کد خبر: ۱۲۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

دعواهای لفظی اعضای لیست امید تمامی ندارد+ فیلم

انگار دعواهای لفظی اعضای اصلاح طلب شورای شهر شیراز تمامی ندارد و این افراد کمرهمت بسته اند تا خودشان آبروی اصلاحات را به باد دهند.

شیرازه؛ انگار دعواهای لفظی اعضای اصلاح طلب شورای شهر شیراز تمامی ندارد و این افراد کمرهمت بسته اند تا خودشان آبروی اصلاحات را به باد دهند...


این هفته (هجدهم اردیبهشت ماه) نوبت سولماز دهقانی و قاسم مقیمی بود و دعوای این دو نفر جلسه علنی شورا را به حاشیه کشاند و دقایقی دیگر اعضا معطل شده بودند تا آرامش را به صحن بازگردانند...


قصه از جایی شروع شد که قاسم مقیمی تذکری خطاب به شهردار داشت که البته این موضوع به عنوان پیش دستورکار از قبل اعلام شده بود و در این جلسه مقیمی محترمانه با مخالفت صبوری برای ارائه تذکر مجدد به شهردار مواجه می شد!


مقیمی بدون هیچ گونه توجهی به ادامه صحبت های خود پرداخت و خطاب به صبوری اعلام کرد که حق ندارد ما بین صحبت هایش حرفی بزند.


موضوع تذکر این عضو شورا در هفته گذشته بشرح ذیل است؛


تذکر من به شهردار شیراز نقض مکرر مواد ۱، ۲ و ۳ آیین نامه استخدام کارکنان شهرداری های کشور مصوب ۱۵ آبان ۱۳۸۱ هیات وزیران به ویژه تبصره ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ فصل دوم مبتنی بر استخدام و بکارگیری هرگونه نیرویی منوط به موافقت شورای شهر، وزارت کشور و یا سازمان برنامه و بودجه کرده است. همچنین ماده ۱۱ این آیین نامه بر تایید صلاحیت های عمومی و اجتماعی مستخدمین در شهرداری ها و مواد ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۲۱ مجددا بر استخدام هرگونه نیرویی در شهرداری با «امتحان» و تاید وزارت کشور مجاز دانسته شده است که بنا بر شواهد نه شورای شهر شیراز تاکنون مجوزی صادر کرده است و نه وزارت کشور در طول دو سال گذشته آزمونی برگزار کرده است، چه اگر آزون و مجوزی هم باشد حق با نیروهای خدوم شرکتی است که سال هاست در شورا و شهرداری خدمت رسانی می کنند.


مقیمی خطاب به رئیس شورا اعلام کرده بود که چه شما و سایر همکاران از جمله موسوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا بارها نسبت به رعایت قانون و تناسب شغل با تخصص و تجربه نیروهای شهرداری در همین صحن و دیگر موقعیت ها مجموعه مدیریت شهری را در جذب، استخدام و تبدیل وضعیت نیروها به قانونمداری توصیه کرده اید و در گذشته نیز سوگند یاد کرده ایم که پاسدار قانون باشیم.


این عضو شورا در ادامه با بیان اینکه از لیست نیروهای جدیدالورود که در زمان مدیریت شما تا امروز وارد مجموعه شهرداری شده اند کدام یک دارای مجوز قانونی از این صحن یا نهاد بالادستی بوده اند، گفته بود: چگونه است که نیروهایی با مدرک اول راهنمایی، سوم راهنمایی، اول دبیرستان، تعمیرکار موتور تا فلزکار وارد مجموعه شهرداری کرده اید اما به حال تبدیل وضعیت نیروهای مجبوب شرکتی موجود در شهرداری و ارتقاء آنها فکری نمی کنید؟


وی در ادامه از هزینه‌کردهای گزاف برای این افراد جدیدالورود سخن گفته و مطرح کرده بود که این ها همه در حالیست که شما از کمبود مالی عجز و ناله می کنید و از مازاد نیرو در شهرداری صحبت می کنید.


مقیمی در متن تذکر خود از طرفی اعضای لیست امید به شورا را وامدار اصلاحات می دانست که بایستی مقید به اهداف و آرمان‌های آن باشند از طرفی هم اعلام می کرد که اصلاح طلبی و اصولگرایی در عرصه خدمت به نظام و انقلاب بی معناست!


فردی گاهی خود را وامدار گروهی می داند و گاهی می گوید این جناح و آن جناح ندارد و هر که می خواهد خدمت کند گروه بندی را مورد توجه ندارد!


این عضو شورا در ادامه تذکر خود اعلام کرده بود که تا کی باید انتصابات شما وفق مراد اتاق مجاورتان و کوچه روبرویتان چیده می شود؟


وی مجددا به ایراد سخن درخصوص از خودگذشتگی برای اصلاحات پرداخته و بیان کرده بود: مقرر شود ظرف مدت یک هفته کلیه استعلامات، مدارک تحصیلی، موقعیت شغلی و نوع استخدام نیروهای جدیدالورود به شورای شهر اعلام و ارسال شود تا ضمن بررسی وضع موجود، نسبت به هرگونه ورود و انتصاب نیروها در آینده، عمل به مر قانون سرلوجه کار شهرداری قرار گیرد.


مقیمی در این جلسه علنی ضمن اعتراض به عدم حضور شهرداری جهت پاسخ دادن به تذکر هفته گذشته تذکر دیگری درخصوص مسائل مالی را مطرح کرد و گفت: بر اساس اسنادی که وجود دارد در پرداخت پاداش ها در پروژه های عمرانی و غیره در مواردی علاوه بر تخطی از سقف مجاز، به عوامل و افرادی پاداش پرداخت شده که عملا هیچ نقش فیزیکی و فکری در پروژه ها نداشته اند.


وی اذعان داشت: شهرداری در درداخت حقوق، پاداش، کارانه، تشویقی و غیره به برخی مدیران در شورا و شهرداری، شهرداران مناطق و معاونین آنها، روسای سازمان ها و معاونین و سایر مسئولین و نیروها مبالغ هنگفتی تحت عنوان کارانه ۵ و ۸ میلیون تومانی که سر جمع به میلیاردها تومان می رسد که این مبالغ بدون هرگونه ضابطه و یا مجوزی از شورا و وزارت کشور پرداخت شده است.


عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: نه تنها این پاداش ها تناسبی با شرایط اقتصادی کشور ندارد بلکه ظلم مضاعفی بر سایر نیروهای خدوم شهرداری و شهروندان شریف شیراز است چرا که سهم سرانه شهری آنها به جیب مال‌ اندوزان می رود.


مقیمی در انتهای سخنان خود مجددا در این هفته از شهردار شیراز خواست تا ظرف مدت یک‌ هفته از تاریخ این تذکر، صورت جامع ریز هزینه پاداش، حقوق و کارانه‌ های پرداختی را به شورا منعکس کند تا در اختیار عموم مردم قرار داده شود.


پس از تذکر این عضو هیئت رئیسه سولماز دهقانی با بیان اینکه ما نباید به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشیم، گفت: وقتی یک نیروی ما می خواهد شهردار را مجبور کند تا یک نیرو به مجموعه اضافه کند دیگر چه باید بگوییم.


انتقاد کنایه آمیز این عضو شورا، عصبانیت مقیمی را برانگیخت و همین موضوع به علت دیگری برای سر گرفتن دعوای لفظی بین دو عضو لیست امید تبدیل شد.


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

به گزارش شیرازه، لازم است شهردار شیراز به این تذکرات پاسخ دهد تا افکار عمومی بیش از این درگیر زد و بندها و اتهام هایی که اعضای لیست امید به هم جناحی های خود می زنند درگیر نباشد و مقیمی نیز درخصوص اینکه آیا سعی داشته که شهردار را مجبور به وارد کردن یک نفر به مجموعه شهرداری داشته است یا نه پاسخ بدهد.

نظرات بینندگان