کد خبر: ۱۲۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

رخت گرانی بر تن املاک شیراز

در پی افزایش قیمت‌های اخیر، گرانی لحظه به لحظه بر سایه املاک شیراز سایه انداخته است.
به گزارش شیرازه، پارسال همین وقت‌ها بود که خرید و فروش زمین، خانه و آپارتمان به شدت راکد شده بود و هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد در مدت کمتر از یک سال چنین سایه وسیع گرانی بر سر املاک بیفتد.

قیمت لحظه‌ای

شهر صدرا که با هدف توسعه مرکزی برای سکونت شهروندان، کاهش حاشیه‌نشینی و ... ایجاد شد و قرار بود تا به دلیل قیمت ارزان‌تر زمینه و موقعیت خوبی برای خانه‌دار شدن شهروندان فراهم کند، اکنون نه تنها در این زمینه به نتیجه مورد نظر نرسیده است بلکه قشر متوسط نیز توان خرید ملک در آن را ندارند.

یک مشاور املاک که در صدرا مشغول به فعالیت است با اشاره به تعدد خانه، زمین و آپارتمان در این شهر برای فروش به خبرنگار فارس می‌گوید: همان زمان که قیمت ملک پایین بود هم سرمایه‌داران با خرید املاک متعدد در این شهر سرمایه‌گذاری کردند.

محمود پاک‌سرشت ادامه می‌دهد: در حال حاضر واحدهای آپارتمانی فراوانی در این شهر وجود دارد که خالی از سکنه و آماده فروش هستند اما به دلیل گرانی آن هم به صورت لحظه‌ای قدرت خرید مردم را بری خانه‌دار شدن گرفته است.

وی اضافه می‌کند: متاسفانه نرخ‌گذاری و قانون منسجمی برای تعیین قیمت هر متر آپارتمان نیز وجود ندارد و مالکان قیمت‌های دلخواه خود را که اغلب هم غیر منطقی هستند برای فروش به مشاورین املاک اعلام می‌کنند.

 

از دیروز تا امروز

یک زن سرپرست خانوار که تمام دارایی خود را برای خرید یک آپارتمان کوچک اختصاص داده است نیز عنوان می‌کند: از عهده پرداخت اجاره خانه که هر سال زیاد می‌شود دیگر برنمی‌آیم و با ارث کمی که از پدر و همسر مرحومم حالا به من رسیده است تصمیم به خرید یک آپارتمان کوچک گرفتم.

ماه‌نوش می‌افزاید: واحدهایی که در یک هفته اخیر در صدرا و سایر مناطق شهر به من پیشنهاد شد و آنها را دیدم ضمن اینکه از کیفیت خوبی برخوردار نبودند، قیمت‌های سرسام‌آوری داشتند.

وی با اشاره به جهش قیمت و بی‌ثباتی در نرخ ملک بیان می‌کند: یک آپارتمان 70 متری را که قرار شد روز بعد از بازدید برای معامله با حضور فروشنده به مشاور املاک برویم نیز ناگهان با تغییر نظر فروشنده 40 میلیون تومان بیشتر از قیمت اعلام شده در معرض فروش قرار داده شد.

ماه‌نوش ادامه می‌دهد: با این وضعیت که گرانی و نرخ ثباتی ندارد علاوه بر اینکه در حق خریدار بی‌انصافی می‌شود، عده‌ای سودجو را نیز وارد بازار کرده است که به این نرخ‌های بی سر و ته دامن می‌زنند و وحشت به دل خریداران می‌اندازد.

وی معتقد است: باید با نظارت مسوولان و اتحادیه این صنف، برای مناطق مختلف نرخ‌نامه قیمت ملک تعیین شود تا شهروندان با اطمینان و رضایت خاطر بتوانند به خرید ملک در منطقه مورد نظر خود اقدام کنند.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان