کد خبر: ۱۲۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس مطرح کرد؛

آغاز طرح «عملیات رمضان 1440» در راستای تبیین گام دوم انقلاب/ اعزام 3هزار مبلغ در سطح فارس

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: سه هزار مبلغ به صورت عمومی و تخصصی ویژه ماه مبارک رمضان به مناطق استان اعزام شده اند و آمادگی اعزام به صورت تخصصی و رایگان را داریم.

آغاز طرح عملیات رمضان 1440 در راستای تبیین گام دوم انقلاب/ اعزام 3هزار مبلغ در سطح فارسبه گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد صادق مهرابی مدیر کل تبلیغات استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه رمضان یک فرصت ارزشمند معنوی و جزء آموزه های دینی ما است گفت: هر مقدار ما بتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم در جهت سلامت، نهادینه کردن اخلاق، معنویت، امیدبخشی به آینده گام برداشته و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کرده ایم.

وی با اشاره به معنویت که یکی از محور های اصلی گام دوم انقلاب است بیان نمود: من فکر نمیکنم هیچ زیرساختی بهتر از ماه رمضان برای بحث ترویج معنویت در جامعه باشد لذا سازمان تبلیغات اسلامی هم بعنوان یکی از دستگاه های فرهنگی و زیر نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مانند بقیه مجموعه ها اعم از حوزوی و تبلیغی و بقیه دستگاه های دیگر یک وظیفه ذاتی نسبت به این موضوع دارد و هم یک وظیفه ای دارد بدین جهت تکلیف خود را به این ماه مبارک انجام دهد.

سازمان تبلیغات اسلامی یک دستگاه محتوایی است.

حجت الاسلام مهرابی ضمن تاکید بر وظایف و ماموریت های این سازمان اذعان نمود: نباید انتظار داشته باشیم که سازمان تبلیغات در مناسبت ها بنر و پوستر جهت سطح شهر چاپ نماید، این وظیفه فرهنگی شهرداری ها در سراسر دنیاست که موظفند شرایط محیطی را برای ماه مبارک رمضان فراهم کند.

وی در ادامه گفت: اینجا جای گلایه دارد که ماه مبارک رمضان بشود ولی ما هیچ اقدامی از این مجموعه های این شکلی نبینیم! ما آمادگی کامل برای فضای محتوایی را داریم بدین جهت که میتوانیم هر جا که نیاز باشد اعزام مبلغ داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس افزود: از مقدمات فعالیت های این سازمان جهت استقبال از این ماه عزیز میتوان به غبارروبی 5 هزار مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی در سطح استان، شناسایی نیاز های تبلیغی استان و در نتیجه اعزام 3 هزار مبلغ به صورت عمومی و تخصصی اشاره نمود که بخشی از این مبلغین بومی استان فارس و بخش عمده ای از آن ها غیر بومی و از استان قم بوده اند.

مهرابی گفت: می توان ادعا نمود که نشده است جهت اعزام مبلغ، به این سازمان از طریق مختلف درخواست شده باشد و ما پاسخگو نباشیم.

حجت الاسلام مهرابی در ادامه از بسته ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان "طرح عملیات رمضان 1440 " در استان فارس خبرداد و گفت: این طرح در راستای تبیین گام دوم انقلاب است چون بدین باور هستیم که بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری مطرح شده است بر اساس محور های قرآنی و دینی میباشد. لذا انگیزه و هدف از این طرح تبیین اسلام ناب بر اساس گام دوم انقلاب در ماه مبارک رمضان است که مرحله اول آن یعنی آموزش استخراج مستندات بیانیه گام دوم انقلاب از قرآن کریم به مبلغین، ائمه جماعات مساجد و موثرین هیئات مذهبی انجام شده و انشالله بتوانیم تا پایان این ماه مبارک به این بیانیه مهم رهبری جامه عمل بپوشانیم و در استان نهادینه کنیم.

وی در ادامه مخاطبین این طرح را از طریق اعزام های عمومی، عامه مردم و از طریق اعزام های تخصصی نخبگان جامعه عنوان نمود و ضمن بیان اینکه فضای مجازی و رسانه هم فرصت بسیار خوب و ارزشمندی برای گفتمان و تبین گام دوم انقلاب میباشد گفت: کار هایی در این ضمینه صورت گرفته که میتوان به انعکاس آن در فضای مجازی و سخنرانی معاونت سازمان تبلیغات اسلامی کشور در رسانه ملی اشاره کرد.

وی یکی دیگر از فعالیت ها را اعزام های تخصصی برشمرد و گفت: این اعزام ها ویژه مناطقی هستند که مباحث خاص مانند: انجمن های نوظهور، وهابیت ، فرق و مذاهب مختلف، باستان گرایی و زرتشت در آن جا وجود دارد. ما آمادگی داریم که هر اداره، سازمان، مجموعه های فرهنگی و دانشگاهی و هر نهاد دیگری نیاز به مبلغ در زمینه های ادیان و مذاهب، گفتمان های خانواده، آسیب شناسی دینی در فضای مجازی، طلاق و آسیب جدی آن ، دین و شبکه های اجتماعی و هر موضوع دیگری که احساس نیاز کنند اعزام مبلغ به صورت کاملا رایگان داشته باشیم.

وی یکی از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان را ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری جلسات تفسیر قرآن با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در 15 الی 20 نقطه از شهر شیراز و با حضور مفسرین برجسته مانند آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس، آیت الله ملک حسینی و دیگر اساتید برجسته نام برد. همچنین همین طرح در شهرستان های استان در حال برگزاری میباشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان