کد خبر: ۱۲۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
در دانشگاه شیراز:

آغاز جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان

هشتمین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) در دانشگاه شیراز آغاز بکار کرد.
به گزارش شیرازه، این جشنواره پیش از ظهر یکشنبه با هدف شناسایی، حمایت، تقدیر و پرورش استعدادهای درخشان حوزه فیلم و عکس و همچنین ایجاد فضای پر شور و نشاط در بین دانشجویان سراسر کشور با رقابت در یک عرصه فرهنگی و هنری، ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیر جشنواره یادشده در حاشیه آغاز بکار این رویداد هنری به خبرنگار ما گفت: به سبب اهمیت پرداختن به موضوع پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی با استفاده از زبان هنر، این موضوع در قالب بخش ویژه جشنواره هشتم قرار می‌گیرد.

فرج الله زارعیان جهرمی با بیان اینکه جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس امید با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای ناب و خلاق دانشجویی در زمینه فیلم کوتاه، فیلم نامه و عکس و تقویت فضای پویا و پرنشاط اجتماعی در بدنه دانشگاهی به عنوان یکی از عوامل بازدارنده از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی برگزار می‌شود، به تشریح برنامه‌های این رویداد پرداخت و افزود: در طول این جشنواره از یکشنبه روزانه ۴ عنوان فیلم به مدت یک ساعت و نیم پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۲۱۷۸ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، از برگزیده شدن ۷۶ عکس خبر داد که در طول جشنواره به نمایش در می‌آید.

زارعیان جهرمی از ارسال ۴۰۸ عنوان فیلم به جشنواره خبر داد و افزود: در زمینه بخش فیلمنامه نیز ۱۰۵ اثر توسط جشنواره دریافت شد.

قائم مقام دبیر جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) در عین حال عنوان کرد: ۶۰ فیلم برگزیده نهایی جهت داوری توسط دکتر احمد الستی، نرگس آبیار، پریناز ایزدیار، محمد آفریده و هومن بهمنش به رقابت می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه ۶۰ عنوان فیلم برگزیده نهایی تا روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری اکران می‌شوند، افزود: در مجموع ۶۱۰ نفر در سایت سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) ثبت نام کردند.

زارعیان جهرمی با بیان اینکه از تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور به این رویداد فیلم و عکس ارسال شده است، گفت: محدودیتی از بابت دانشجویان دانشگاه‌ها در این جشنواره نداشتیم.

وی درخصوص بخش عکس این جشنواره با اعلام اینکه دکتر محمد خدادادی مترجم زاده، دکتر محمد مهدی رحیمیان و ساعد نیک ذات داوری آثار را برعهده دارند، عنوان کرد: در جریان جشنواره با حضور مهدی مقیم نژاد سه شنبه ۱۰ اردیبهشت کارگاهی در زمینه عکس برگزار خواهد شد.

قائم مقام دبیر جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) درخصوص کارگاه‌های تخصصی این جشنواره، گفت: با حضور دکتر احمد الستی کارگاهی با عنوان «روایت های نو در فیلم کوتاه معاصر جهان» به مدت ۶ ساعت روزهای دوشنبه و سه شنبه ۹ و ۱۰ اردیبهست ماه ساعت ۹ تا ۱۱.۳۰ برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی معتبر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند.

وی از برگزاری کارگاه انتقال تجربه توسط هومن بهمنش خبر داد و افزود: در این کارگاه برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در زمینه فیلمبرداری به بیان تجربیات خود می‌پردازد.

زارعیان جهرمی همچنین تصریح کرد: در پایان هشتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) کتاب-سی دی آثار برگزیده منتشر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مقداد جعفرزاده دبیر بخش فیلم و مهدی مقیم نژاد دبیر بخش عکس هشتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) هستند و رئیس این جشنواره محمد هادی عسگری است.

از دکتر الستی در هشتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) تجلیل می‌شود

این درحالیست که به گفته زارعیان جهرمی، بزرگداشت دکتر احمد الستی استاد و پژوهشگر برجسته سینما و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در هشتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) برگزار خواهد شد.

دکتر احمد الستی با بیش از ۲ دهه تدریس در رشته سینما نقش مهمی در تربیت چند نسل از فیلمسازان جوان کشور داشته است.

دکتر الستی که مدرک دکترای زیبایی شناسی سینمای خود را از دانشگاه تگزاس در آمریکا اخذ نموده، علاوه بر تدریس در دانشگاه هنر و دانشگاه تهران، در دانشگاه‌های ایالتی تگزاس در دالاس، سوره، صدا و سیما، مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی نیز به عنوان استاد حضور داشته است.

 آئین پایانی جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید)، چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری ساعت ۱۷ در تالار حکمت پردیس دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

مهر

انتهای پیام/

نظرات بینندگان