کد خبر: ۱۲۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به بهانه روز شیراز؛

امروز استفاده از قطار شهری رایگان است/ از اماکن زیرمجموعه شهرداری شیراز رایگان بازدید کنید

امروز 15 اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز شیراز استفاده از مترو و بازدید از اماکن تفریحی زیرنظر شهرداری شیراز رایگان بوده اما بازدید از اماکن زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی رایگان نیست.

به گزارش شیرازه، پس از تصویب شورای شهر شیراز و تأیید مجلس شورای اسلامی، ۱۵ اردیبهشت به نام روز شیراز نامگذاری گردید و به این مناسبت در هفته میانی اردیبهشت شهرداری شیراز، سازمان میراث فرهنگی و برخی ادارات برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت هفته شیراز اجرا می‌کنند که در ادامه در گفتگو با رئیس اداره امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی فارس مهم‌ترین برنامه‌های سازمان میراث که به این مناسبت تدارک دیده شده است به اطلاع شهروندان می‌رسد.

همت محمدی با بیان اینکه بازدید از اماکن زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی از جمله مجموعه حافظیه، سعدیه، موزه پارس، عمارت هفت‌تنان و حمام وکیل در روز شیراز رایگان نیست، گفت: رایگان نمودن این اماکن با توجه به درآمدی که برای دولت دارد در دست مسئولین استانی نیست و نیاز به بررسی و مصوبه در مرکز دارد.

وی از برپایی نمایشگاه عکس اماکن تاریخی فارس در مجموعه ارگ کریمخان زند خبر داد و گفت: این نمایشگاه همزمان با روز شیراز یعنی 15 اردیبهشت افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 8و 30دقیقه صبح الی 21 و 30 از آن بازدید کنند.

رئیس اداره امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: با همکاری انجمن سعدی‌شناسی نشست تخصصی «رمضان در ابیات سعدی» در مجموعه فرهنگی سعدیه 19 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، برنامه «دولت قرآنی» در طول ماه مبارک رمضان هر روز دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء با حضور قاریان برجسته همراه با صرف افطاری برگزار می‌شود و عموم مردم می‌توانند از این برنامه معنوی استفاده کنند.

محمدی از برگزاری نشست تخصصی با موضوع آب‌انبارهای شیراز در مجموعه هفت‌تنان خبر داد و گفت: در هفته شیراز از طرح «یاد نشان» رونمایی می‌شود که در این طرح بازدیدکنندگان از مجموعه حافظیه با اسکن بارکد نصب شده بر روی قبور این مجموعه تمام اطلاعات مربوط به متوفی از جمله زندگی‌نامه، تالیفات و آثار و سایر اطلاعات مربوطه را می‌تواند بر روی گوشی خود دریافت کند.

بنابراین گزارش براساس مصوبه شورای شهر شیراز در روز گرامیداشت این شهر، استفاده از قطار شهری و همچنین بازدید از باغ‌های زیرمجموعه شهرداری شیراز از جمله باغ‌های خانواده، باغ دلگشا و باغ جهان‌نما برای عموم شهروندان رایگان است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان