاع از حقوق ملت، با هوشیاری و اشراف حداکثری بر تبعات تصویب طرح مذکور به بررسی ابعاد اجرایی آن پرداخته و از هر گونه اقدام علیه منافع ملی ممانعت به عمل آورند.
 از این رو اجمالا ذکر سه نکته در باب اجرای این طرح را خدمتتان یادآور می شویم:
۱- با بررسی و توجه بیش از پیش به عملکرد وزارتخانه بازرگانی قبل از ادغام (در بازه زمانی ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۰)، ناکارآمدی آن را به ویژه در بخش کشاورزی اثبات می کند و تداخل و تزاحم آن با سایر وزارتخانه ها موجب هدر رفت بودجه و امکانات می گردیده.
پراکندگی اختیارات باعث ایجاد مشکلاتی از جمله:
واردات بی رویه محصولات کشاورزی
جلوگیری از رونق تولیدات کشاورزی در داخل کشور
افزایش هزینه های توزیع
افزایش سوداگری ها
شده بود و در این وانفسا پاسخگوی مشخصی نیز برای نهادهای قانونی از جمله مجلس شورای اسلامی وجود نداشت.
۲- با مروری بر آمارهای موجود در حوزه کشاورزی سال های پس از اجرای قانون تمرکز در وزارتخانه جهاد کشاورزی (سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷)، شاهد نرخ رشد اقتصادی مثبت و کاهش واردات موارد اساسی در حوزه تغذیه هستیم که هر دو از الزامات تحقق اقتصاد مقاوتی است.
۳- آخرین نکته آنکه قانون اساسی خط قرمزی است که رعایت آن موجب حفظ امنیت و آرامش آحاد مردم می باشد. بنابر اعلام اداره کل تدوین قوانین مجلس طرح تشکیل وزارت بازرگانی دارای چهار مغایرت با قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است که شامل:

الف- این طرح با بند «الف» ماده (۲۸) قانون برنامه ششم توسعه که بر کاهش حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاه های اجرائی تاکید دارد، مغایر است.
ب- تفکیک دو وزارتخانه مذکور در طرح، مستلزم ایجاد تشکیلات جدید و اقداماتی است که منجر به افزایش هزینه ها می گردد و از این جهت، با اصل هفتاد و پنجم قانون اساسی مغایر می باشد.
ج- طرح مذکور به دلیل افزایش هزینه های عمومی کشور در تغییر ساختار دولت با بند (۱۶) سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مغایر است.
د-طرح تقدیمی با بند (۱۰) سیاست های کلی نظام اداری مبنی بر «چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری» مغایر است.
   در پایان امیدواریم با عنایت حق تعالی، در ظل توجهات ولی عصر(عج) و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، نمایندگان استان پهناور فارس که با رای مردم امروز در راس امور قرار دارند، به معنای حقیقی حق نمایندگی مردم شریف فارس را ادا نموده و با دقت و حساسیت نسبت به منافع آحاد مردم به ویژه کشاورزان، که از جمله فعالان این بخش در استان فارس هستند، موارد مطروحه را در نظر گرفته و نسبت به احیای وزارتخانه ای که ناکارامدی آن از پیش مشخص است موضعی منطقی را اتخاذ نمایند.

والسلام من التبع الهدی
قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس


رو نوشت:
نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس
سردار فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان