کد خبر: ۱۲۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
نشست صمیمی ادوار شوراها برگزار شد؛

تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات توسط ادوار شوراها به نمایندگان فعلی/ مجلس بفکر اعطای اختیارات به شوراهای شهر باشد

عضو اسبق شورای شهر شیراز گفت: شورای شهر می تواند در نقش بازوی قدرتمند در سطح کشور باشد که می طلبد مجلس شورای اسلامی بفکر اعطای اختیارات به شوراهای شهر باشد.
به گزارش شیرازه، شامگاه نهم اردیبهشت ماه تعدادی از اعضای شورای اول تا پنجم گرد هم آمدند و در یک نشست صمیمی اصلی ترین مطالبه خود که ایجاد وحدت، همدلی، هم افزایی و هم گرایی بود را مطرح کردند.

تعدادی از این افراد دقایقی را صحبت کرده و بر ضرورت انتقال تحربیات اعضای سابق شورای شهر به نمایندگان فعلی مردم تاکید داشتند؛ در ادامه اعلام شد که اکنون بجای اینکه آزمون و خطا تکرار شود بهتر است اعضای سابق آنچه را تجربه کرده اند را در اختیار نمایندگان مردم بگذارند تا شهر در هر دوره درگیر آزمون و خطا نباشد.

علی زحمتکش عضو دوره سوم شورای شهر و رئیس مجمع ادوار شوراها با بیان اینکه در کشور از ظرفیت شوراها استفاده نمی شود، گفت: در هر دوره، یک رقابت در بین اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس وجود دارد که امید است در آینده نزدیک این رقابت ها به رفاقت تبدیل شود.

وی اظهار داشت: شورای شهر می تواند در نقش بازوی قدرتمند در سطح کشور باشد که می طلبد مجلس شورای اسلامی بفکر اعطای اختیارات به شوراهای شهر باشد.

عضو اسبق شورای شهر شیراز در ادامه اذعان داشت: شورای شهر بایستی با قدرت حرکت کند و افرادی که سابقه حضور در شورا دارند را بازوی فکری برای خود بداند.

زحمتکش در انتها خطاب به دستغیب رئیس شورای شهر درخواستی مبنی بر اینکه مکانی در اختیار مجمع ادوار شوراها در محل شورا قرار داده شود تا جلسات این مجمع به راحتی صورت گیرد مطرح کرد.

ابراهیم شعرا، محمدرضا هاجری و علی راستگو (اعضای شورای چهارم) نیز به ایراد سخن پرداختند و همگی آنها بر موضوع واحدِ پرهیز از تفرقه تاکید داشتند.

شعرا نقش مهم و تاثیرگذاری برای شورا در راستای تامین رضایت مردم قائل شد و اظهار داشت: لازم است که در وضع قوانین به این مجموعه توجه ویژه ای وجود داشته باشد.

وی افزود: نباید اجازه بدهیم که اختلاف سلیقه ها برای آمریکایی ها که دشمن دیرینه انقلاب اسلامی ایران هستند چراغ سبز باشد.

علی راستگو که هم اکنون مسئولیت دبیر اجرایی خانه کارگر را بر عهده دارد به هفته کارگر اشاره کرد و مطالبی در این خصوص بیان کرد.

وی کارگران را افراد مظلوم در جامعه دانست که بایستی دولت توجه ویژه ای به آن ها داشته باشد و به مطالباتشان توجه کند.

هاجری اعضای سابق شورا را ظرفیت هایی دانست که نباید از آنها غافل شد و گفت: اکنون مجمع ادوار شوراها فعال است و قطعا مجموعه این افراد می توانند یاری دهنده شهر در مدیریت شهری باشند.

رئیس شورای شهر شیراز نیز اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بیش از آنکه نیازمند تفکرات سیاسی باشد وحدت و همدلی لازم دارد تا بتواند در راستای خدمت به مردم موفق عمل کند.

دستغیب بیان کرد: امیدوارم در سالهای آینده شاهد هم‌اندیشی و مودت باشیم و از اختلافات سیاسی بپرهیزیم.

به گزارش شیرازه، نایب رئیس شورای شهر شیراز با اعلام اینکه این جلسه با ابتکار شورای پنجم برگزار شد، از اعضای شورا به عنوان نخبگان و بزرگان شیراز! یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این جلسه موجب همدلی بین طیف های مختلف در شیراز باشد.

ابراهیم صبوری در ادامه به ارائه گزارش عملکرد شورای شهر پرداخت و راه اندازی سامانه شفافیت را مهمترین مصوبه شورای پنجم دانست.

نظرات بینندگان