کد خبر: ۱۲۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

هنگام نصب کولر باید به چه نکاتی توجه کنیم

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، بهتر است برای انجام این کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک گرفته شود در غیر این صورت شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس دهی سالانه کولر، آب بر روی سیستم برق، موتور و پمپ ریخته نشود.
به گزارش شیرازه، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در آستانه فرارسیدن فصل گرما توصیه‌ها و هشدارهایی را در خصوص راه‌اندازی کولرهای آبی ارائه کرد.

علیرضا عدلو در این باره گفت: در میانه دومین ماه از فصل بهار هستیم و دمای شهر شیراز هم مثل هوای اکثر مناطق کشور رو به افزایش است و شهروندان با سرویس و راه‌اندازی کولرهای آبی به استقبال فصل گرما می‌روند.

وی با بیان اینکه کولر آبی هم اتصال به برق دارد و هم آب در آن جریان دارد و آب رسانای خوبی برای جریان برق می باشد، لذا خطر برق گرفتگی را دوچندان می کند. پس در هنگام نصب کولر آبی حتما به نکات ایمنی و رعایت اصول ایمنی توجه فرمایید تا از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری بعمل آورید.

وی خاطر نشان کرد: قبل از نصب کولر ،نسبت به برق دار نبودن آن اطمینان حاصل نمایید و حتما کلید و فیوز را قطع نمایید و در هنگام اتصال برق کنتور به تابلو فیوز حتما به محل دقیق فاز و نول دقت نمایید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، بهتر است برای انجام این کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک گرفته شود در غیر این صورت شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس دهی سالانه کولر، آب بر روی سیستم برق، موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی و برق گرفتگی و حریق پوشاله‌های کولر وجود دارد.

وی در ادامه بیان داشت :شهروندان گرامی برای حفظ ایمنی خود و همچنین استفاده بهینه از کولر لازم است هنگام خرید و استفاده از کولر آبی موارد زیر را مدنظر داشته باشند:

 -   نصب و راه اندازي کولر باید توسط سرویسکار مجاز صورت گیرد و دفترچه راهنماي کولر مطالعه شود.

 - هنگام سرویس کولر براي استفاده مجدد، حتما کولر خاموش باشد.

 -   مسیر انشعاب برق و سیم کشی را کنترل نموده تا از صحت آن مطمئن شوید.

 - نصب فیوز مناسب بر سر راه سیم فاز برق لازم و ضروري است.

- سیم نول به داخل کولر منتقل می شود و سیم فاز باید مطابق نقشه سیم کشی برق کولر که باید روي کولر نصب شده باشد به داخل کلید رفته و به کمک کابل چهار رشته به ترمینال کولر وصل شود اینکار سبب می شود که هنگامی که کلید کولر خاموش است برق داخل جعبه تقسیم وجود نداشته باشد.

  - سیم ارت منازل را به ترمینال سیم ارت کولر وصل کنید.

 -    از ریختن آب توسط شیلنگ یا پارچ روي پوشال ها جدا خودداري کنید چون احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد.

عدلو در پایان یکی از نکات مهم در نصب کولر آبی را رعایت اصول ایمنی، توجه به سالم بودن و در نظر گرفتن محل مناسبی دور از تابش نور مستقیم آفتاب دانست و اظهارکرد: نصب کولر آبی باید با اصول مشخصی انجام شود تا بازدهی بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان