کد خبر: ۱۲۹۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
یار غار امام جمعه سابق شیراز در گفتگو با شیرازه:

مهم ترین ویژگی آیت الله ایمانی ثبات قدم در تبعیت از ولایت فقیه بود

علی اسدزاده یار دیرین امام جمعه سابق شیراز گفت: به نظر من مهم ترین ویژگی آن مرحوم ثبات قدم در تبعیت از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بود. گفتنی ست که وی دارای ذهنی خلاق و پویا، عالم و فاضلی بنام، خطیبی توانا با سخنانی فصیح و بلیغ نیز بود.
به گزارش شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه پیشین شیراز در روز 17 اردیبهشت ماه 1397 دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معشوق همیشگی خود شتافت.
به همین دلیل به مصاحبه با علی اسدزاده، یارغار نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس نشستیم و خاطراتی را به همراه وی مرور کردیم که در ادامه می خوانید.

 خود را معرفی کنید و از سوابق مبارزات پیش از انقلاب، بحبوحه انقلاب و جبهه جنگ علیه باطل بفرمایید.
علی اسدزاده اهل کازرون و بازنشسته آموزش و پرورش هستم. افتخار این را داشتم که قبل از پیروزی انقلاب و از دوره دانش آموزی در رکاب مبارزان و انقلابیون در کازرون و استان فعالیت داشتم و در این راه مدتی را نیز در زندان عادل آباد محبوس بودم.

پس از پیروزی انقلاب برای پاسداری از انقلاب و آرمان هایش در کمیته انقلاب شهرستان با برادران همکاری داشته و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کازرون در اردیبهشت 1358 از آموزش و پرورش مامور به خدمت در سپاه گردیدم و به مدت یازده سال در مسئولیت های مختلف همچون عضو شورای فرماندهی، فرمانده پایگاه و فرمانده ناحیه به عنوان سربازی کوچک خدمت کرده ام.

در هشت سال دفاع مقدس نیز علاوه بر سرکشی های مستمر و پشتیبانی نیروهای رزمنده و بحث تدارکات، تلاش و همکاری در راه اندازی تیپ فاطمه الزهرا(س) استان بوشهر و کهگیلویه وبویر احمد، راه اندازی و فرماندهی تیپ ذوالفقار، تشکیل و راه اندازی قرارگاه انصار(پشتیبانی) در امیدیه، جانشینی ستاد تیپ مهندسی رزمی الهادی، سرپرستی واحد فرهنگی تبلیغات سپاه لبنان و... از جمله سوابق بنده بوده است.

نحوه آشنایی شما با مرحوم آیت الله ایمانی و ارتباطتان چگونه بود؟
به دلیل همشهری و هم محله ای بودن با آن مرحوم، خانواده او را می شناختم و دورادور آوازه او را به عنوان یک طلبه بااستعداد و فاضل شنیده بودم تا اینکه در سال 1348 برای اولین بار در مدرسه رضویه قم با همراهی یکی از دوستان طلبه به صورت سرزده صبحانه ای را مهمان آن مرحوم شده و از نزدیک با وی آشنا گشتم.

در سال های قبل از پیروزی انقلاب آیت الله ایمانی بیشتر در ماه های رمضان برای تبلیغ به کارزون می آمد و در مسجد امام زمان اقامه نماز جماعت می کرد و منبری گرمی داشت که در آن حرف های تند و آتشینی نیز می زد که بنده نیز سعی می کردم در این مراسمات حاضر شوم.

در یکی دوسال شیوع انقلاب با اینکه نیاز شدید به وجود وی بود، از قم همراهی و کمک می کردند تا یکی دوماه پیش از پیروزی انقلاب که به کازرون آمد و آن زمان به سرعت با آقای بخرد به سراغش رفته و از آمدنش ابراز خوشحالی کردیم. بعد از تیر خوردن شهید محمود دهقانی راهپیمایی بزرگی از ورودی جاده فراشبند به کازرون به جلوداری آیت الله ایمانی برگزار شد و اینگونه بود که وی به عنوان محور فعالیت های انقلابی و مبارزاتی کازرون و مناطق اطراف قرار گرفت و از آن به بعد ارتباط ما با وی بیش از پیش شد و در کارها با وی مشورت می کردیم.

بعدها نیز با توجه به مسئولیت هایی که در سپاه داشتم تا سال 1369 از حمایت ها و پشتیبانی های وی در جنگ و جبهه برخوردار بودیم.

از سال 1369 بنا به درخواست آن مرحوم به دانشگاه آزاد اسلامی کازرون رفتم و با حضور در قسمت فرهنگی و احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ریاست امام جمعه وقت که خودشان بودند، دبیری آن ستاد را بر عهده گرفته و این موضوع باعث ارتباط بیشتر با وی گردید.

 به نظر شما که از دوستان صمیمی و نزدیک آیت الله ایمانی بودید، مهم ترین ویژگی وی چه بود؟
به نظر من مهم ترین ویژگی آن مرحوم ثبات قدم در تبعیت از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بود. گفتنی ست که وی دارای ذهنی خلاق و پویا، عالم و فاضلی بنام، خطیبی توانا با سخنانی فصیح و بلیغ نیز بود.

وی همچنین تیزبین، آینده نگر و به دنبال کارهای ماندگار بود که برای مثال تجدید بنای حوزه علمیه کازرون به صورت گسترده  وزیبا، ساخت زایشگاه، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی کازرون، تلاش و پیگیری در ساخت دانشگاه پیام نور کازرون، برگزاری سمینار علامه طباطبایی به صورت بسیار باشکوه و بزرگ و... به همراهی و کمک مردم از نمونه کارهای ماندگار او بوده است.

 یک خاطره جالب و مشترک با آیت الله ایمانی ذکر کنید.
زیباترین خاطره برای من گرفتن حکم امامت جمعه از امام راحل بود.

در سال های اول پیروزی انقلاب در کازرون عده ای شایعه کردند که آیت الله ایمانی حکم امامت جمعه را از امام راحل ندارد و از طرف دفتر امام منصوب شده است تا نمازگزاران را دچار شک و شبهه کنند که در ادامه مرحوم به قم بازگشت. پس از بازگشت وی به قم، مردم بسیار نارحت شده بودند، بازاریان و اقشار مختلف از اتفاق افتاده گلایه می کردند، حتی بعضی از مدارس نیز تعطیل شد. بعد از برگزاری چند تجمع، مقرر شد عده ای به نزد امام رفته و از وی حکم امامت جمعه آیت الله ایمانی را بخواهند که طبق خواسته مردم بنده و حاج محمدتقی پردل به عنوان نماینده به دیدار امام خمینی برسیم و تاییدیه آن مرحوم را بگیریم. پس از چند هماهنگی مقرر شد به دیدار امام برسیم، شور و وصفی بی پایان و غیرقابل توصیف داشت.

مهم ترین ویژگی آیت الله ایمانی ثبات قدم در تبعیت از ولایت فقیه بود
مهم ترین ویژگی آیت الله ایمانی ثبات قدم در تبعیت از ولایت فقیه بود
مهم ترین ویژگی آیت الله ایمانی ثبات قدم در تبعیت از ولایت فقیه بود
مهم ترین ویژگی آیت الله ایمانی ثبات قدم در تبعیت از ولایت فقیه بود



انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
خب بقيه اش؟؟؟؟؟؟