کد خبر: ۱۲۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

اعتماد به نفس رئیس جمهور در سخنرانی/ جملاتی که تعجب همگان را درآورد

جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم نکوداشت «یکصد سال تربیت معلم در ایران» عباراتی بیان نمودند که در ابتدا تعجب کردیم، بار دیگر با دقت مطالعه کردیم ولی ظاهرا درست شنیده بودیم.
به گزارش شیرازه، جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم نکوداشت «یکصد سال تربیت معلم در ایران» عباراتی بیان نمودند که در ابتدا تعجب کردیم، بار دیگر با دقت مطالعه کردیم ولی ظاهرا درست شنیده بودیم.

موافق هستید با هم جملات  ایشان را  مرور کنیم:

«… دیدید که ما دنبال آن بودیم که قیمت ارز را بالا ببریم جامعه می آورد پایین. حریف نمی شدیم، ما می‌گفتیم ارز ۳۰۰۰ تومان اما مردم می گفتند ارز ۲۰۰۰ تومانی.»

«بعضی از آدم هایی که دقیق نیستند می گویند چرا دولت ایران تضمین نگرفت، بزرگ‌ترین تضمین تاریخی را ما گرفتیم، این توافق به شورای امنیت سازمان ملل رفت و جامعه جهانی آن را تایید کرد»

«همه شرکت ها به ایران هجوم آوردند، آنقدر صف بود هتل های تهران جا نبود، عده ای که مخالف برجام بودند نیز خیلی عصبانی بودند و شب خوابشان نمی برد و می گفتند که چرا این همه به تهران می آیند و صف بستند مگر چه خبر است؟»

«در مورد این استدلال ها و موضوعات- ایرادات آمریکایی ها به برجام- رفتند ۶ ماه با اروپایی ها کار کردند مذاکره کردند اما نتوانستند راه به جایی ببرند. آمریکایی‌ها ناچار شدند تنهایی از برجام خارج شوند. این کار سختی برای آمریکا بود… در این تحریم‌های یک جانبه، دولتها با آمریکا همراهی نکردند اما متاسفانه شرکت ها در برابر آمریکا تسلیم شدند.»

در اینکه ریاست محترم جمهوری حتما از اطلاعات طبقه بندی شده ای مطلع هستند که ما از آن ها بی خبریم شکی نیست ولیکن تا جایی که حافظه ما یاری می کند:

۱) بواسطه سیاست رکود تورمی دولت تدبیر و امید در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ و تثبیت غیرواقعی نرخ دلار- علی رغم هشدارهای کارشناسان اقتصادی همسو و غیر همسو با دولت ایشان – بستر مناسب برای واردات بی رویه و قاچاق– از مبادی رسمی و غیر رسمی–  فراهم شد به گونه ای که تولید و تولید کننده را زمین گیر، نرخ بیکاری را افزایش و صنعت کشور را از رونق انداخت.

۲) ایالات متحده آمریکا به سردمداری ترامپ از برجام خارج شد و هیچ واکنش عملیاتی به غیر از یکی دو بیانیه از اتحادیه اروپا و روسیه و چین و…  مشاهده نشد و به قول معروف هیچ بخاری از "بزرگ‌ترین تضمین تاریخی” بلند نشد تا به قول ریاست محترم جمهوری "متاسفانه شرکت ها در برابر آمریکا تسلیم شدند”.

در شرایطی ایشان «الزامی شدن قطعنامه توافق هسته‌ای در شورای امنیت» را به عنوان «بزرگ‌ترین تضمین تاریخی» مطرح می نمایند که این موضوع هیچ بازدارندگی در اقدامات آمریکا نداشته و ندارد، لذا بی تردید «برجام» و «بزرگ‌ترین تضمین تاریخی» بهترین مصداق حکایت پادشاه عریان و لباس نامریی وی است.

۳) در مورد هتل ها بیراه نمی گویند زیرا ظرفیت هتل های تهران تکمیل شد و اروپایی ها برای استراحت و خواب به شهرهایی مانند اصفهان و شیراز و تبریز هم آمدند و موفق شدند درختان گلابی متعددی غرس نمایند ولیکن سیل سال جاری درختان و شکوفه های بهاری گلابی را نابود کرد.

و اما کلام آخر

 نظر شما درباره جملات زیر چیست؟

  • اروپایی ها قصد داشتند هزینه های حفظ برجام را پرداخت نمایند ولی حریف مردم نشدند و تلاش های دولت تدبیر و امید نیز در کسب رضایت مردمی برای مشارکت حداقلی اروپایی ها، در پرداخت بخشی از هزینه های حفظ برجام ابتر ماند.
  • علی رغم مخالفت جدی رییس دولت، معاون اول، وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و…. مردم قیمت دلار را از ۳۸۰۰ به ۴۲۰۰ افزایش دادند و سپس به صورت مشارکتی توانستند رکورد ۱۹۰۰۰ توماتی قیمت دلار را بشکنند و در کمال اقتدار آن را به ۱۰۰۰۰ تومان کاهش دادند.
  • دولت تدبیر و امید حد فاصل سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ سعی کرد قیمت سوخت را براساس قانون برنامه ششم سالیانه افزایش دهد ولیکن مردم هوشمندانه مقاومت نمودند و به همین دلیل دولت نیز نتوانست جلوی قاچاق سوخت را بگیرد و لیکن در سال ۱۳۹۸ با قوه قهریه موفق شد بار دیگر سوخت را سهمیه بندی نماید و بهای آن را افزایش دهد.
  • …….

ندای اصفهان

انتهای پیام/

نظرات بینندگان