کد خبر: ۱۲۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

بنزین 1000 تومانی افتخار نیست/دست دولت در جیب مستضعفان است!

مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش استان فارس بنزین هزارتومانی را مایه افتخار ندانست و گفت: دست دولت برای تأمین یارانه بنزین در جیب مستضعفان است.
به گزارش شیرازه، حمیدرضا آذری مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش استان فارس صبح امروز در آئین افتتاح مجتمع آموزشی هدایت در این شهرستان، با اشاره به زمینه مهیای مدرسه‌سازی در استان فارس گفت: در این استان تسهیلاتی برای علاقه‌مندان به تأسیس مراکز آموزشی ایجادشده به‌طوری‌که تا 50 سال دیگر هیچ استانی به‌پای استان فارس در این زمینه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ساخت واحد آموزشی توجیه اقتصادی ندارد اما هدفی بزرگ و انسانی را مدنظر دارد، افزود: ساخت چنین مدارسی با توجه به شرایط اقتصادی امروز، کار بسیار سختی است و برخی فکر می‌کنند که سازندگان مدارس به دنبال مسائل مالی و انگیزه اقتصادی هستند؛ درصورتی‌که با همین سرمایه‌گذاری در امور دیگر می‌توان به سودهای کلان دست‌یافت.

مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش استان فارس خاطرنشان کرد: آنچه افراد را ترغیب به مدرسه‌سازی و تعلیم و تربیت می‌کند، عشق به دانش‌آموز، فرهنگ و آموزش است و کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند باید موانع زیادی را برای تحقق هدف خود از پیش رو بردارند تا موفق به احداث مجتمع شوند.

آذری مدرسه و آموزش‌وپرورش را ناجی کشور برای عبور از شرایط دشوار حتی اقتصادی دانست و گفت: اطمینان کامل دارم که اگر مدرسه درست شود، کشور نیز درست خواهد شد. هر مشکلی که امروز صبح تا شب با آن مواجه هستیم، ریشه حل آن در مدرسه است.

مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش فارس درعین‌حال با انتقاد از سیاست‌های دولت در پرداخت یارانه بدون در نظر گرفتن مسائلی مهم آموزشی و فرهنگی، تصریح کرد: امروز 10 میلیون نفر بی‌سواد مطلق در کشور داریم و درعین‌حال 960 هزار میلیارد تومان یارنه نقدی و غیر نقدی به مردم می‌دهیم؛ درحالی‌که کل بودجه آموزش‌وپرورش 40 هزار میلیارد تومان یعنی 4 درصد است.

آذری افزود: امروز کسانی که بابت گران نشدن بنزین به یکدیگر تبریک می‌گویند، نمی‌دانند که دولت در جیب مستضعفان بیچاره دست کرده و پول درآورده و برای یارانه آن پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بنزین لیتری 1000 تومان افتخار نیست، افتخار این است که بنزین لیتری 6000 هزار تومان باشد اما بچه‌ای که در دورافتاده‌ترین روستا است، دستیابی‌اش به امکانات آموزش‌وپرورش مانند کسی باشد که در مرکز شهر شیراز زندگی می‌کند.

آذری خاطرنشان کرد: اینکه ما روستا و شهرستان را هرروز فقیر و فقیرتر می‌کنیم و اینجا قیمت بنزین را به خاطر مسائل اقتصادی 1000 تومان نگه می‌داریم، نتیجه‌اش جز فقیر کردن شهرستان و روستا نیست.

مدیر سابق آموزش‌وپرورش فارس، پرداخت یارانه را دوای درد مردم و حل مشکلات آنان ندانست و گفت: زمانی در کشور سوئیس می‌خواستند به مردم یارانه دهند که آن‌ها از قبول کردن آن امتناع کردند و به دولت‌مردان خود گفتند که این به نفع کشور ما نیست، زیرا مشکلات دیگری را تولید می‌کرد.

وی افزود: اگر مردم آگاه شوند، مشکلات دیگر نیز خودبه‌خود حل می‌شود و نیاز به هزینه‌های دیگر و پرداخت یارانه‌های مختلف نداریم و این آگاه‌سازی وظیفه مهم آموزش‌وپرورش است.

وی تصریح کرد: امیدوارم روزی وزارت آموزش‌وپرورش ما نیز گل سرسبد کشور شود و بچه‌های ما در روستاهای دورافتاده نیز مانند بچه‌های شیراز از امکانات آموزشی برخوردار شوند.

آذری در پایان نیز با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی در استان فارس نیز گفت: تا 50 سال دیگر در کشور هیچ استانی به‌پای فارس ازلحاظ احداث مراکز آموزشی و مجتمع‌ها نمی‌رسد و علتش نیز این است که زمینه‌های آن در استان فارس فراهم‌شده است.

فارس

انتهای پیام/
نظرات بینندگان