کد خبر: ۱۲۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

فاز اول باغ گل‌های شیراز افتتاح شد

شهردار شیراز با تاکید بر اهمیت جذب گردشگر، نگاه نرم افزارانه و لطیف به شیراز را در اولویت اصلی شهرداری عنوان کرد و گفت: ما در دوره مدیریتی جدیدِ شهری، به دنبال ارتقای کیفیِ زندگی در شهر هستیم.
به گزارش شیرازه، آئین افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ پروژه فرهنگی، خدماتی و زیست محیطی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در پانزدهم اردیبهشت ماه همزمان با روز شیراز برگزار شد.

باغ گل‌ها اولین پروژه ای که افتتاح شد در بلوار چمران نرسیده به پل معالی آباد (منصورآباد) قرار دارد که فعلا فاز اول آن مورد بهره برداری قرار گرفت و این پروژه در حال تکمیل است.

شهردار شیراز از باغ گلها به عنوان یک ظرفیت جدید گردشگری برای کلانشهر شیراز یاد کرد که برای دو هدف ایجاد شده است و گفت: علاوه بر اهمیت جذب گردشگر، نگاه نرم افزارانه و لطیف به شیراز مورد توجه شهرداری شیراز قرار دارد و ما در دوره مدیریتی جدید شهری به دنبال ارتقای کیفی زندگی در شهر هستیم.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه باغ گلها باید به پروژه ای ملی و حتی بین المللی تبدیل شود، به جنگ طلبی های آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه از عملکرد آمریکا می بینیم برخلاف دموکراسی است.

وی افزود: ما در شیراز به پشتوانه وجود سعدی و تفکرش که بر مبنای صلح و مدارا است همواره در پی آرامش و دوستی باشیم و پیش قراول صلح باشیم.

شهردار شیراز اعلام کرد: ما باید به سمتی در حرکت باشیم که وقتی از ما درباره پیشرفت هایمان می پرسند به گذشته اشاره نکنیم و از داشته های جدید و برنامه های کاری جدید سخن بگوییم.

اسکندرپور در ادامه شیراز را نماد اعتدال و باغات آن را نمونه ای از اعتدال در گفتار دانست و گفت: درشت گویی و تندخویی هیچ مناسبتی با بهار ندارد.

وی ضمن قدردانی از امام جمعه شیراز بیان کرد: نماینده ولی فقیه در شیراز و فارس نسبت به هنرمندان معماری که در مجموعه قوام الدین شیرازی آثاری را خلق کرده اند توجه داشتند و از ما خواستار پیگیری وضغیت آنان شدند؛ توجه امام جمعه به هنرمندان و حفظ معماری اصیل شیراز از دغدغه های ایشان اطلاع می دهد.

به گزارش شیرازه، مساحت باغ گلها ۵ هکتار و بخشی از باغ رها است.

همزمان با باغ گل‌ها، بوستان عرفان و ۸ پروژه عمرانی در منطقه پنج افتتاح و کلنگ زنی شد (پروژه احداث پارک ترافیک از جمله پروژه هایی بود که کلنگ زنی شد)؛ پروژه هایی که کلنگ زنی شد تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

کلنگ احداث پارک ترافیکی، در منطقه 5 شهرداری شیراز نیز در این آئین به زمین زده شد.
نظرات بینندگان