کد خبر: ۱۲۹۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

امام جمعه شیراز: اگر نفت نفروشیم آب از آب تکان نمی‌خورد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: سهم نفت را در بودجه کشور به یک حدی رسانده‌ایم که اگر نفت نفروشیم آب از آب تکان نمی‌خورد.
به گزارششیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، با اشاره به اوج رساندن تحریم‌ها توسط آمریکا است گفت: مردم ایران باورشان این است که خداوند روزی‌رسان بوده، نه ترامپ و غیرترامپ، این باور همچنان درون ما وجود دارد.

وی بیان کرد: آمریکا بداند در موضوع تحریم نفتی کاره‌ای نیست و به فرموده رهبرمعظم انقلاب هر قدر و به هر کس بخواهیم نفت خود را می‌فروشیم و آمریکا نیز هیچ غلتی نمی‌تواند بکند.

خطیب جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان و دهه تکریم مساجد هستیم تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که مساجد برای این ماه پرفضیلت و یک ماه عبادت و بندگی خدا آماده شوند و اگر مسجدی نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد این مهم نیز  انجام شود.

دژکام با تاکید بر توسعه و افزایش امور خیر در مساجد گفت: باید محوریت مسجد را برای عبادت، خدمات اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار داد، مساجد در این زمینه می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند.
امام جمعه شیراز همچنین خواستار شبکه‌ای شدن ارتباط مساجد در مناطق مختلف شیراز شد و گفت: یک مسجد ممکن است تاثیری در منطقه نداشته باشد اما اگر مساجد زنجیره‌ای باشند می‌توانند برای رساندن مسائل و مشکلات منطقه به گوش مسئولان و برطرف کردن آن تاثیرگذار باشند.
دژکام از متولیان امور مساجد خواست: در این ماه مبارک رمضان با محوریت قرار دادن مساجد شکل‌گیری شبکه مساجد را دنبال کنند.

وی در بخشی از خطبه‌های امروز خود مردم را به عدل، احسان و محبت کردن به خویشاوندان فراخواند و افزود: هر کس می‌تواند زبان خیر بگذارد و نیازمندی را به توانایی معرفی کند تا مشکلات آن نیازمند برطرف شود بدون شک خداوند نیز در قبال این کار دهه‌ها برابر برکت به زندگی او آورده و زیر دین بنده‌اش نمی‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین اعدام و به شهادت رساندن بیش از 30 جوان در کشور عربستان را محکوم کرد و گفت: این ظالم‌های بی‌خبر با کارهایشان نوکری آمریکا را می‌کنند، اوج ذلت، خواری و خفت نیز برای جوامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر است که واکنشی در مقابل این موضوع نداشته‌اند.

خطیب جمعه شیراز در خطبه‌های امروز خود روز کارگر، روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت و به این دو قشر تبریک عرض کرد.

دژکام همچنین از حضور باشکوه مردم در مراسم نخستین سالگرد امام جمعه سابق شیراز آیت‌الله ایمانی نیز قدردانی و با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی  تصریح کرد: مردم با این حرکت نشان دادند که قدر عالمان دینی خود را می‌دانند./ تسنیم
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
با عرض ادب و احترام به ایشان
همین الان هم مردم در سختی زندگی می کنند تعطیلی کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی باعث بیکاری بسیاری از مردم شده
اما اینکه
به خاطر حفظ انقلاب و استقلال کشور باید بهایش را بپردازیم امری ضروری است
مردم برای حفظ انقلاب بچه هایشان را قربانی کرده اند
و قطعا فشارها هم تحمل می کنند