کد خبر: ۱۲۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

گاف تلوزیون لندنی، سوژه گروه های واتساپی

شبکه من و تو در اقدامی عجیب که بیشتر به یک گاف رسانه ای می ماند،اقدام به انتشار تصاویری از تعدادی زن و مرد گل آلود در دروازه قرآن شیراز کرد و در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت: «راهپیمایی گروهی با لباس های گل آلوددراعتراض به وضعیت سیل زدگان پس از چند هفته!»
به گزارش شیرازه، شبکه من و تو در اقدامی عجیب که بیشتر به یک گاف رسانه ای می ماند،اقدام به انتشار تصاویری از تعدادی زن و مرد گل آلود در دروازه قرآن شیراز کرد و در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت: «راهپیمایی گروهی با لباس های گل آلوددراعتراض به وضعیت سیل زدگان پس از چند هفته!»

اما همین گاف رسانه به اصلاح حرفه ای سوژه ای شد برای گروه های واتساپی تا بدون تحقیق اقدام به انتشار این تصاویر کنند!

واقعیت ماجرا چیست؟ اما واقعیت داستان این بود که یاسرخاسب بازیگر، کارگردان و نویسنده‌ی تئاتر ایرانی با همکاری هنرمندان تئاتر ،پرفورمنس بداهه محیطی گل رو« تیل تن Til Tan» رادر حمایت از سیل زدگان کشور در مناطق شهری سیل زده به اجرا درآورده بود.

خاسب پس از اجرای این اثر که در جهت همدردی هنرمندان با اهالی سیل زده در تهران و میدان انقلاب برگزار گردید ،این اثر را در سایر شهرها و روستاهای آسیب دیده نیز اجرا کرد‌. پس از استان خوزستان این اثر در شیراز با همکاری هنرمندان تئاتر خیابانی از دروازه قرآن تا آرامگاه حافظ و پس از آن در محله سعدی که دچار آسیب های سیلاب شده بود اجرا و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

در پایان اجرا هدایایی توسط این هنرمندان به کودکان این مناطق اهدا شد.

گاف تلوزیون «من و تو» که به نظر می رسد رد پایی از تخریب و ایجاد جو ناامیدی نیز در آن دیده می شود در حالی منتشر شد که پس از سیلاب گسترده در نوروز ۹۸ که متاسفانه باعث خسارات جانی و مالی به هموطنانمان در جای جای کشور شد، مردم مهربان ایران با همکاری و همدلی نهادهای دولتی و غیر دولتی، هلال احمر، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، هنرمندان و کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های مردم نهاد و شهرداری ها تمام توان خود را جهت همدردی و رفع مشکلات هموطنان سیل زده به کار بستند.

خوشبختانه بخش عمده ای از مشکلات با برنامه ریزی های صورت گرفته حل شد و بخش عمده ای از مردم سیل زده توانستند به زندگی خود بازگردند. در این میان هنرمندان تئاتر با توجه به نیازهای روحی و معنوی آسیب دیدگان و در جهت یادآوری اینکه این حادثه همچنان در یاد و روح تمام ایرانیان نقش بسته فعالیت های گوناگونی را بصورت خیریه برگزار کردند که از ان جمله اجراهای موسیقی ، اجراهای تئاتر و برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری در سطح شهر ها با هدف اختصاص در آمد انها به سیل زدگان بود‌.

پرفورمنس گل رو نیز با هدف همدردی با خانواده های سیل زده در نقاط مختلف کشور و با استفاده از هنرمندان بومی ان مناطق طراحی و اجرا شد. حالا این اجرا که در شیراز، مورد استقبال بسیاری از خانواده های سیل زده و نهادهای دولتی و غیر دولتی قرارگرفته، بواسطه سیاست های تفرقه انگیز یا گاف رسانه ای تلوزیون «من و تو» درفضای مجازی به سوژه ای تبدیل شده است که برخی افراد نیز بدون علم به واقعیت آنچه به وقوع پیوسته اقدام به انتشارآن می کنند.
راستین آنلاین
انهای پیام/
نظرات بینندگان