کد خبر: ۱۲۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

رونمایی از سند ارتقای خانواده در شیراز

معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به افق چشم انداز سند ارتقای خانواده، گفت: برخی استان‌ها در ارائه سند ارتقای زنان و خانواده تأخیر کرده‌اند.
به گزارش شیرازه، معصومه ابتکار ظهر امروز در نشست مشترک مدیران کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور در این شهرستان با اشاره به اینکه برخی استان‌ها در ارائه سند ارتقای زنان و خانواده تأخیر کرده‌اند، اظهار داشت: تدوین این سند هر چه سریع‌تر در دستور کار همه استان‌ها قرار گیرد.

وی بابیان اهمیت سند ارتقای خانواده زنان و خانواده خاطرنشان کرد: این سند بسیار مهم است زیرا در شاخص‌ها و برنامه‌ریزی مبتنی بر نتیجه، برنامه کلی و نقشه راه کلان را ارائه می‌کند.

ابتکار با بیان اینکه سند ارتقای خانواده و زنان در استان فارس به‌خوبی دنبال شده است، افزود: این سند در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر تحکیم بنیان خانواده یادآور شد: آنچه می‌تواند باعث بهبود و ارتقای وضعیت زنان و خانواده شود و ادامه روند مورد تأکید ‌رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، ضرورت تداوم برنامه‌ریزی در این حوزه است.

ابتکار با اشاره به نگاه برنامه ششم توسعه به خانواده و زنان نیز گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در معاونت امور بانوان و همکاری دستگاه اطلاعاتی شاخص‌های کلی عدالت جنسیتی را در دستور کار قرار دادیم که پس از تلاش‌ها برای تهیه اطلس زنان در سرشماری سال 95 تعداد 192 نقشه موضوعی رونمایی شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین شاخص‌های اختصاصی عدالت جنسیتی نیز اظهار داشت: شاخص‌های تخصصی عدالت جنسیتی مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

وی با عنوان اینکه نیاز به ملاک و معیار برای تعیین خانواده سالم داریم، افزود: درباره خانواده سالم و شکوفا سخن بسیار گفته‌شده اما ملاک‌هایی برای این خانواده مطرح نشده که این موضوع در ستاد ملی زن و خانواده مطرح خواهد شد.

به گزارش فارس، سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده استان فارس که توسط اداره کل امور بانوان و خانواده و با همکاری دانشگاه شیراز استخراج‌شده، توسط معصومه ابتکار رونمایی شد. این سند مسائل زنان را تا افق 20 سال آینده مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
منبع: فارس
نظرات بینندگان