کد خبر: ۱۲۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

سرمایه گذاری آلمانی ها در جنوب فارس/ تولید گازهای صنعتی در مهر

قرارداد واگذاری زمین به سرمایه گذار آلمانی برای راه اندازی مجتمع تولید گاز‌های صنعتی با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان در شهرک صنعتی شهرستان مُهر استان فارس امضا شد.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این سرمایه گذار در زمینه تولید گاز‌های صنعتی نظیر هیدروژن، اکسیژن صنعتی، آرگون و اکسیژن طبی اقدام خواهد کرد.

احد فتوحی در ادامه افزود: حدود دو هکتار زمین در قالب قراردادی به این سرمایه گذار آلمانی واگذار شده است تا با مشارکت با طرف ایرانی این مجموعه ساخته شود.

وی گفت: سرمایه گذار خارجی در مدت 2 سال این طرح را به بهره ‌برداری خواهد رساند و با بهره برداری از این مجتمع برای 150 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مهر نیز با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: با توجه به همجواری این شهرک صنعتی با منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر و امکان دسترسی سریع به مواد اولیه پتروشیمی، ایجاد صنایع پایین ‌دستی صنعت نفت و پتروشیمی در این شهرک صنعتی می‌تواند شرایط راحت و مناسب‌تری برای دریافت مواد اولیه فراهم آورد و این مهم به لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است.

وی بیان کرد: این شهرک به سبب نزدیک بودن به آب‌های خلیج ‌فارس از ظرفیت مناسبی برای صادرات و دستیابی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج ‌فارس در زمینه عرضه محصولات تولیدی برخوردار است.

موسوی عنوان کرد: نزدیکی شهرک صنعتی مُهر به بزرگراه و اتوبان برای دسترسی آسان‌تر به مرکز استان فارس و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی خلیج ‌فارس از دیگر مزیت‌های این شهرک به شمار می‌آید.
ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان