کد خبر: ۱۲۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تشریح کمک های مردم شیراز به سیل زدگان خوزستانی

تشریح کمک های مردم شیراز به سیل زدگان خوزستانی

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز اقدامات و فعالیت‌های کاروان کمک‌های شورا و شهرداری شیراز در خوزستان را تشریح کرد.
به گزارش شیرازه، قاسم مقیمی عضو شورای شهر شیراز با تشریح اقدامات و فعالیت‌های کاروان کمک‌های مردمی شورای شهر و شهرداری شیراز اعزامی به استان خوزستان گفت: با توجه به خطر بروز سیل در استان خوزستان و نیاز به امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و رفاهی و نظر به انتخاب استان فارس بعنوان استان معین خوزستان و حساسیت کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به تامین و حفظ بهداشت و سلامت روانی و اجتماعی شهروندان و احتمال تسری بیماری‌های واگیردار و عفونی از سوی استان‌های سیل‌زده به استان فارس و شهر شیراز، مقرر شد این کمیسیون با تشکیل تیم درمانی و خدمات رفاهی ضمن استقرار در مناطق در خطر سیل استان خوزستان به بررسی  خطرات و آسیب‌های احتمالی و ارائه راهکاری جهت پیشگیری بپردازد.

وی ادامه داد :همچنین در همین راستا و پس از پیشنهاد کمیسیون، شورای شهر مقرر کرد تا تیم اعزامی در معیت تجهیزات و دستگاه‌ها و ماشین آلات راه‌سازی به بازسازی راه‌ها و معابر آسیب دیده و نیز احداث سیل بند اقدام کند.

رئیس کاروان کمک‌های شورای شهر و شهرداری شیراز با اشاره به رایزنی‌های گسترده‌ای که با خیرین و نیکوکاران داخل و خارج از کشور انجام شد، گفت: با هماهنگی خیرین تعداد هزار تخته پتو به ارزش 550 میلیون ریال خریداری و به منطقه شوشتر ارسال شد و با هماهنگی هلال احمر فارس در شهر شوشتر و منطقه شعیبیه شهرستان باوی و روستاهای گرفتار در سیل توزیع شد.

مقیمی با اشاره به تهیه و توزیع پوشاک ویژه بانوان به ارزش 500 میلیون ریال در مناطق در خطر سیل خوزستان افزود: همچنین با همت خیرین کار خرید و بسته‌بندی اقلام غذایی، بهداشتی و مایحتاج کودکان به ارزش بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال انجام و با هماهنگی جمعیت هلال احمر استان فارس در مناطق شعیبیه، شهرستان باوی و روستاهای گرفتار در سیل توزیع شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ابراز داشت: بنا بر ضرورت، شهرداری شیراز تعداد 6 دستگاه کامیون، 2 دستگاه لودر، 2 دستگاه تریلی به منطقه‌ی در معرض خطرسیل خوزستان، با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان فارس اعزام و در منطقه شوشترمستقر کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز بخش اسماعیلیه و روستاهای آن نسبت به احداث خاکریز و سیل بند با همکاری سپاه فجر استان و تلاش شبانه‌روزی ماشین آلات شهرداری با حجم 1500 تن خاکریزی انجام شد تا خطر سیل و آبگرفتگی از 15 روستای بخش اسماعیلیه دور شود.

مقیمی با اشاره به استقرار سرویس بهداشتی و حمام سیار 24 چشمه در اردوگاه  200خانواری منطقه شعیبیه گفت: جهت توزیع متوازن و مدیریت شده اقدامات و فعالیت‌ها و تلاش‌های تیم‌های اعزامی از شیراز و استان فارس به استان خوزستان قریب به 300 نفر ساعت در جلسات هماهنگی مدیریت بحران استان فارس، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، مدیرکل هلال احمر فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونین مربوطه شرکت نموده تا همکاری و تعامل سازنده در ارائه خدمات به مناطق سیل زده انجام شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین ماموریت ما در این سفر بررسی نیازهای  درمانی و بهداشتی مناطق درگیر سیل شهرستان‌های شوش، شوشتر، چغار زنبیل، بخش اسماعیلیه، اهواز، حمیدیه بود تا هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و  واگیردار انجام شود.

وی تاکید کرد: جمع آوری حیوانات تلف شده، تهیه پشه بند، سم پاشی منطقه جهت جلوگیری از هجوم حشرات و ملخ‌ها، شناسایی کانون‌های بیماری‌زا وکنترل بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر از جمله اقدامات مهمی بود که در طی پنج روز استقرار تیم اعزامی از شورا و شهرداری در منطقه خوزستان انجام شد.

مقیمی با اشاره به اقدامات جانبی انجام شده در این ماموریت گفت: با توجه به خطر آسیب به پست 400 کیلو ولت برق شهر مهزیار در محدوده‌ای به مساحت چهارهکتار با همراهی ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس سیل بند ایجاد شد.

وی در پایان یادآور شد: هماهنگی و تشکیل جلسه با مدیر کل بحران استانداری خوزستان، فرمانداری اهواز و اعلام آمادگی شورای شهر و شهرداری شیراز جهت هرگونه همکاری در آینده از دیگر برنامه‌های این کاروان بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان