کد خبر: ۱۲۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس:

حقوق حداقل‌بگیران تامین اجتماعی 36 درصد افزایش می‌یابد

نباتی گفت: حقوق حداقل‌بگیران از اردیبهشت‌ماه نسبت به سال گذشته 36 و نیم درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش شیرازه، مدیرکل تأمین اجتماعی فارس در نشست خبری با اشاره به استفاده 97 درصد از جمعیت 73 هزار نفری کارفرمایان از خدمات الکترونیکی گفت: سامانه ارائه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی با عنوان طرح ملی دکتر نوربخش راه‌اندازی شده و در این سامانه 65خدمات الکترونیکی و غیر حضوری برای کارفرمایان، بیمه شده‌ها و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود.

عبدالکریم نباتی اظهار کرد: 97 درصد کارفرمایان به صورت غیرحضوری حق بیمه را پرداخت می‌کنند و خدمات نام‌نویسی، ارسال لیست حق بیمه، بازرسی کارگاهی، مکاتبات و ابلاغ‌ها، مطالبات کارگاه همچنین پیگیری اعتراضات نیز از طریق سامانه انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای مستمری‌بگیران و بیمه شده‌ها نیز خدماتی از جمله دریافت فیش حقوقی، حکم مستمری، استعلام وضعیت مستمری، درخواست برقراری مستمری، خدمات نام‌نویسی، پرونده الکترونیک، خدمات درمانی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و... به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

نباتی گفت: 132 هزار متر مربع را بایگانی‌های دستی اشغال کردند و بیش از 500 نفر نیرو در این بخش مشغول هستند که با الکترونیکی کردن خدمات از فضا و نیروها استفاده بهتری می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس در خصوص طرح 17 ماده‌ای جدید در راستای حمایت از کارفرمایان و تحقق شعار رونق تولید نیز گفت: در این طرح کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی، مساعدت در نحوه دریافت حق بیمه کارگاه‌های دچار بحران و تقسیط بدهی آن، بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، تمدید طرح مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان برای حفظ نیروی کار و جذب نیروی جدید، ارائه غرامت ایام بیماری به صدمه‌دیدگان بیمه شده کارگاه‌های دچار حادثه سیل، ارائه مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های دچار حادثه سیل همچنین تداوم بیمه رانندگان مشمول حق بیمه سهم دولت انجام خواهد گرفت.

نباتی خبر خوشی هم برای بازنشستگان داشت و گفت: امسال حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی افزایش می‌یابد به این صورت که حقوق حداقل‌بگیران 36 و نیم درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است و سایر سطوح نیز که بیشتر از حداقل‌بگیران هستند با افزایش 13 درصدی حقوق به اضافه 261 هزار تومان مواجه خواهند شد.

وی یادآور شد: اعمال افزایش حقوق مستمری‌ بگیران از اردیبهشت ماه سال جاری است و درصورت تأمین منابع از خرداد ماه پرداخت می‌شود.

آشتی بیمارستان‌های خصوصی با بیمه تامین اجتماعی!

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه سال 97 سال سختی برای ما بود، ابراز داشت: با شروع تحریم‌ها و عدم امکان تبادل ارز در بخش دارو و خرید تجهیزات با مشکلاتی مواجه شدیم و حتی در فراهم کردن برخی اقلام عادی مراکز بیمارستانی و درمانی نیز مشکل داشتیم.

اکبر امیری ادامه داد: در سال گذشته سه مرکز درمانی خوب در استان افتتاح شد و عملیات ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تأمین اجتماعی شیراز نیز به دستور وزیر وقت آغاز و در حال ادامه کار است.

وی با اشاره به اینکه جنبه مالی سلامت مورد بحث و چالش است، افزود: در سال گذشته بیش از 900 هزار آزمایش خون عادی در مراکز سرپایی انجام گرفته است که از نرم استانداردهای بین‌المللی خیلی بالاتر است که این مسئله برای ما متولیان سلامت تدوین سیستمی که افراد بر اساس نیاز به مراکز درمانی مراجعه کنند را ضروری می‌کند.

به گفته امیری بیشترین عکسبرداری از دندان است که سال گذشته 165 هزار و 100 مورد انجام شده است.

امیری خاطر نشان کرد: در سال جاری بودجه درمانی با ضریب رشد 10 درصد تدوین و ابلاغ شد که از برنامه‌های امسال ادامه ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تأمین اجتماعی با پیمانکاران داخلی و احداث بیمارستان 64 تختخوابی توسط یکی از خیرین در استان است.

وی با اشاره به لغو قرارداد بیمارستان‌های خصوصی شیراز با بیمه تامین اجتماعی به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها، گفت: تعدادی از بیمارستان‌ها که بیشترین مراجعه تأمین اجتماعی داشتند از جمله بیمارستان کوثر و بیمارستان مادر و کودک که لغو قرارداد کرده بودند مجدد دفترچه‌های تأمین اجتماعی را پذیرش می‌کنند.

امیری گفت: 86 درصد از بیمه شده‌های تأمین اجتماعی از خدمات دولتی استفاده می‌کنند و کمتر از ده درصد مراجعین بیمارستان‌های خصوصی هستند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان