کد خبر: ۱۲۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس مؤسسه قرآنی بیت الاحزان:

۴ حوزه علمیه با محوریت حفظ قرآن کریم در فارس راه اندازی می شود

رئیس موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان گفت: ۴ حوزه علمیه با محوریت حفظ قرآن کریم در استان فارس راه اندازی می شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی ظهر دوشنبه در نشست خبری ثبت نام طرح‌های تخصصی حفظ یک ساله قرآن کریم و طرح ملی رحله با اشاره به دوره ثبت نام این دوره گفت: ثبت نام این دوره از اول اردیبهشت شروع شده و تا پایان ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: اکثریت ثبت نام کننده ها قریب بر ۱۴ الی ۲۲ سال می‌باشد وبیشتر مخاطبان این طرح بانوان است و ما در تلاش هستیم که مخاطبان مرد را جذب این دوره کنیم.

رئیس مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به استان‌هایی که طرح رحله را انجام می‌شود بیان کرد: استان‌های فارس، یزد، خوزستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در حال فعالیت می‌باشد.

حجت الاسلام شاهسونی افزود: بیشترین مرکز رحله در استان فارس و یزد می‌باشد که استان فارس با ۱۰ مرکز و استان یزد با ۹ مرکز پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه ۳۶ شهرستان در کشور داوطلب این طرح است خاطر نشان کرد: ۳۶ شهرستان داوطلب اجرای این طرح است و برای ثبت نام شهروندان علاقه مند به حفظ کل قران کریم می‌توانند در سایت مؤسسه بیت الاحزان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بعد از ثبت نام در هفتم الی هشتم تیر مصاحبه حضوری خواهم داشت و در صورت قبولی در این مصاحبه در مراکز شبانه روزی خواهند رفت و در آنجا آموزش داده می‌شوند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به مبلغ‌های ثبت نام این دوره تصریح کرد: هزینه ثبت نام اولیه بالغ بر ۳۰ هزار تومان است و قریب بر ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان برای دو ماه تابستان است.

رئیس مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به برپایی چهار حوزه علمیه قران محور گفت: در استان فارس قرار است در شهرستان‌های خرامه، گراش، استهبان و نی‌ریز حوزه علمیه حفظ قران محور برپا شود و برای اولین بار یک مرکز در استهبان و فسا برای بانوان برگزار شود.

وی در خصوص به کمک‌های این مؤسسه به سیل زدگان خاطر نشان کرد: یک تولیدی بصورت جهادی بالغ بر ۵۰۰ دست لباس به ارزش ۵۰ میلیون تومان به مناطق سیل زده فرستاد./مهر
نظرات بینندگان