کد خبر: ۱۲۹۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون اول قوه قضائیه در تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری فارس:

استان فارس دارای ظرفیت و امتیازِ کادرپروری است/ تاکید بر صیانت از دستگاه قضائی و حفظ نیروی انسانی

معاون اول قوه قضائیه گفت: برخی از کارها خلاف شان دستگاه قضایی است و باید از آنها پرهیز شود لذا باید علاوه بر صیانت از دستگاه قضایی، نیروی انسانی نیز حفظ شود و از این دستگاه در برابر فتنه شیطان صفتان مراقبت کرد.
استان فارس دارای ظرفیت و امتیازِ کادرپروری است/ تاکید بر صیانت از دستگاه قضائی و حفظ نیروی انسانیبه گزارش شیرازه، معاون اول قوه قضائیه نوزدهم اردیبهشت ماه در جلسه تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس به بیان نکاتی در تمجید از استان فارس و ظرفیت هایی که دارد پرداخت و گفت: وقتی نام شیراز برده می شود ادب، عرفان و عالم پروری از اولین کلیدواژه هایی است که در اذهان تداعی می شود.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای از علما و شهدای فارس یاد کرد و اظهار داشت: این خطه مربوط به افرادی چون شهید مرتضی جاویدی است که امام راحل (ره) بوسه بر پیشانی اش زد.

وی خطاب به القاصی رئیس کل سابق دادگستری فارس بیان کرد: این توفیقات، تعریف و تمجیدهایی که از شما می شود بخاطر مجموعه ای از خوبی ها است که در این استان قرار دارد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود به دشمنی و کید آمریکایی ها اشاره کرد و این دشمنی دیرینه و بی دریغ را با کینه شیطان نسبت داد و گفت: ظیطان بزرگ با همه توان، ابزار، جنود و فراخوان هایی که دارد به سراغ ما آمده است و اینکه شیطان با همه توان به مقابله با انسان می پردازد برای اسن است که حریف خود را قوی و قدر می داند و خودش را ضعیف لذا هر چه دارد را به میدان آورده تا به هدفش برسد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه القا نشود که آمریکا شیطان بزرگ است زیرا این همه دشمنی به معنی بزرگی نیست بلکه از سر ضعف است، اظهار داشت: آمریکا با هه داشته ها و توان خود بسراغ ما آمده و هم پیمانانش را بر خط کرده چون خود را در برابر ما ناتوان دیده است و برای همین است که از حربه های مختلف نظامی، اقتصادی و غیره بر علیه ما استفاده می کند و برای اینکه به ما ضربه بزند از کشورهای یک وجبی حاشیه خلیج فارس استفاده می کند.

وی افزود: تنها بندگان مخلص خدا در این جبهه فریب شیطان را نمی خورند چرا که همه چیزشان برای خدا است و روحیه انقلابی و مجاهد دارند اما برخی جای دوست و دشمن را به اشتباه گرفته اند.

معاون اول قوه قضائیه راه حل مقابله با دشمنی های شیطان را قوی تر شدن ایمان، همدلی و هم افزایی دانست و اعلام کرد: بایستی در عینِ وحدت از امکاناتی که داریم برای مقابله با آمریکا استفاده کنیم.

محسنی اژه ای در ادامه تصریح کرد: اختلاف نظرهای سیاسی و اجتماعی همواره وجود داشته است اما آنچه مبرهن است وحدت همه ما در مقابل دشمنان است.

وی استان فارس را دارای ظرفیت و امتیازی کادرپرور دانست و گفت: از گذشته تاکنون افراد مختلفی از استان های کوچکی به فارس آمدند پرورش یافتند و اکنون در سطوح عالی قرار گرفته اند؛ القاصی نیز از طریق فارس رشد پیدا کرد و اکنون به عنوان دادستان پایتخت کشور انتخاب شده است.

معاون اول قوه قضائیه با اعلام اینکه علی صالحی دادستان سابق شیراز نیز یکی از افرادی بود که در فارس پرورش پیدا کرد و اکنون برای تصدی ریاست کل دادگستری استان هرمزگان برگزیده شده است، به بیان مطالبی درخصوص هرمزگان و وضعیت آن پرداخت.

محسنی اژه ای در ادامه گفت: مبارزه با قاچاق و حمایت و رونق تولید ملی در اولویت اول کشور قرار دارد و هرمزگان نیز به دلیل بنادر و جزایر بسیاری که دارد در شرایطی قرار دارد که باید به صورت جدی امر مبارزه با قاچاق و مقابله با قاچاقچیان صورت گیرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه با آنچه که مطلوب است هنوز فاصله داریم و برای رسیدنِ قوه قضائیه به آنچه که در تراز جمهوری اسلامی است باید تلاش زیادی کرد، بیان کرد: برخی از کارها خلاف شان دستگاه قضایی است و باید از آنها پرهیز شود لذا باید علاوه بر صیانت از دستگاه قضایی، نیروی انسانی نیز حفظ شود و از این دستگاه در برابر فتنه شیطان صفتان مراقبت کرد.
 
معاون اول قوه قضائیه خطاب به قضات نکاتی از بایدها و نبایدها را مطرح کرد و اظهار داشت: حق الناس دارای جایگاه ویژه ای است لذا جان، مال و آبروی مردم در این راستا باید حراست شود.

به گزارش شیرازه، حساسیت نسبت به حقوق عامه مردم، مشورت گرفتن قضات در *تشخیص موضوع، برخورد قاطع با مفسدین و مخلین اجتماعی و اقتصادی و غیره از جمله درخواست های معاون اول قوه قضائیه از قضات بود که مطرح شد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه تشخیص موضوع برای دادنِ حکم خیلی مهم است و قاضی اگر مشورت بگیرد منافاتی با استقلال قاضی ندارد، تاکید داشت: افراید که با فساد و اخلال، آرامش جامعه را بر هم می زنند و در این شرایط سخن اقتصادی به گران‌فروشی و احتکار روی می آورند باید با قاطعیت و رفتار بدون تبعیض دستگاه قضائی روبرو شوند.

وی افزود: دیرهنگام عمل کردن گاهی مواقع اثری که می بایست داشته باشد را ندارد لذا دستگاه قضائی باید سرعت عمل داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه فضای مجازی را بلای خانمان سوزی دانست که دشمنان به واسطه آن درصددِ لطمه زدن به کشور ما هستند و گفت: این فناوری که می تواند به صورت مفید استفاده شود و در خدمت مردم و کشور باشد به تهدیدی علیه مردم و نظام تبدیل شده و جرایم بسیاری در این فضا رخ می دهد که قاطعیت در برخورد در این حوزه، از دستگاه قضائی و دیگر دستگاه های متولی توقع می رود.

محسنی اژه ای در انتها به بحث حمایت از تولید داخلی و رونق تولید اشاره کرد و گفت: اگر افرادی چوب لای چرخ فعال اقتصادی می گذارند شما در دستگاه قضائی باید در رفع موانع کمک کنید و فعالان اقتصادی که به درستی کار می کنند را مورد حمایت قرار بدهید.

وی افزود: دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی از استانداری گرفته تا نماینده ولی فقیه و نمیاندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید تولید کنندگان را حمایت کنند. و افرادی که در امر قاچاق فعالیت می کنند و تولید را به حاشیه برده و در روند اداری سنگ اندازی می کنند برخورد شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یک شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
0
محاکمه مقصران سیل شیراز به کجا انجامید؟ لطفا اطلاع رسانی کنید