کد خبر: ۱۲۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

توقف سوخت رسانی به هواپیما‌های ایرانی همچنان پابرجاست

اسعدی‌ سامانی گفت: توقف سوخت رسانی به هواپیمای ایرانی از سوی برخی کشور‌های اروپایی همچنان بر قوت خود پابرجاست.
مقصود اسعدی‌ سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متأسفانه در چند ماه گذشته برخی از کشورها از جمله ترکیه به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهند، گفت: با خروج ترامپ از برجام برخی از کشورها از جمله ترکیه، لبنان، کویت و تعدادی از کشورهای اروپایی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهند و این موضوع مشکلاتی را برای ناوگان هوایی کشور ایجاد کرده است.

هیچ پروازی به علت مشکل سوخت لغو نشده است
وی ادامه داد: با وجود مشکلات بسیار در حوزه ناوگان هوایی، اما ایرلاین‌ها با توجه به تعهداتشان تمام پروازهای خود را انجام می‌دهند و تا امروز هیچ پروازی به دلیل مشکل سوخت‌رسانی لغو نشده است.

اسعدی سامانی اظهار کرد: ایران تجربه‌های بسیار خوبی از گذشته به دلیل تحریم‌های هواپیمایی کسب کرده است و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای رفع این مشکل در داخل کشور سوخت‌گیری می‌کنند و یا سعی می‌کنند از هواپیماهایی که در مسیر نیاز به سوخت‌گیری نداشته باشند استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: برخی از کشورهای اروپایی طی رایزنی‌هایی که با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داشته‌اند برای سوخت‌گیری هواپیمایی ایرانی محدودیتی نگذاشتند، اما برخی از کشورهای اروپایی به دلیل ارتباط قوی با آمریکا امکان سوخت‌گیری را محدود کردند.

تأخیر هواپیما‌ها ارتباط مستقیمی با ایمنی پرواز‌ها دارد
وی درباره تأخیر هواپیماها و مسیرهای پرتردد پروازی گفت: تأخیر هواپیماها ارتباط مستقیمی با ایمنی پرواز دارد و امکان پرواز به دلیل نبود ایمنی اجتناب ناپذیر است و این امر در تمام  کشورهای دنیا وجود دارد.

اسعدی سامانی تأکید کرد: برخی از پروازها به شرایط جوی و یا نقص فنی هواپیماها با تأخیر انجام می‌شود که سعی کرده‌ایم با رفع نقص فنی هواپیماها این مشکل را محدود کنیم.

اجرای دستورالعمل حقوق مسافر در زمان تأخیر الزامی است
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در صورتی که هواپیماهای برخی از شرکت‌های هواپیمایی نقص‌ داشته باشند باید دستورالعمل حقوق مسافران در زمان تأخیر را رعایت کنند و در صورتی که این شرکت‌ها این موضوع را رعایت نکنند، اخطار و یا جریمه می‌شوند.
نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان