کد خبر: ۱۲۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

فداکاری برای نجات جان یک قاچاقچی!/ وقتی ایثار مرزی نمی‌شناسد

جوان تکاور شیرازی به خاطر نجات جان یک قاچاقچی سوخت در زاهدان آتش گرفت و دچار سوختگی 29 درصدی شد.
فداکاری برای نجات جان یک قاچاقچی!/ وقتی ایثار مرزی نمی‌شناسدبه گزارش شیرازه، حدوداً روز 12 اردیبهشت‌ماه جاری بود که یک جوان شیرازی که به عنوان پرسنل کادر یگان تکاوری 110 نیک‌شهر زاهدان خدمت می‌کرد خود را به دل آتش زد تا راننده یک دستگاه خودروی 405 را که به دلیل چپ شدن در حال مرگ بود نجات بدهد. در این ماجرا به دلیل انفجار خودرو راننده جان سالم به در نمی‌برد اما این جوان فداکار و شجاع با اینکه خودش هم درگیر آتش‌سوزی می‌شود همچنان دست از تلاش برای نجات راننده برنمی‌دارد تا اینکه خودش هم دچار سوختگی 29 درصد می‌شود. این جوان اکنون در بخش جراحی مردان بیمارستان فوق تخصصی مرکز آموزشی امیرالمومنین(ع) واقع در جاده صدرا و تحت مراقبت دکتر عبدالخالق کشاورزی بستری شده است و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شب هنگام 17 اردیبهشت برای عیادت از وی شخصاً راهی این بیمارستان می‌شود که با وی همراه  و ماجرا را از قهرمان این داستان جویا می‌شویم.

فداکاری برای نجات جان قاچاقچی

نزدیک تخت جوانی می‌شوم که تمام این رشادت‌ها را رقم زده و حالا با دست و پای باندپیچی شده و صورت سوخته روی تخت بیمارستان بسیار قوی و با روی خوش در عیادت از وی به ما لبخند می‌زند. شرح ماجرا را از وی جویا می‌شوم که رشادت او را برایم چند برابر با ارزش‌تر می‌کند چرا که برای نجات جان یک قاچاقچی سوخت به قیمت جان خودش این چنین فداکاری کرده است.

خود را نیروی کادر یگان تکاوری 110 نیک شهر معرفی می‌کند و به خبرنگار فارس می‌گوید: در حین گشت‌زنی و انجام وظیفه متوجه یک دستگاه خودروی 405 شدم که چپ کرده بود.

وحید خسروانی ادامه می‌دهد: نزدیک‌تر که شدم متوجه ریختن مقدار زیادی بنزین در اطراف خودرو شدم که حاکی از این بود که راننده در حال قاچاق 700 لیتر سوخت بوده است.

وی اضافه می‌کند: دانستن این موضوع البته هیچ تاثیری بر تصمیم من مبنی بر نجات راننده مصدوم نداشت اما به دلیل اینکه خودرو حسابی له شده بود راننده را نمی‌توانستم پیدا کنم و در نهایت پس از پیدا کردن وی در حالیکه دستم را زیر شانه‌اش انداخته بودم تا نجات پیدا کند، به دلیل ریختن مقادیر زیاد بنزین خودرو آتش گرفت.

خسروانی با شرح ادامه ماجرا اظهار می‌کند: با وجود اینکه آتش به بدنم سرایت کرده بود اما باز هم ناامید نشدم و سعی کردم در خودرو را باز کنم و او را بیرون بکشم اما در خودرو قفل شده بود و در نهایت منفجر شد.

وی می‌افزاید: راننده فوت شده بود و من هم با شعله‌هایی که به جانم افتاده بود چند متری دویدم تا به کمک یک نیروی همکار دیگرم که در محل حاضر شده بود توانستم آتش را در بدنم خاموش کنم.

تا بهبودی کامل در کنار این جوان هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دلجویی از این جوان دلاور شیرازی می‌گوید: لازم دانستم تا با عیادت از این نیروی فداکار از وضعیت وی از نزدیک با خبر شوم.

علی بهادر ادامه می‌دهد: امنیت کشورمان به پاس سبزپوشان نیروهای مسلح تامین می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه خدمات مطلوب پزشکی و درمانی در این مرکز را به پاس زحمات این پرسنل تکاور 110 وظیفه خود می‌داند.

وی با اشاره به خدماتی که در بیمارستان فوق تخصصی مرکز آموزشی امیرالمومنین(ع) ارائه می‌شود، عنوان می‌کند: این مرکز به عنوان مرکز آموزشی و درمانی فوریت‌های سوانح سوختگی و ترمیمی علاوه بر کشور در سطح خاورمیانه به ارائه خدمات ارزشمند در حوزه پیوند پوست و نجات بیماران سوختگی بالای 70 درصد خدمات فوق تخصصی ارائه می‌کند.

 بهادر ضمن حضور از رسانه‌ها در اطلاع رسانی در معرفی خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان می‌کند: تمام تلاش ما برای این جوان شیرازی دلاور که اکنون دچار سوختگی شده این است که بهبودی کامل به دست آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌افزاید: تمامی مخارج درمان وی را نیز به عهده می‌گیریم و اگر پس از مراحل نخستین درمان در مراحل بعدی به جراحی پلاستیک نیاز داشته باشد نیز مجهزترین درمان‌های این مرکز را برای وی به کار خواهیم گرفت.

وی تاکید می‌کند: این بیمارستان فوق تخصصی که از حدود 4 سال راه اندازی شده است و با کادر مجرب و پزشکان حاذق برای بهبودی نیروی کادری یگان تکاوری 110 که با شجاعت تمام خود را به دل آتش زده تا جان یک نفر دیگر را نجات بدهد، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و قدردان زحمات اوست.

 این جوان فداکار ابتدا برای درمان جراحات خود به بیمارستانی در نیک‌شهر می‌رود که کار درمانی چندانی برایش انجام نمی‌دهند و با گفتن اینکه سوختگی سطحی است او را راهی می‌کنند. چند روز بعد شدت تاول‌ها بیشتر می‌شود و وی به جهرم و منزل خواهرش مراجعه می‌کند و از آنجا نیز شخصاً و بدون اعزام راهی شیراز و این مرکز درمانی سوانح سوختگی می‌شود تا مورد درمان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان