کد خبر: ۱۲۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد:

ورزش مکمل و مقوم یادگیری است/ کمبود فضای ورزشی در فارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید دارد که فعالیت‌های ورزشی مکمل و مقوم یادگیری محسوب می‌شود و باید به آن توجهی ویژه و برنامه‌ریزی شده‌ای داشت.
به گزارش شیرازه، علی عسکر نجفی شنبه 14 اردیبهشت در مراسم اختتامیه سی‌امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی دبیران تربیت‌بدنی استان فارس، افزود: اگر دانش آموزان با ورزش، نشاط و پویایی اخت و همراه شوند، یادگیری بهتر اتفاق می‌افتد و از آنجایی که یادگیری اساس ایجاد و تغییر رفتار محسوب می‌شود، اگر بخواهیم رفتار مناسب ایجاد کنیم از طریق آموزش و یادگیری است.

او با بیان اینکه توجه به ورزش دانش‌آموزی را زمینه ساز توسعه ورزش قهرمانی کشور است، ادامه داد: ورزش دانش‌آموزی کمک زیادی به ورزش قهرمانی داشته و اگر بخواهیم در ورزش را به صورت اصولی در جامعه نهادینه کنند و به ورزش های قهرمانی برسیم، باید حتما به ورزش در آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه آموزش و پرورش مروج ورزش در جامعه محسوب می‌شود، گفت: اگر امروز ورزش کشور رونق پیدا کرده به دلیل کارکرد خوب فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی است.

نجفی مربیان تربیت بدنی را جزو دوست داشتنی‌ترین، مردمی‌ترین و بهترین نیروهای شاغل در فضاهای آموزشی برشمرد و گفت: مربیان تربیت بدنی ارتباط ویژه ایی با دانش‌آموزان و نقش مهمی در تربیت فکری و جسمی آنان دارند و محبوب‌ترین چهره از دید دانش آموزان هستند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین، یکی از مهمترین آن را تربیت زیستی و بدنی برشمرد و گفت: این نگاه نو و نوین به مقوله تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین است که امروز در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد .

نجفی گفت: ما معتقدیم آموزش و پرورش نباید فقط خلاصه به کلاس درس و مشق و مسائل علمی و فن‌آورانه باشد بلکه باید به ابعاد وجودی دانش آموزان هم توجه شود لذا ما باید تربیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اعتقادی، عبادی، اخلاقی، تربیت زیبایی شناختی، هنری به صورت متوازن و متعادل در کنار تربیت زیستی و بدنی به پیش بیریم.

وی با ابراز نگرانی از بروز کم تحرکی و چاقی در دانش آموزان، گفت: امروز ضرورت ورزش در آموزش و پرورش بیش از پیش محسوس و مشهود است، زیرا از دهه 80 به بعد میزان چاقی دانش آموزان دو برابر شده و چاقی مخرب یادگیری است .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود : ما نگران وضعیت نوجوانان و جوانانمان هستیم و باید تلاش کنیم تا با برنامه‌های مختلف ورزشی، تحرک و شادابی را بین دانش آموزان افزایش دهیم.

وی ورزش را عامل تقویت سطح مهارت اجتماعی و فراگیری کارگروهی دانست و گفت: دانش آموزان با انجام ورزش کار تیمی و تعامل با یکدیگر را یاد می‌گیرند و استعدایابی هم انجام می‌شود.

نجفی با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به زنگ ورزش گفت: اگر بخواهیم ورزش در آموزش و پروش خوب پیش برود و به هدف برسد باید به زنگ ورزش اهمیت خاص بدهیم و باید برای اجرای مطلوب درس تربیت بدنی مربیان ما به لحاظ علمی، مهارتی و توان جسمی تقویت شوند .

وی لازمه نهادینه شدن بحث ورزش در مدارس را تغییر نگرش مدیران دانست و گفت: امروز بعضی از مدیران ما شاید نسبت به درس تربیت بدنی نگاه مثبتی نداشته باشند و توجه جدی به آن ندارند که این باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در عین حال به کمبود فضای ورزشی در مدارس این استان اشاره و اضافه کرد که فارس با داشتن 23 صدم مترمربع سرانه فضای ورزشی، رتبه بیست و سوم را بین استان‌ها دارد.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان