کد خبر: ۱۲۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد؛

از برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی تا ویژه برنامه خدیجه مادر امت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی و جلسات جزء خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم نیز در ۱۲۹ بقعه متبركه فارس‌ به‌صورت روزانه برگزار خواهند شد.
به گزارش شیرازه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس شانزدهم اردیبهشت ماه در نشست خبری که به عنوان ضیافت الهی برگزار شد به برنامه های این اداره کل جهت آماده سازی مکان های مذهبی و بقاع متبرکه جهت ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 300 بقعه و 4 هزار اماکن مذهبی غبار روبی و عطرافشانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی از محل نیت واقفان خیراندیش اجرا می شود، اظهار داشت: در ماه رمضان سفره های افطاری در 119 بقعه متبرکه پهن خواهد شد.

وی افزود: محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی و جلسات جزء خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم نیز در ۱۲۹ بقعه متبركه فارس‌ به‌صورت روزانه برگزار خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس از برگزاری جلسات تفسیر قرآن به صورت عمومی در مکان های متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: این جلسات به صورت روزانه برگزار می شود.

موسوی در ادامه به اعزام 96 مبلغ دینی از حوزه علمیه قم  و همچنین صد مبلغ بومی به سراسر استان فارس اشاره کرد و گفت: نشست های تفسیر قرآن نیز با حضور 4 نفر از مفسران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در فارس برگزار می شود که جلسه تفسیر آیت الله احمد فاطمی هر روز ساعت ۱۱ صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و ساعت ۱۸:۴۵ در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار خواهد شد.

وی در انتها به پاسخگویی به سوالات گردشگران خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 4 نفر از مبلغان مسلط به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی در مسجد نصیرالملک برای این موضوع مستقر هستند.

به گزارش شیرازه، ویژه برنامه شب رحلت حضرت خدیجه (س) با عنوان خدیجه مادر امت، برپایی خیمه های معرفت در شب های قدر از جمله برنامه های ماه رمضان است.

نظرات بینندگان