کد خبر: ۱۲۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

شیراز میزبان هفته سینمای دانمارک می شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: هفته فیلم دانمارک از یازده تا 14 اردیبهشت 98 در شیراز با همکاری انجمن سینمای جوان ایران و سفارت دانمارک در ایران برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، مهدی رنجبر  معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: این برنامه همزمان با شیراز در شهر‌های تهران، کاشان، ‌اصفهان و یزد نیز با فیلم‌های مشترک برگزار می‌شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه سه فیلم کوتاه و هشت فیلم بلند در این جشنواره به نمایش در می‌آید‌، عنوان کرد: این فیلم‌ها در مجموعه هنر شهر آفتاب و با ظرفیت 250 نفر اکران می شود.
رنجبر ادامه داد: برنامه ‌ریزی شده است که شنبه 14 اردیبهشت‌ میزبان وابسته فرهنگی سفارت دانمارک در ایران باشیم.
وی در معرفی فیلم ‌های هفته فیلم دانمارک گفت: خروج، دره نهنگ و ده دقیقه از زندگی من فیلم‌های کوتاهی هستند که چهارشنبه به نمایش در می آیند؛ همچنین در این روز فیلم داستانی روزی خواهد آمد و مستند رئیس جمهوری از شمال نیز نمایش داده می شوند.
رنجبر افزود: برای پنجشنبه فیلم داستانی دختر جادوگر به مدت 96 دقیقه و نیز فیلم داستانی میدان مین در 97 دقیقه اکران خواهد شد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: برای جمعه اثر پویانمایی سرکلین، کوکو، کرگدن وحشی در 62 دقیقه بر روی پرده خواهد رفت و مخاطبان می توانند به تماشای مستند 85 دقیقه ای بازی بزرگ بنشینند.
رنجبر با بیان اینکه در آخرین روز از این رویداد دو فیلم به نمایش در می آید، گفت: فیلم داستانی ویلیام هستم در 86 دقیقه و فیلم مستند موفقیت بزرگ در 90 دقیقه برای سینمادوستان اکران می شود.
وی همچنین اعلام کرد: همه فیلم ها در سانس 17 تا 19 و نیز 19 تا 21 نمایش داده خواهند شد وعلاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت ایرانتیک یا حضور در محل اکران برای تهیه بلیت رایگان اقدام کنند.
دانمارک به پایتختی کپنهاگ از کشورهای شمال اروپا در حوزه اسکاندیناوی است.
ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان