کد خبر: ۱۲۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حاشیه‌های سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب؛

چاپ محتواهای مبتذل و اروتیک در قالب کتاب

این دوره از نمایشگاه تمام شد اما آنچه مشخص بوده این است که نباید به بهانه برگزاری نمایشگاهی با وسعت زیاد، نظارت بر روی آن فراموش شود و شاید بهتر باشد با خاطیان این دوره از نمایشگاه برخوردهایی صورت بگیرد تا در ادامه شاهد تخطی از چارچوب ها و قوانین کشور در این نمایشگاه نباشیم.
به گزارش شیرازه، نمایشگاه کتاب رویدادی است که هر ساله برگزار می شود اما بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه امسال و تذکراتی که نسبت به برخی از کتاب ها داشتند باعث به وجود آمدن حساسیت های بیشتر بر روی برخی از کتاب ها شد.

رهبر انقلاب هنگام عبور از یک غرفه و دیدن جلد یک کتاب عامه پسند از یکی از ناشرهای نه چندان معروف به وزیر ارشاد اشاره کرده و خطاب به او می گویند: «اینها پای شما حساب میشه…!»

اما خبرها از سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب حاکی از آن است که امسال نیز مانند سال های گذشته برخی از کتاب های مساله دار در لا به لای کتاب ها به فروش رسیده است.

 

چاپ محتواهای مبتذل و اروتیک در قالب کتاب

کتاب «و چای دغدغه عاشقانه خوبی است» که توسط نشر چشمه به چاپ رسیده و در نمایشگاه ارائه شده دارای اشعار مبتذل و اروتیک بوده به طوری که در برخی از اشعار روابط جنسی تشریح و توصیف می‌شود.

کتاب «من X نیستم» نوشته «مجتبی بخشنده» و«سعیده زارعی فرد» از جمله آثاری است که هم راستا با مباحث حقوق بشری به مسائل جنسی مربوط به دوجنسیتی ها پرداخته و به آن رسمیت داده است؛ این کتاب توسط انتشارات «اندیشه احسان» در نمایشگاه عرضه شده که سرشار از الفاظ مبتذل و مسائل اروتیک است.

کتاب «بی گناه» نوشته «رامش یوسف» که توسط نشر «آپامهر» در نمایشگاه عرضه می شود حاشیه های زیادی به دنبال داشت؛ بررسی این کتاب نشان می دهد که در این کتاب به توصیف و ترویج مسائل جنسی و اروتیک و همچنین روش‌های خودکشی پرداخته شده است.

یکی دیگر از بخش های حاشیه ساز در سی و دومین نمایشگاه کتاب امسال، بخش بین الملل بود؛ اگرچه ضرورت برپایی یک نمایشگاه بین الملل داشتن بخش بین المللی و استقبال از کتاب های ناشران خارجی است اما حقیقت این است که حضور ناشران خارجی باید در چارچوب سیاست ها و قوانین جمهوری اسلامی باشد.

در همین راستا برخی از کتاب های ارائه شده در این بخش حاوی تصاویر مستهجن و محتوای اروتیک بوده که کم و بیش بدون محدودیت به فروش می رسید.

عرضه آثار مبتذل و اروتیک در سالن ناشران بین الملل تا جایی پیش رفت که کتاب sims4 که توسط غرفه book city عرضه می شد، ضمن ترویج بازی های آنلاین مبتذل به ترویج سبک زندگی غربی نیز می پرداخت.

اگرچه این دوره از نمایشگاه تمام شد اما آنچه مشخص بوده این است که نباید به بهانه برگزاری نمایشگاهی با وسعت زیاد، نظارت بر روی آن فراموش شود و شاید بهتر باشد با خاطیان این دوره از نمایشگاه برخوردهایی صورت بگیرد تا در ادامه شاهد تخطی از چارچوب ها و قوانین کشور در این نمایشگاه نباشیم.

  دانا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان