کد خبر: ۱۲۹۲۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
نقدی بر یک حاشیه؛

بی نظمی و بی تفاوتی برخی از نمایندگان مردم برای حضور کامل در جلسات علنی شورا

اخیرا بعضی از اعضای شورای شهر با ترک صحن، ادامه این جلسه را به حاشیه برده و اعضا را نیز با این سوال پرتکرار که آیا جلسه از رسمیت خارج شده یا نه مواجه کرده اند که نهایتا با چانه زنی بر روی این موضوع و شمارش افراد سعی در حل این معضل شده است.
بی نظمی و بی تفاوتی برخی از نمایندگان مردم برای حضور کامل در جلسات علنی شورابه گزارش شیرازه، چهارم اردیبهشت ماه جلسه علنی شورای شهر شیراز با دو غایب (لیلا دودمان و سینا بنی زمانی) و ۱۱ عضو حاضر برگزار شد که علت غیبت دودمان مرخصی و بنی زمانی نیز ماموریت اعلام شد.

اخیرا بعضی از اعضای شورای شهر با ترک صحن، ادامه این جلسه را به حاشیه برده و اعضا را نیز با این سوال پرتکرار که آیا جلسه از رسمیت خارج شده یا نه مواجه کرده اند که نهایتا با چانه زنی بر روی این موضوع و شمارش افراد سعی در حل این معضل شده است.

جلسه روز گذشته طبق روال سابق برگزار و دستورکارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و چند تن نیز به ایراد نطق پرداختند؛ 
برخی از دستورکارها بررسی نشده بودند که رئیس شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز در یک ساعت و نیم قبل از به اتمام رسیدن زمان جلسه، صحن را ترک کرده و ریاست جلسه بر عهده نایب رئیس قرار گرفت.

اما باید گفت که اینگونه ترک کردن جلسه در زمانی که حضور اعضا لازم و ضروری است بارها از سوی سیداحمدرضا دستغیب و برخی دیگر صورت گرفته است.

علت غیبت دستغیب و قائدی را از روابط عمومی شورا جویا شدیم و وجود جلسه ای در استانداری و الزام حضور رئیس شورا را علت عدم حضور دستغیب عنوان کرد و از دلیل ترک جلسه و عدم بازگشت قائدی به صحن شورا ابراز بی اطلاعی کرد.

به نظر می رسد آنقدر جلسه علنی شورا و رسیدگی به مسائل کلانشهر شیراز برای استانداری و برخی دیگر از ارگان ها بی معنی و بدون هیچ گونه اهمیتی است که رئیس این پارلمان شهری را بارها به حضور در جلسه دیگری آن هم در زمانی که خود شورا جلسه مهمی دارد موظف کرده اند.

احتمالا اگر رای دهندگان حتی از خاطرشان عبور می کرد که قرار است مسائل شهرشان اینگونه تق و لق بررسی شود و عده ای به هر دلیلی گاهی باشند و گاهی نیز تمایلی برای حضور در صحن شورا و حتی دیگر جلسات کمیسیون ها نداشته باشند شاید هرگز این افراد را انتخاب نمی کردند.

پیش از این نیز مطلبی درخصوص عدم حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نوشته شده بود که البته در حضور این عضو شورا در جلسات تاثیر بسزایی داشته است.

شیرازه تمامی اطلاعات حضور و غیاب اعضای شورای شهر در جلسات علنی و کمیسیون ها و عملکرد افراد را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.

امیدواریم استاندار فارس تدبیری جهت برگزاری جلسات استانداری در زمان دیگری جهت بر هم نخوردن نظم جلسات علنی شورا بیندیشد تا دیگر رئیس این پارلمان شهری مجبور! به ترک مداوم و هفتگی جلسه نشود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حق گو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
شیراز ه عزیز مگه اینها اومدن خدمت کنند!؟
اینها آمدن برای خواهر زن خود پست و مقام تعیین کنند.
خواهر زن پست بگیره!!
مردم مهم نیستند.