کد خبر: ۱۲۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

بیش از دو هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در فارس نیازمند بازسازی است

زمانی گفت: حدود دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در فارس نیازمند بازسازی است.

به گزارش شیرازه، عطاء الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه واحدهای مقاوم سازی شده از زیان های سیلاب در امان ماندند اظهار داشت: این افتخاری برای بنیاد مسکن است که در سالهای گذشته همواره با تلاش و مدیریت جهادی بر مقاوم سازی تاکید کرده است.

زمانی در نشست مدیران شهرستان های بنیاد مسکن استان فارس خاطرنشان کرد: مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری و روستایی یک فرصت برای توسعه است که باید بیشتر و بهتر از آن استفاده کرد.

 وی با ارائه گزارشی از خسارت های سیل در شیراز ادامه داد:  این نهاد بابت فوتی‌ها، خرید خودرو و هزینه حمل مصدومان سیل شیراز بیش از  دو میلیارد و ٧٠٠ میلیارد تومان پرداخت کرده است‌.

زمانی خاطرنشان کرد: در روز نخست حادثه معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد مسکن کشور در این کلانشهر حضور یافتند و تصمیماتی گرفته شد تا براساس مصوبات کمک‌هایی به سیل زدگان جهت خرید ٣٠٠ فقره خودرو، پرداخت هزینه حمل مصدومان و فوتی‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در فارس نیازمند بازسازی است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی در فارس بر اثر سیل دچار خسارت شده که نیازمند تعمیر و بهسازی است.

این مقام مسئول گفت: برای واحدهای شهری نیازمند بازسازی ٥٠ میلیون تومان تسهیلات ٥ درصد و سقف ١٢ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی و برای واحدهای احداثی روستایی نیز ٤٠ میلیون تومان تسهیلات ٤ درصد و ١٠ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است‌.

به گفته زمانی، برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز پرداخت ١٥ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است‌.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است و ٤٠٠ فقره شهری و روستایی نیازمند احداث مجدد هستند، یادآور شد: بیشترین خسارت واحدهای مسکونی این کلانشهر مربوط به شهرک سعدی است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه یکهزار و ٢٠٠ پرونده برای واحدهای مسکونی آسیب دیده در شیراز تشکیل شده است، عنوان کرد: پرونده‌های دیگری در این باره تشکیل شده که پس از بررسی و تایید پرداخت‌ها ادامه خواهد یافت. 

برچسب ها: زمانی ، بنیاد مسکن ، سیل
نظرات بینندگان