کد خبر: ۱۲۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

علی‌اکبری: به سازمان حرفه‌ای UFC پیوستم و با استکی قطع همکاری کردم/ شاید بهترین و پردرآمدترین ورزشکار دنیا شدم!

اولین فایتر ایرانی MMA گفت: این برای نخستین بار است که یک ایرانی که در کشور فعالیت می‌کند با پرچم کشورمان در سازمان UFC که بالاترین سطح را دارد به میدان می‌رود.

 به گزارش شیرازه، امیر علی‌اکبری روز شنبه در نشست خبری خود، اظهار داشت: امروز بعد از چهار سال که در این رشته هستم با دوستان رسانه‌ای صحبت می‌کنم. هدف اصلی این نشست این است که یک ایرانی که در کشور خود فعالیت می‌کند به مسابقاتی رسیده که مهمترین و بالاترین رویداد حرفه‌ای جهان است و می‌تواند پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورد.

وی افزود: این برای نخستین بار است که یک ایرانی که در کشور فعالیت می‌کند با پرچم کشورمان در سازمان UFC که بالاترین سطح را دارد به میدان می‌رود.

اولین فایتر ایرانی MMA گفت: برای حضور در سازمان UFC باید از سازمان‌های کوچکتر شروع کرد و خدا را شکر بعد از چهار سال فعالیت در سازمان‌ها توانستم به سازمان UFC بپیوندم. قرارداد یک سال و نیمه و برای انجام چهار مسابقه منعقد شده است که برای شروع قرارداد بسیار خوبی است. طبق این قرارداد از بازی سوم به بعد، قرارداد آزاد بوده وبازی به بازی قراردادها امضا خواهد شد.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: از آن جایی که مسابقات ما سخت‌تر خواهد بود، توافقی با باشگاه سوئدی برای برگزاری کمپ داشتیم. یک تیم خوب در ایران داریم که 70 درصد کمپ‌ها در ایران خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که صحبت‌هایی در خصوص قطع همکاری با علی استکی مطرح شده است، گفت: مربی جدید اضافه خواهیم کرد. مربی موی‌تای و جوجیتسو از خارج کشور به ما اضافه خواهند شد. استکی برای من مثل برادر بوده و از این به بعد هم مثل برادر خواهد بود ولی بخاطر مشغله‌های علی استکی این همکاری ادامه نخواهد داشت.

فایتر ایرانی MMA در خصوص اینکه فایترهای دیگری در ایران حضور دارند که می‌توانند به جایگاه او برسند، گفت: فایترهای خوبی در ایران خواهیم شد و بخشی از آنها در تیم ما حضور دارند که در گرجستان نیز حضور داشتند. قطعا در آینده فایترهای خوب دیگری از ایران در سازمان UFC خواهیم داشت. تمام تلاش من این است که این ورزش را در ایران از ممنوعیت در بیاوریم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود خودش حریفان را گزینش می‌کند، تصریح کرد: سازمان UFC به فایتر اجازه نمی‌دهند که حق انتخاب داشته باشد و سازمان‌های بزرگ چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و اگر به مصاف حریفان نروید به مدت سه تا چهار ماه بیرون خواهید ماند.

اکبری در خصوص مشکلات سفر به برخی کشورها عنوان کرد: از سازمان UFC خواسته‌ام مسابقات در کشورهایی تدارک دیده شود که اطراف ما باشد چراکه رفتن به آمریکا برای ایرانی‌ها سخت است.

وی در مورد مبارزه به نماینده آمریکا در آخرین مبارزه‌اش توضیح داد: در روسیه هیچ سنگین وزن این کشور حاضر نشد با من بازی کند و در نهایت حریف آمریکایی که از سال 2012 شکست نخورده بود به مصاف من آمد. متاسفانه هیچ فردی نگفت که امیر علی‌اکبری آمادگی بالایی دارد و حریف آمریکایی را ضعیف جلوه دادند. در حالی که من نقشی در انتخاب او نداشتم.

وی در خصوص مبلغ قرارداد خود گفت: UFC جزو پردرآمدترین سازمان‌های دنیا است. قطعا هیچ فایتری قراردادش را شفاف اعلام نمی‌کند ولی شاید روزی بهترین و پر درآمدترین ورزشکار دنیا شدم.

این قهرمان در خصوص انتشار پستی مبنی بر دعوت از ایرانی‌ها برای مبارزه، تاکید کرد: این جریانی بود که برنامه‌ای برای آن داشتیم و می‌خواستیم در رشته MMA در ایران استعدادیابی کنیم تا آنها را وارد تمرینات کنیم.

وی اظهار داشت: به UFC  آمدیم تا ثابت کنیم که ایرانی‌ها نیز می‌توانند در این سازمان حرفه‌ای به موفقیت برسند.

وی در مورد نخستین مبارزه اش در سازمان UFC اظهار داشت: در سنگین وزن این سازمان 30 مبارز وجود دارد که من تنها مبارز خاورمیانه هستم. تلاش می‌کنیم حداکثر تا شهریورماه اولین مبارزه را برگزار کنیم. سازمان UFC  نیز به ابوظبی آمده است که این یک نکته مثبت است.

علی‌اکبری در خصوص علت ممنوعیت این رشته تصریح کرد: هیچ نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت این رشته در جایی ثبت نشده است اما به خاطر خشونت این رشته از ممنوعیت این رشته حرف می‌زنند. تمام تلاش خود را انجام می‌هیم که سازمانی برای این رشته در ایران تشکیل بدهیم و به نوعی این رشته صاحب پدر شود تا دست سودجویان از این رشته خارج شود.

وی در خصوص بستن سربند «یا حیدر کرار» عنوان کرد: این کار من تا امروز دلی بوده است و هیچ بحث تبلیغاتی در آن دخیل نبوده است. تا امروز نیز یک ریال از داخل کشور اسپانسر نداشتم و تا جایی که بتوانم این کار را ادامه خواهم داد.

علی‌اکبری در خصوص شایعه حمایت سپاه از وی گفت: همه ما ایرانی هستیم و سپاه نیز حافظ امنیت کشور است، اما تا امروز هیچ حمایتی از هیچ نهاد و سازمانی نداشتم و زیر پرچم اهل بیت و امیر المومنین بود و خدا تنها حمایت کننده من بوده است.

فایتر ایرانی MMA خاطرنشان کرد: در ممنوعیت و تاریکی این رشته، اهالی رسانه کمک کردند و باعث شناخت این رشته به مردم شدند. از امروز نیز باید همه دوستان دست به دست هم بدهیم تا این ورزش را در داخل کشور ثبت کنیم و فایترهایی با پرچم ایران در دنیا داشته باشیم و تا جایی که می‌توانیم پرچم ایران را در این رشته در دنیا بالا ببریم.

علی‌اکبری در خصوص اینکه احتمال ممنوعیت فعالیتش با توجه به موفقیت‌هایش در این رشته گفت: خدا را شکر همانطور که گفتم هیچ نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت این رشته نبوده و در جایی نیز ثبت نشده است. این درست است که حمایت مالی از این رشته وجود نداشته است، اما هیچ ممنوعیتی نیز برای ما نداشتند و ممانعتی از حضور من نداشتند و هر جا که من را دیدند نیز با گفتن یاعلی از ما حمایت کردند.

وی افزود: من به هر جا برسم، من را به عنوان کشتی‌گیر می‌شناسند و با پیشانی بند کشتی می‌شناسند. هنوز نیز کشتی را پیگیری می‌کنم اما سخت‌ترین کار دنیا ورود به MMA بود که چهار سال در تایلند برای این کار تلاش کردم. امروز اولین هدفم در این رشته با پیوستن به سازمان UFC محقق شد و هدف بعدی کسب کمربند در UFC خواهد بود.


نظرات بینندگان