کد خبر: ۱۲۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

بذرهایی که بذرهای حاشیه را در جهرم رویاندند

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله مقدماتی استانی در شهر جهرم برگزار شد که برندگان این مسابقه افزون بر هدایا، بذرهای گیاهان هم گرفتند که دادن بذر گیاهان به این برندگان موجب شایعات و حواشی در فضای مجازی شد.
به گزارش شیرازه، پس از خاتمه مسابقات، در فضای مجازی این مطلب پیچید که هدیه عجیب و غریب در مسابقات قرآنی جهرم، شرکت‌ کنندگان را متعجب کرد.
در این مطلب گفته شده بود که هدیه مسابقات قرآن مرحله پنجگانه که آموزش و پرورش جهرم میزبان بوده است بسته 200 گرمی ارزن و عدس بود که موجب تعجب و انتقاد دیگر شهرستان ها شده است.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفته است: بر خلاف شایعه‌های مطرح شده در فضای مجازی و برخی سایت‌های خبری، مسابقات قرآن هدایای ارزشمندی داشته و بذر گیاهان نیز برای ترویج آموزه قرآنی حفظ محیط زیست در کنار سایر هدایا به دانش‌آموزان اهدا شد.
مهدی نیکفر افزود: تهیه عکس یادگاری گروهی مسابقه دهندگان به همراه مسئولین شهرستان‌ها و درج بر روی شاسی و اهدا به شهرستان‌های خفر، قیروکارزین و کوار، یک عدد جای شارژ منقوش به آرم مسابقات قرآنی، یک بسته بذر گیاهان همراه با توصیه‌های قرآنی به ارزش مجموع شش‌ میلیون تومان درباره فرهنگ حفظ محیط زیست از جمله هدایا بود.
وی گفت: اگر طبق دستورالعمل از بذرها استفاده و گیاهان کشت و تصاویر آن به بانک مربوط ارسال شود هدایایی نقدی به دانش‌آموزان اهدا خواهد شد همچنین طرح سؤال و اهدای کارت هدیه به دانش‌آموزان، ضیافت ناهار در یک سالن پذیرایی و عصرانه و... هدایایی بوده که به کل دانش‌آموزان شرکت‌ کننده اهدا شده است.
نیکفر اضافه کرد: ما و همکارانمان در مدارس مختلف شهرستان جهرم، چند ماه انرژی و زمان و هزینه برای برگزاری این مسابقات صرف کردیم و به نحو احسن برگزار شد، بنابراین اجازه نمی‌دهیم برخی از روی غرض به شأن مسابقات قرآن و شهرستان جهرم لطمه وارد کنند و حق پیگرد قانونی را برای منتشرکنندگان این اخبار کذب برای خود محفوظ می‌دانیم.
سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله مقدماتی استانی با حضور 421 دانش‌آموز مقاطع متوسطه اول و دوم در دو بخش دختران و پسران از شهرستان‌های جهرم، قیر و کارزین و کوار و بخش خفر جهرم پنجشنبه 5اردیبهشت به مدت یک روز در جهرم برگزار شد.
در این مسابقات شرکت کنندگان در 10 رشته قرآن، قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی و ویژه، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، انشاء نماز و احکام با هم به رقابت پرداختند که در پایان از هر رشته یک نفر برای شرکت درمرحله بعد معرفی شد.
برگزیدگان این دوره از مسابقات به مسابقه استانی که در تابستان 98 و به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد راه می‌یابند.
ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان