کد خبر: ۱۲۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
در حاشیه همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا مطرح شد؛

نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند قطعا دیگران هم نمی‌روند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اگر قرار شود نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند حتماً نفت دیگران نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد
به گزارش شیرازه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه همایش فرماندهان نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران درباره تنگه هرمز گفت: تامین امنیت​ تنگه هرمز برعهده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است و ما خواهان امنیت و باز بودن تنگه ­هستیم و همانگونه که نفت کشور‌های دیگر درحال عبور از تنگه هرمز است کشتی‌های ما نیز درحال عبور است و ما مسئولیت امنیت را برعهده داریم.

وی تاکید کرد: همان طور که مقامات ما گفتند اگر کسی تنگه هرمز را ناامن کند حتماً ما متوجه خواهیم شد و اگر قرار شود نفت ما از تنگه هرمز عبور نکند حتماً نفت دیگران نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد، البته این به معنای بستن تنگه هرمز نیست و ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه دشمن یا دشمنان ما را به حدی برسانند که در آن روز ما قادر به بستن تنگه هرمز هستیم و دشمنان نیز می‌دانند که ما در هر روز­­ این توانایی را داریم و اگر اتفاقی بیفتد شناور‌های تجاری و نفتکش آمریکا در عبور از تنگه هرمز موظف به پاسخگویی به سؤالات سپاه پاسداران که مسئول امنیت تنگه هرمز هستند خواهند بود و تا امروز نیز گزارش‌ها حاکی از این است که کاملاً به سؤالات پاسخ می‌دهند و ما هیچ گونه نشانی از تغییر در روش آن‌ها در تنگه هرمز نداریم.

سرلشکر باقری دربخش دیگری از سخنانش افزود: در مسئله اسارت دو نفر از همکاران ما که در پاکستان و در اسارت نیرو‌های اشرار هستند، ما پیگیر آزادی آن‌ها هستیم و ارتباط گسترده و پیگیری مجدانه ما از مقامات پاکستان ادامه دارد و نخست وزیر پاکستان نیز در سفر به تهران قول دادند که با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت:​ امیدوار هستیم در آینده نزدیک دو نفر باقی مانده نیز آزاد شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ­­درباره حادثه تروریستی خاش نیز افزود: در عوامل تروریستی حادثه خاش تعدادی دستگیر شدند، البته تعدادی نیز به خاک کشور‌های همسایه فرار کردند.

وی گفت: درباره دستگیر شده‌ها مسیر قضائی در می‌شود و پیگیری برای استرداد مجرمان که از کشور فرار کردند نیز ادامه دارد.

سرلشگر باقری درباره تنگه هرمز نیز افزود:

 امنیت کشور؛ مستحکم‌تر و پایدار‌تر از گذشته

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باب شهادت در ناجا باز است، گفت: این سال به نام «رونق تولید» نام‌گذاری شده است و بدون فعالیت شما و رزمندگان خدوم رونق تولید امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: برقراری امنیت و آرامش برای همه عرصه‌ها به خصوص اقتصاد برای گردش چرخ تولید بسیار حائز اهمیت است.

سرلشکر باقری گفت: در ابتدای سال ۹۸ ناجا با روحیه جهادی و تلاش بی‌نظیر با مقابله با اثرات سیل وارد میدان شد و نیروی انتظامی در سفر‌های نوروزی به خوبی عمل کرد و باعث کاهش قابل توجه در تلفات جاده‌ای شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: ناجا در سال ۹۷ توانست به خوبی در عرصه اربعین وارد شود و توطئه‌های آمریکا، صهیونیسم و کشور‌های مرتجع منطقه را خنثی کند.

وی گفت: دشمنان اعلام کردند سال ۹۷ با تابستان داغ آغاز می‌شود و امید داشتند ایران را از پا دربیاورند و کریسمس را در ایران برگزار کنند؛ اما دشمن دید که نیروی انتظامی و جوانان این کشور به نحوی عمل کردند که امنیت ما امروز مستحکم‌تر، قوی‌تر و پایدار‌تر از گذشته است.

خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

نظرات بینندگان