کد خبر: ۱۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

نظام بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی مشکلاتی را برای بخش تولید و صادرات در کشور ایجاد کرده است

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: ۶۵ درصد مالیات کشور را واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت می کنند به همین دلیل از نمایندگان مجلس درخواست کمک به رونق تولید داریم.
به گزارش شیرازه، جمال رازقی ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نظام بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی مشکلاتی را برای بخش تولید و صادرات در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی با حمایت دولت از بخش خصوصی در استان رقم خورده، بر تداوم حمایت‌های دولتی در سطح ملی و استانی به ویژه در بخش تولید و صادرات تاکید کرد.

وی در ادامه یکی از بزرگترین موانع تولید را مباحث بانکی و حذف سود مرکب ذکر و افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام علی‌رغم مصوبه مجلس اما این مهم را رد کرد در حالی‌که می‌توانست کمک خوبی به تولید و صادرات کشور کند.

رازقی همچنین به محتوای اصلی کتاب هنر تحریم‌ها اشاره و عنوان کرد: تولید به ویژه تولید صنعتی در ایران مهمترین هدف گذاری این کتاب است که با تمرکز بر آن تلاش می‌کنند تا کشور را از پای در آورند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس به سهم بازرگانی کشور در برنامه سوم تا پنجم توسعه اشاره و عنوان کرد: این سهم از ١٥.٣ درصد آغاز شد و به ٤٧.٨رسید.در بخش صنعت نیز از ٢٨ درصد آغاز و به ١٨.٥ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ٦٥ درصد از مالیات کشور را تولید و واحدهای صنعتی پرداخت می‌کنند اما سهم اصناف تنها ٤ درصد است، تاکید کرد: از مجلسی که در رأس امور است در خواست رونق تولید داریم./مهر

نظرات بینندگان