کد خبر: ۱۲۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
استاندار فارس:

حذف بروکراسی اداری برای سرمایه گذاری درفارس/ تلاش برای بازگشایی کارخانه های تولیدی فارس

استاندار فارس با بیان اینکه بستر‌های جدید سرمایه گذاری در فارس فرآهم شده است، افزود: بروکراسی اداری در استان برای سرمایه گذاران حذف شده است تا سرمایه گذار در پیچ و خم‌های اداری معطل نشود.
به گزارش شیرازه، رحیمی استاندار فارس در نشست با کانون ها، تشکل‌ها و نمایندگان جامعه کارگری فارس گفت: کارگر و کارفرما برای اعتلای نظام از هیچ کوششی دریغ نکرده و ما تلاش می‌کنیم مشکلات و مطالبات آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بستر‌های جدید سرمایه گذاری در فارس فرآهم شده است، افزود: بروکراسی اداری در استان برای سرمایه گذاران حذف شده است تا سرمایه گذار در پیچ و خم‌های اداری معطل نشود.
وی ادامه داد: در این خصوص طرحی در دستور کار قرار دادیم و مجوز‌های بدون نام صادر شده است.

حذف بروکراسی اداری برای سرمایه گذاری درفارس/ تلاش برای بازگشایی کارخانه های تولیدی فارس

استاندار فارس با اشاره به اینکه با اجرای این طرح زمینه اشتغال کارگران نیز فراهم می شود، افزود: در زمینه صنایع تبدیلی و کشاورزی ٦٥ طرح آماده تحویل به سرمایه گذاران است.

رحیمی به اشتغال نوآور نیز اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای برای راه اندازی کارخانه نو آوری، پارک اقتصاد دیجیتال و فعالیت‌های استارت آپی منعقد شده است.

استاندار فارس به کاهش نرخ بیکاری در چهار سال گذشته تا کنون اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در فارس به ٨ و نه دهم رسیده که پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس نیز در این مراسم گفت: پارسال، ٣ هزار و سیصد میلیارد تومان به ١٩٠ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی پرداخت شده است.

نباتی با بیان اینکه ٢ هزار و ١٨٥ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود:در سال ٩٧، ٢٠٠ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی با اشاره به بدهی ٦٠٠ میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی فارس، گفت: با وجود این که امکان تقسیط بدهی‌ها نیز وجود دارد، اما برخی از کارفرمایان از پرداخت آن خودداری میکنند.
نباتی با بیان اینکه ٧٨٠ هزار بیمه شده اصلی در فارس وجود دارند، افزود: از این تعداد تنها ٤٨٠ هزار نفر سهم بیمه را پرداخت می‌کنند و مابقی دارای معافیت هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس نیز گفت: امروز در فارس ٢٠ درمانگاه تامین اجتماعی فعالیت میکنند و در سال ٩٦ نیز هزار و ٢٣٠ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش هزینه شده است.

امیری ادامه داد: حدود ٣٠ درصد از مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی فارس از دیگر استان‌ها است.

در این جلسه، اعضای کانون‌ها، تشکل‌ها و نمایندگان جامعه کارگری استان به بیان مطالبات خود در زمینه حذف پیمانکاران و واسطه‌ها در کارخانه ها، ساماندهی قرار داد‌های موقت کارگری، همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و امکان حضور بازنشستگان در اماکن توریستی با تخفیف ٥٠ درصدی پرداختند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان