کد خبر: ۱۲۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تأکید کرد:

پلمپ اغذیه فروشی و رستوران های متخلف در ماه رمضان

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تأکید کرد: اغذیه فروشی و رستوران ها در صورت تخلف در ماه رمضان پلمپ می شوند
به گزارش شیرازه، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان این که در آستانه ماه مبارک رمضان باید آمادگی لازم از نظر فضای اجتماعی برای ماه مهمانی خدا فراهم گردد گفت: انتظار این است که فضای شهر به یک فضای رمضانی  تبدیل شود و آثار معنوی این ماه عزیز در روابط اجتماعی و همه مناسبت ها در کلیه سطوح جامعه احساس شود.

احمد رحمانیان با اشاره به این که رعایت محدودیت های شرعی و قانونی و احترام به مؤمنین و روزه داران می تواند فضای معنوی مناسبی در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و استان فارس ایجاد نماید از تشکیل جلسه  شوراي پیشگیری از وقوع جرم استان با حضور استاندار، فرماندهی انتظامی استان، فرماندهان سپاه ، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر،سازمان صنعت ،معدن وتجارت و اتاق اصناف خبر داد.

وی به برخی مصوبات صورت گرفته و تمهیدات لازم به منظور  ماه مبارک رمضان اشاره کرد  که در قالب طرح رمضانی به دستگاه‌های مسئول ابلاغ گردیده است و تأکید کرد: زمان فروش و سرو هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی از سوی اغذیه فروشی ها و رستوران ها از اذان صبح تا مغرب به جز موارد استثناء ممنوع است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در ادامه افزود: کلیه صنوف مجاز به فعالیت در ساعت های مجاز ضمن استتار کامل و رعایت شئونات اسلامی موظف به نصب بنر هایی با موضوع حفظ و حرمت ماه مبارک رمضان هستند.

رحمانیان گفت: مقررگردیده تا از سوی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر پلیس نظارت بر اماکن و نواحی سپاه به صورت منظم و مستمر در صورت تخلف از سوی اغذیه فروشی و رستوران ها نسبت به پلمپ واحد متخلف اقدام نمایند.

وی همچنین از نظارت مستقیم اصناف،تعزیرات حکومتی و اداره بازرگانی بر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه رمضان خبر داد و گفت: مقرر شد دیده بانان پیشگیری نیز در طول این ماه نظارت های لازم و ویژه ای را بر اصناف مختلف و تخلفات صورت گرفته از سوی اغذیه فروشی و رستوران ها معمول دارند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اظهار امیدواری کرد : مردم با رعایت حقوق شهروندان روزه دار و احترام به دستورات دینی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در سطح شهر و استان ایجاد نمایند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان